Avrupa’nın İkinci Dil Olarak İngilizce (ESL) öğretiminde lider online platformlarından biri ve çocuklar için öğrenimi yeniden tasarlayarak kendini geliştiren bir Eğitim Teknolojisi (EdTech) şirketi olan Novakid, 2022 yılı boyunca 50’den fazla ülkeden yaklaşık 70.000 yeni öğrencinin katılımıyla öğrenci sayısını arttırmayı sürdürdü.
Şirket, tutarlı olarak artan uzun süreli üyeliklerin (6 ve 12 aylık) katkısıyla, bir yıl önceki aynı döneme kıyasla en az %40’lık ciro artışına erişti. Dünya çapındaki yeni üyelik sayısı satışlarının %20’si mevcut müşterilerin referans olmasıyla gerçekleşti ve NPS (Net Tavsiye Skoru) %60 seviyesinde seyrediyor (sınıfının en iyisi). Bu, müşteriyi elde tutma rakamlarının arttığının bir kanıtıdır. Şirket içinde düzenli aralıklarla kullanılan ölçüm metotlarına göre Novakid, bölge bazında %96’lık müşteri memnuniyeti yüzdesiyle bu konudaki başarısını devam ettirdi.
2017’den bu yana 20 milyondan fazla ders işlendi ve bunların yaklaşık 4,5 milyonu (4.453.732) 2022’de tamamlandı.
Novakid global piyasalardaki pozisyonlarını güçlendirmeye devam etti. Avrupa bölgesi şirketin müşteri portföyünün büyük kısmını (%55) oluşturmaya devam ediyor. ODKA (Orta Doğu ve Kuzey Afrika) bölgesi müşteri tabanının %25’ini oluştururken Asya-Pasifik bölgesindeki müşteri sayısı toplam müşteri sayısının %20’lik kısmına doğru yükseliyor.
“Avrupa’da ve diğer bölgelerde ekonomik gerileme beklendiği için, 2023 yılında zor bir makro çevre ile karşılaşacağımızı öngörüyoruz. Yine de 2023’te %30 ila %50’lik bir ciro artışı olacağını tahmin ediyor ve kâr ile zararın eşitleneceğini umuyoruz,” şeklinde yorumluyor Novakid CEO’su Max Azarov.
2023 planları
25 dakikalık bire bir İngilizce ders programı geliştirildi ve minik öğrenciler için 40 dakikalık bir eğitim yolculuğuna dönüştürüldü. Uzatılan ders seansları için müşterilerin herhangi bir ek ücret ödemesi gerekmiyor. Bu seanslar; eğlenceli ve içeriğe dayalı bir ders öncesi aktivitesi, bir öğretmenle yapılan bire bir ders ve de dersten sonra öğrencinin kendi kendine yaptığı, oyunlaştırılmış “ev ödevi” olmak üzere üç kısımdan meydana geliyor. Novakid, 2022 Ağustos ayından bu yana öğrencilerin yapılandırılmış, bire bir dersler haricindeki kendi kendine yapılan aktiviteler için harcadığı ortalama sürenin üç katına ulaştığını tespit etti.
Platform için yapılması düşünülen yeni ürün geliştirmeleri, eğitim içerikleriyle etkileşimi artırarak öğrenme motivasyonunu yükseltmeyi ve öğrenim başarısını desteklemeyi amaçlıyor. Ekip sürekli olarak farklı seçenekleri araştırıp test ediyor. Örneğin, ürün yelpazesine eklenebilecek diğer dersler üzerine denemeler yapılıyor.
Son zamanlarda yapılan bir araştırma, ev ödevi ve küçük oyunlar için daha çok zaman harcamanın konuları akılda tutma oranına pozitif bir etkisi olduğunu gösterdi. Ayrıca çizgi roman bazlı videolar izlemiş olan kullanıcıların aylık “akılda tutma oranının” izlemeyenlere kıyasla %149 daha fazla olduğu görüldü. Son olarak oyunlarla, videolarla ve ek içeriklerle daha çok etkileşime girmenin de “akılda tutma oranını” artırdığı tespit edildi. Bu bilgiler ders müfredatını ve ürün geliştirme sürecini ileriye dönük olarak etkileyecektir.
“En son yaptığımız araştırmaya göre, Novakid öğrencilerinin %66’sı öğretmenler tarafından ‘sosyal’ ve ‘kolayca bağ kurulabilen’ kişiler olarak nitelendiriliyor. Öğrencilerimizin yaklaşık yarısı oyunlarla ve deneylerle daha iyi öğreniyor ve bölgeye bağlı olarak, çocukların %75’i ila %91’i grup hâlinde ders almaya kıyasla bire bir eğitimde daha başarılı oluyor. Bu da bize yaklaşımımızın ve yeni 40 dakikalık ders seansı formatının öğrencilerin öğrenim başarısını artıracağını gösteriyor,” şeklinde açıklıyor Novakid COO’su Dmitry Malin.
“Ürün geliştirmenin yanı sıra, yeni ve mevcut ESL (İkinci Dil Olarak İngilizce) öğretmenleri için bir öğrenim programı başlatmayı planlıyoruz. Ekibimiz sertifikalı Sürekli Mesleki Gelişim kursları ve diğer unsurlar üzerinde çalışıyor. Tüm bunlar öğretmenlerin özelleştirilmiş bir eğitime katılmasını, bir içerik kütüphanesinden faydalanmasını ve dünyanın dört bir yanındaki diğer öğretmenlerle etkileşime girerek benzer kafa yapısındaki kişilerle bilgilerini paylaşmasını sağlayacak,” şeklinde belirtiyor Azarov.
“Önümüzdeki sene, müşterilerimiz için ürün değerimizi daha da artırmaya odaklanacağız. Müşteriler için daha iyi kullanıcı deneyimine ve daha da iyi öğretmesine yardım etmesi amacıyla öğretmenler için yüksek kalitede içeriklere yatırım yapmaya devam ederek bunu gerçekleştireceğiz. Bire bir ders formatının ötesine geçerek sunduğumuz hizmeti büyütmeye devam edeceğiz. Özellikle de kendi kendine öğrenim aktivitelerini artırmaya devam edecek ve ‘bir çok’ öğrenim ve alıştırma ürünlerini eklemeye başlayacağız,” diyor Malin.
“Çocuklarını eğitme konusunda bize güvendiği için ailelerimize minnettarız. Novakid için en büyük başarı hâlâ minik İngilizce öğrencilerinin aldığı sonuçlardır,” şeklinde sözlerini tamamlıyor Azarov.
Novakid ile ilgili daha çok bilgi almak için www.novakid.com.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.
Novakid Hakkında
Novakid, dünyanın dört bir yanındaki çocukların oyun oynayarak başarılı şekilde İngilizce öğrenmesini sağlayan, sektör lideri bir online İkinci Dil Olarak İngilizce (English as a Second Language, ESL) öğrenim platformudur. Çocuk psikolojisi ve öğrenim metotları konularındaki üst seviye uzmanlar tarafından geliştirilen ve deneyimli öğretmenler tarafından kullanılan Novakid ders müfredatı ve metodolojisi, İngilizce dilinin akıcı şekilde konuşulmasına ve idrak edilmesine katkı sağlar. Vizyonumuz, İkinci Dil Olarak İngilizce öğrenimi gören çocukların İngilizce öğrenim tarzını değiştirerek eğitimi kendi kendine öğrenim aktiviteleri ve bire bir dersler yoluyla daha etkileşimli, etkili, eğlenceli ve erişilebilir hâle getirmektir. Sosyal, duygusal, akademik ve mesleki açıdan daha yüksek başarı ve tatmin seviyesine ulaşmak için, erken yaşlardan itibaren İngilizce diline hakim olmak gerekmektedir.
2022 senesinde, yaklaşık 70.000 aktif öğrenciye 4,5 milyonu aşkın ders sunulmuştur. Novakid platformundaki toplam müşteri sayısı 500.000 kullanıcıyı geçmiştir.
Müfredat, Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı (Common European Framework of Reference for Languages, CEFR) ile uyumludur. Novakid’in eşsiz ilerleme değerlendirme yöntemi (1.500’den fazla parametre, A/B testi ve veri güdümlü yaklaşımın diğer bileşenleri), harika sonuçlar alınmasını garantilerken öğretmenlerin de programı bireysel ihtiyaçlara ve her bir çocuğun ilgi alanına uyarlayabilmesini sağlar.
Novakid, dünya çapındaki birkaç kuruluş tarafından bazı ödüllere layık görülmüştür:
- J’son & Partners Consulting’e göre (2021), Novakid ESL platformu Avrupa’da kendi sektörünün lideridir.
- Novakid, 2022 EdTech Breakthrough Ödülleri’nde “Yılın Genel Dil Öğrenim Şirketi” ödülünü kazanmıştır.
- Tracxn, 2022 senesi için Novakid’i K-12 Ed Tech Yeni Doğan Startup Firmaları dahilinde en önde gelen teknolojik startup firmalarından birisi olarak kabul etmiştir.
- Novakid, dijital öğrenim alanındaki lider özel şirketlerin yer aldığı GSV EdTech ilk 150 listesine dahil edilmiştir.
- Novakid, Forbes dergisinde Amerika’nın En İyi Startup İşverenleri listesinde İlk 500 listesine dahil olmuştur.
- Novakid, 2022 senesinde EdTech Digest Ödülleri’nin En Etkili Dil Öğrenme Çözümü kategorisinde finalist olarak kabul edilmiştir.
- Novakid, EdTech endüstrisini dönüştüren İlk 1.000 şirketin yer aldığı EdTech Digest listesine dahil edilmiştir.
- Novakid 2021 yılında The Org tarafından, gelişen eğitim teknolojisi şirketleri arasında İlk 50 şirket arasında yer almıştır.
- HolonIQ, Novakid’i Avrupa’nın en çok gelecek vadeden 100 startup şirketleri 2021 listesine dahil etmiştir.
- Novakid, BILD AM SONNTAG katkılarıyla ServiceValue adlı araştırma şirketi tarafından “Online Öğrenim Platformları (Öğrenciler için)” kategorisinde “En Yüksek Memnuniyet” ödülüne layık görülmüştür.
- Novakid, “2021 Kore Marka Memnuniyet Sıralamaları“nın online görüntülü eğitim (İngilizce başlangıç seviyesi) kategorisinde 1. sıraya yerleşmiştir.
- Novakid, 25.000 müşteri tarafından doldurulan ve 194 hizmet sağlayıcısının yer aldığı bir ankete göre Focus Magazine tarafından Almanya’daki en önemli online öğrenim platformundan biri olarak seçilmiştir. (Bağlantıya erişebilmek için parola: FOC2022)
- Malezyalı ebeveyn topluluğu Jenama Pilihan Pa & Ma, Novakid’i Malezya’nın ilk 100 ebeveyn markasından biri olarak seçmiştir.
Son Yorumlar