CEFR, TOEIC, 1. Seviye, 2. Seviye, 3. Seviye… Tüm bunlar ne anlama geliyor? Çocuğunuzun yeni bir dili öğrenmesine yardımcı olacak bir müfredat bulmaya çalışırken gözünüz korkabilir. Sonuçta bir çocuğun neyi nasıl öğrendiği, başarılı olma yolunda belirleyici bir faktördür. Novakid’de müfredatımızı oluştururken Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı’nı (CEFR – Common European Framework of Reference for Languages) kullanırız.
CEFR çerçevesi ya da Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı, dil öğrenim sürecini ve beceriyi belirleyen bir kılavuzdur. Okullar ve öğretmenler çalışma sayfaları oluştururken, sınavları hazırlarken ve kursları yapılandırırken bunu kullanır. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı’nın dil yeterliliğini ölçen altı seviyesi bulunur. Novakid müfredatı bu seviyelerin her birine uygun olarak yapılandırılır.
CEFR Seviyeleri | NovaKid
Müfredatı |
||
Temel kullanıcılar | Ön A1 | Dinleyicinin yardımıyla, çok basit bir İngilizce ile iletişime geçebilir. | 0. Seviye |
Temel kullanıcılar | A1 | Dinleyicinin yardımıyla, basit bir İngilizce ile iletişime geçebilir. | 1. ve 2. Seviye |
A2 | Sınırlı çeşitlilikteki bağlamları kullanarak İngilizce iletişime geçebilir. | 3. ve 4. Seviye | |
Bağımsız
kullanıcılar |
B1 | Bilindik bağlamlardaki önemli nokta ve fikirlerle ilgili konuşabilir. | Time 2 Talk ve Virtual Explorer |
B2 | İngilizceyi çeşitli bağlamlarda kısmen akıcı ve etkili olarak kullanabilir. | – | |
*C1 ve C2 Seviyeleri (uzman kullanıcılar) bu tabloda yer almamaktadır. |
Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı, her ne kadar “Uluslararası İletişim için İngilizce Testi” (TOEIC – The Test of English for International Communication) gibi belirli bir İngilizce dil sınavıyla ilişkili olmasa da, ilkeleri Avrupa okullarında, üniversitelerde ve Novakid gibi diğer birçok dil öğrenim kurumunda kullanılır!
Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı sadece çok kapsamlı olmakla kalmaz, aynı zamanda belirli seviyelerde hangi dil bilgisi ve kelime unsurlarının çalışılması gerektiği konusunda öğretmenlere kılavuzluk eder. Novakid’de her seviye, belirli dil bilgisi ve kelime unsurlarıyla ve de her seviyenin sonunda ulaşılması gereken iletişim becerileriyle ilişkilidir.
Örneğin Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı, öğrencilerin A1 seviyesinde “Present Simple tense” (Geniş Zaman, örn. eat) gibi dil bilgisi konularını öğrenmesi gerektiğini ancak A2 seviyesine kadar “Present Perfect tense” (Yakın Geçmiş Zaman, örn. has/have eaten) konusuna başlamaması gerektiğini söyler. Yani, öğrenciler yeni bilgileri önceki seviyelerde öğrendikleri dil bilgisi ve kelime unsurlarının üstüne adım adım inşa edebilir.
Öğrenciler ayrıca Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı kapsamında, dili günlük yaşantılarında nasıl kullanacaklarını öğrenerek iletişim becerilerini de geliştirirler. Örneğin öğrenciler A1 seviyesinde bir doktora yaşadığı semptomları anlatabilmeli, günlük aktivite ve rutinleri ile ilgili konuşabilmeli ya da bir arkadaşına en sevdiği yiyeceklerden bahsedebilmelidir. Öğrenciler bu kapsamdaki kelimeleri içeren okuma, konuşma ve dinleme aktivitelerini ekleyerek dili günlük durumlarda ihtiyaç duydukları şekilde kullanma alıştırması yapabilirler. Novakid olarak Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı tarafından belirlenen müfredat yapısını takip ediyoruz. Yani, Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı’nın dil öğrenimine karşı istikrarlı ve kapsamlı yaklaşımını uygulayabiliyoruz.
Bir öğrenci Novakid’e katıldığında Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı ilkelerine paralel olan bir deneme dersi gerçekleştirir. Bu, öğretmenlerimizin öğrenciyi Novakid müfredatının doğru seviyesine yerleştirmesine yardımcı olur. Doğru seviyeye yerleştirilen bir öğrenci ders esnasında bunalmaz ya da sıkılmaz. Deneme derslerimiz ve ders programlarımız için Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı’nı kullanarak tüm öğrencilerin doğru oranda zorlanacakları seviyede olduğundan emin oluyoruz.
İkinci dil olarak İngilizce (ESL – English as a second language) öğrenenlerin İngilizceyi etkin şekilde kullanabilmesi gerektiğine inanıyoruz. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı’nı kullanarak derslerimizi öğrencilerin İngilizceyi günlük yaşantılarında kullanmalarına imkan verecek şekilde yapılandırabiliyoruz. Bu şekilde, öğrencilerin Novakid okulundan ayrılırken İngilizceyi güvenle kullanabilecek düzeyde olacaklarına inanıyoruz.
Son Yorumlar