Eğitimde bireyselleştirme, aynı yöntemin her birey için uygun olmayabileceği ve herhangi bir konuyu öğrenme söz konusu olduğunda her öğrencinin belirli ihtiyaçları olduğu yaklaşımının sürdürülmesine yardımcı olur. Novakid Çocuklar İçin Online İngilizce Okulu, genç öğrenciler için ikinci dil olarak İngilizce derslerinde bireyselleştirmeye olanak tanıyan teknolojinin uygulanmasında öncülerden biridir.
Instagram veya Tik-Tok hesabınızda gezinirken bireyselleştirilmiş keşfet kısmından sağlık kurumlarındaki kişiselleştirilmiş müşteri hizmetlerine… Bireyselleştirme, yüksek kaliteli kullanıcı odaklı bir deneyim sağlamanın temelidir. Bireyselleştirme, şu veya bu platformu kullanan bir kişi için, ona odaklı bir çözüm sunmaya yönelik, büyük bir veri yığınlarını optimize etmeye yardımcı olan, belirli Yapay Zeka algoritmalarına dayanan bir veri işlemedir.
Yabancı bir dil öğrenmek söz konusu olduğunda, bunun karmaşık bir iş olduğu akılda tutulmalıdır. Bu hususta 5 temel alan vardır: dil bilgisi, yazma, konuşma, sözlü ve yazılı anlama. Yabancı dil öğrenirken bunlardan herhangi birini ihmal etmek imkansızdır.
Bununla birlikte, öğrencilerin her birinin kendine özgü bireysel öğrenme şekli vardır. Örneğin, bazıları okumada daha iyidir, bu nedenle uzun metinlerin ana fikrini çok hızlı kavrayabilir, ama birkaç kelime söylemeleri gerektiğinde suskun kalabilirler. Buna karşılık, diğerleri konuşmayı çok kolay bulabilir, ancak dinlemede zorlanabilirler.
Bazı zayıf noktaların olması kesinlikle normaldir, çünkü bunlar ufak tekrar ve alıştırmalar ile kolayca çözümlenebilir, işte burada bireyselleştirme hayat kurtaran bir faktör olarak karşımıza çıkar.
Bireyselleştirme, öğrenme sürecini iyileştirmeye nasıl yardımcı olur?
Bireyselleştirme, tam olarak öğrencinin ihtiyaçlarına yönelik bir çalışma planının daha iyi uyarlanmasına yardımcı olur. Bu yaklaşım, çalışmaların sonuçları üzerinde doğrudan bir etkiye sahiptir.
Psikoloji Bilimi Topluluğu’nun araştırması, 179 adet 8. sınıf öğrencisi için İspanyolca materyalini tekrar etmenin üç yöntemini analiz etti.
- İlk yöntem, o haftanın derslerini kapsayan “toplu” bir materyali içeriyordu.
- İkinci yöntem, bir önceki haftanın derslerini kapsayan “konularına göre ayrılmış” bir materyal içeriyordu.
- Sonuncusu ise, daha önce öğrenilmiş olan herhangi bir materyalden kombine edilip, öğrencilere, tekrarın onlar için ne kadar faydalı olabileceğini öngören bir algoritmaya dayalı olarak sunuluyordu.
Dönem bitiminden bir ay sonra yapılan sınavda, bireyselleştirilmiş yaklaşımın en etkili yöntem olduğu kanıtlandı ve performansı toplu tekrara göre %16,5 ve konularına göre ayrılmış tekrara göre %10 artırdığı görüldü.
Kaliforniyalı bilim insanları Elizabeth M. McCarthy, Ying Liu ve Karen L. Schauer tarafından yapılan bir başka çalışma, 1911 öğrenci üzerinde 4 yılı kapsayan bir sürede, 3 yıl bireyselleştirilmiş, güçlü yanlara odaklı yaklaşımın kademeli olarak uygulanması ve 1 yıl tam uygulama ile gerçekleştirildi.
Sonuçlar, deney grubundaki öğrencilerin, ilgili tüm konularda hiçbir bireyselleştirmenin yapılmadığı gruptaki akranlarından önemli ölçüde daha iyi performans sağladığını gösterdi.
Novakid, bireyselleştirmeyi İngilizce öğretiminde nasıl kullanıyor?
Yabancı dil derslerinden maksimum sonucu elde etmek için 3 temel hususu dikkate almak önemlidir: içerik, yaş grubuna, seviye hazırlığına ve her bir öğrencinin karakteristik özelliklerine uygun olmalıdır.
Novakid’de, yapay zeka ile öğrenim algoritmaları, öğretmenden gelen geri bildirimlerle birleştiğinde, tam olarak bu hedeflere ulaşılmasına yardımcı olur.
Kıdemli içerik geliştiricisi, ikinci dil olarak İngilizce (ESL) uzmanı ve Novakid’de öğretmen olan Adrienne Laundry, “Öğrenciye verilen tüm alıştırmalar, temel dil yönlerimizle bağlantılı geniş kategorilere girer. Bu kategorilerin her biri ayrıca değerlendirilen çeşitli alt konuları da kapsar: örneğin, okuma sadece bir metni okumak ve sorulara doğru cevap vermek anlamına gelmez, aynı zamanda harflerin seslerinin ve harf adlarının nasıl tanındığına veya kelime dağarcığının nasıl kavrandığına da dikkat edilir” diye açıkladı.
Algoritma, ünite değerlendirmesinin performansına bağlı olarak, öğrencinin üzerinde çalışması gereken kısımları seçer ve özel ihtiyaçlara yönelik geliştirme alıştırmaları atar. Böylece çocuk zaten bildiği her şeyi gözden geçirmek zorunda kalmaz ve sadece gerekli alanlara odaklanır.
Belirli bir kategoride önemli sorunlar olması durumunda (Novakid’in değerlendirme kriterlerine göre öğrencinin başarısız olduğu alıştırmaların toplam alıştırmaların %30’undan fazlası olması), öğrenci hem ekstra ders hem de iyileştirme egzersizleri alarak daha fazla destek bulur.
Novakid için konuşma becerilerini geliştirmek son derece önemlidir, bu yüzden konuşma kategorisinde sadece bir alt konu başarısız olsa bile, ek ders hemen atanır.
Bireyselleştirmenin harika sonuçlar elde etmede oldukça etkili olduğu kanıtlanmış olsa da, Novakid şu anda onu bir sonraki seviyeye taşımak için konuşmadan-metne çözümler ve duygu tanıma yazılımları üzerinde çalışıyor. Bireyselleştirme süreci çocuk için tamamen görünmezdir, bu nedenle sorunsuz bir öğrenme süreci ve daha iyi kazanımlar ile sonuçlanan rahat bir ortam sağlanmasına yardımcı olur.
Son Yorumlar