IBM’in 2014 İş Teknolojisi Eğilimleri Raporu: Bulut, analitik, mobil ve sosyal iş ağları teknolojilerini kullanan IBM çözüm ortakları ve müşterileri, kendi sektörlerinde öncü konuma ulaşıyor…
Yeni bir IBM Araştırması, öncü kuruluşların yüzde 80’inin, kurumsal BT dışında faaliyet gösteren, “sektör dışından geliştirici vatandaşlar” ile işbirliklerine yöneldiklerini gösteriyor. Bu uzmanlar; uygulama geliştirme alanındaki yetenek boşluğunu kapatmaya yardımcı olarak bulut, analitik, mobil ve sosyal iş ağları gibi teknolojiler genelinde daha fazla işbirliğini ve inovasyonu teşvik ediyorlar. “Çıtayı Yükseltmek: IBM İş Teknolojileri Trendleri Raporu” isimli bu yeni araştırma, IBM’in Uygulamalı İş Öngörüleri Merkezi (IBM Center for Applied Insights) tarafından 15 sektörden, 1.400’ün üzerinde karar verici ile görüşülerek hazırlandı. Araştırma, bulut, analitik, mobil ve sosyal iş ağları gibi gözde teknolojilerin “inovasyonu teşvik eden etkenler” olarak kabul edilmesine rağmen hala kuruluşların %40’ının, bu teknolojiler için yetenek eksiklikleri ile karşılaştıklarını gösteriyor. Çalışma; bulut, analitik, mobil ve sosyal teknolojilerden somut iş sonuçları elde eden, alanında öncü kuruluşların ortak özelliklerini inceliyor ve genel BT becerileri, uygulama geliştirme veya veri analitiğindeki yetenek eksikliklerini gidermek için, kurum genelinde yaratıcı yeni yollar keşfettiklerini gösteriyor. Bu öncü kuruluşların, kurum genelindeki eksiklikleri gidermek için başvurduğu bir diğer yol ise iş sorumluluklarının dışında bir yan girişim olarak BT kararlarına destek olan ve iş uygulamaları yaratan sektör uzmanlarından oluşan yeni bir grup olan “sektör dışından geliştirici vatandaşlar” ile birlikte çalışmak. Araştırmanın ortaya attığı bir diğer söylem ise, sektör dışından geliştirici vatandaşlara danışmanın yanı sıra, öncü kuruluşların ürün geliştirmek için akademik çevrelere danışma olasılığı iki kat fazla ve uygulama için yeni kurulmuş şirketlerle etkileşim kurma olasılığı ise yüzde 70 daha fazla. Raporun sonuçlarını değerlendiren IBM Türk Teknoloji Lideri Kıvanç Uslu şöyle konuşuyor: “2014 İş Teknolojisi Eğilimleri raporunda, bulut, analitik, mobil ve sosyal iş ağları teknolojilerini kullanarak IBM çözüm ortaklarının ve müşterilerin kendi sektörlerinde nasıl öncü bir konuma geldiği açıkça ortaya çıkıyor. Gelinen noktada şirketler, artık bu temel ve gerekli teknolojiler konusunda çekingen davranmıyor. Öncü kuruluşlar, bu teknolojilerle ilgili hızla aksiyon alarak kullanımı geniş çapta benimsiyorlar ve rakiplerinden daha yüksek performans göstermek için ortaklıklar kuruyor, gereken yetenekleri elde etmenin yeni yollarını da keşfediyorlar.” Kitlelerin Gücünden Faydalanmak… Araştırma bulgularına göre; fikirlerini ve teknoloji varlıklarını müşterileri, ortakları ve akademik çevreler ile kitlesel dış kaynak yönünde kullanan kuruluşlar, daha verimli sonuçlar alma fırsatı yakalıyor. Örneğin, IBM çözüm ortağı ve coğrafi bilgi sistemleri yazılımlarında lider Esri firması; bulut, analitik, mobil ve sosyal iş ağları teknolojileri için uygulamalar oluşturup paylaşmak için, düzenli olarak açık kaynak kodu havuzu Github gibi siteleri kullanıyor. Esri, kendi ürün yol haritasıyla ilgili olarak da yaratıcılığı ve ürün geri bildirimlerini destekleyen uygulama zorluklarını ve yoğun kodlama faaliyetlerini de yürütüyor. Şirket yakın zamanda Minnesota’da güneş uygunluğunu değerlendirmek için bir proje üzerinde çalışan Minnesota Üniversitesi’nden bir öğrenci ekibinin kazandığı “iklim esnekliği uygulaması (climate resiliency app challenge) isimli projeye de sponsor oldu. Bulut Üzerinden Daha İyi Müşteri Deneyimi Sağlamak… IBM Araştırması; lider kuruluşların sosyal, mobil, büyük veri ve analitik yeteneklerini devreye almak için bulut teknolojisini kullanma ihtimallerinin 4-7 kat daha yüksek olduğunu gösteriyor. Öncü kuruluşların yüzde 55’i, bulut mobil çözümlerini kullanıyor ve bu kuruluşların bulut aracılıyla sosyal iş ağları çözümleri sağlama olasılıkları, rakiplerine göre beş kat daha yüksek seyrediyor. Çevrimiçi mağaza deneyiminin benzerini sunan mağaza içi perakendecilik çözümleri şirketi eyeQ; hizmetlerini IBM’in hizmet olarak sunulan bulut platformu Bluemix ile entegre eden şirketlere bir örnektir. Bluemix, eyeQ’nun mağaza içindeki müşterileriyle daha iyi bir etkileşim kurulması için, analitiği kullanarak e-ticaretin sunduğu avantajlardan mağaza içinde de faydalanıldığı bir ortam yaratıyor. Buna ek olarak eyeQ müşterileri, mobil konum bilgilerinden faydalanarak kendilerine ulaşan mesaj iletileri sayesinde kusursuz bir kişiselleştirilmiş ve hedeflerine yönelik bir mağaza içi alışveriş deneyimi elde edebiliyorlar. Sonuç Getiren Bir Güç: Analitik Gerçek zamanlı olarak iş yapabilmek için, gerçek zamanlı sonuçlar elde etmek gerekir. Öncü kuruluşlar da bu farkındalıkla, tüm işlevleri genelinde güçlü bir analitik temeli uyguluyorlar. Araştırmaya katılanların yaklaşık yüzde 90’ının ileri düzeyde büyük veri ve analitik yeteneklere sahip olduğu, yüzde 60’ının önümüzdeki iki yıl içinde bu alandaki yatırımlarını yüzde 10 veya üzeri oranda artırmayı planladığı saptanıyor. Buna ek olarak, çalışmaya katılan 10 lider kuruluştan neredeyse 7’si, karar alma sürecinin önemli bir parçası olarak analitik iş öngörülerini kullanıyor. Küresel finans hizmetleri alanında teknoloji hizmetleri sağlayıcısı ve bir IBM Çözüm Ortağı olan Fiserv, analitiği işinin ayrılmaz bir parçası haline getirenlere bir örnektir. Bankacılık ve ödeme çözümlerine ilişkin kapsamlı analitik entegrasyonu sayesinde, Fiserv, finans sektöründeki müşterilerinin, müşteri eğilimlerine ve davranışlarına ilişkin daha kapsamlı iş öngörüleri edinmelerine yardımcı oluyor. Yeni IBM Raporu ile ilgili daha ayrıntılı bilgi için: http://www. ibm.com/ibmcai/biztechtrends adresini ziyaret edebilirsiniz.
Son Yorumlar