MediaCat En Samimi Markalar 2012 araştırmasında Nokia, geçen yıl olduğu gibi bu yıl da cep telefonu kategorisinde açık ara farkla birinci seçildi. Nokia, Ipsos KMG araştırma şirketi tarafından MediaCat dergisi için yapılan Lovemarks araştırmasındaysa 5 yıldır en sevilen marka seçiliyor.
MediaCat dergisi ile Ipsos KMG işbirliğiyle bu yıl ikinci kez yapılan En Samimi Markalar araştırmasının sonuçlarına göre, tüketici nezdinde en samimi cep telefonu markası Nokia oldu. En Samimi Markalar araştırması, markaların tüketicilerle duygusal bağ kurmasının şart olduğu dünyamızda hangi markaların samimi iletişimde daha başarılı olduğunu ortaya çıkarmak amacıyla gerçekleştiriliyor.
Araştırmada Nokia, cep telefonları kategorisinde rakiplerine açık ara fark atarak yüzde 55 oranla en samimi bulunan marka oldu. Cep telefonu kategorisinde yıllardır değişmez olarak Türkiye’nin Lovemark’ı seçilen Nokia, bu başarısıyla Ipsos KMG tarafından MediaCat dergisi için yapılan Lovemark araştırmasında 5 yıldır kaybetmediği birinciliğinin de tesadüfi olmadığını ispatladı. Tüm kategorilerdeyse Nokia yine ilk 3’te yer alarak ülkemiz tüketicilerinin hayatındaki yerini ortaya koydu.
Araştırma, 29 farklı kategoride yer alan en samimi markaları öğrenmek için 3-30 Eylül 2012 tarihleri arasında, Türkiye’de kent nüfusunu temsil eden 1200 kişi ile görüşülerek gerçekleştirildi. Bu amaç çerçevesinde görüşülen kişilerden her kategori için en samimi buldukları sadece bir tek markayı belirtmeleri istendi. Türkiye’yi temsil edecek şekilde 12 ilde gerçekleştirilen araştırmada kadın-erkek oranı birbirine eşit 15-60 yaş arası bireylerle görüşüldü ve görüşmeler, Bilgisayar Destekli Telefon Görüşmesi (CATI) tekniği kullanılarak yapıldı.
Nokia Türkiye Pazarlama Direktörü Sertaç Şener, Nokia’nın Türk tüketicilerle açık, içten ve duygusal bir bağa sahip olduğunu belirterek, en samimi bulunan cep telefonu markası seçilmelerinde bu güçlü bağın önemli rol oynadığını söyledi. Şener şunları ekledi: “Tüketicilerin zihinlerinde marka algısı oluşturmak oldukça bir uzun bir yolculuk. Oluşan marka sadakatini korumak ise rekabetçi ortamda bir hayli emek gerektiriyor. En Samimi Markalar araştırmasında cep telefonu kategorisinde açık ara farkla birinci seçilmemizin yanı sıra ‘Lovemarks’ araştırmasının sonuçlarında 5 yıldır en sevilen marka seçilmemiz, tüketicilerle uzun vadeli, etkili, samimi ve sürekli iletişim kurmamızın sonucudur. Nokia markasına gösterdikleri sevgi için kullancılarımıza birkez daha çok teşekkür ederiz.”
Son Yorumlar