Bugün Panasonic Corporation, Samsung Electronics Co., Ltd., Sony Corporation ve X6D Limited (XPAND 3D) bir araya gelerek, “Full HD 3D Gözlük Girişimi” adı altında, yeni bir teknolojiyle tüketiciye yönelik, standart bir 3D active gözlük geliştirmeyi planladıklarını duyurdu.
Dört şirket bu yeni anlaşmayla, radyo frekans (RF) sistemli 3D active gözlük teknolojisi lisanslama üzerine birlikte çalışmayı hedefliyor. Bu teknolojiye tüketici 3D active gözlük ile televizyon, kişisel bilgisayar monitörleri, projektörler ve XPAND active shutter gözlüklü 3D sinema gibi 3D görüntü aktarıcıları arasındaki RF (kızıl ötesi) sistem protokolleri de dahil.
Panasonic Türkiye VIERA Televizyon Grubu Ürün Müdürü Uluç Özler, 3D active gözlüklerin standardizasyonu girişimi ile ilgili şu görüşleri paylaşıyor: “Markaların gözlükleri birbirini desteklememesi, 3D keyfini yakınlarınızla paylaşmak istediğinizde normalde ihtiyaç duyduğunuzdan daha fazla adette gözlük sahibi olmanızı gerektiriyordu. Bu da daha fazla para harcamanız anlamına geliyordu. Bu anlaşma Full HD 3D gözlüklerde farklı markaların birbirlerini desteklemesini sağlayacak bir standart getirecek ve böylece kullanıcılara çok önemli bir avantaj sağlanacak. Dolayısıyla farklı bir marka 3D TV’si olan arkadaşınızı akşam evde vereceğiniz 3D Sinema partisine veya maç izlemeye davet ederken “gözlüğünü kap gel” diyebileceksiniz. Bu arada “ben gözlüksüz teknolojiyi beklerim” diyenlere duyuralım, Full HD 3D gözlükle izleyebileceğinize yakın kalite ve rahatlıkta görüntü sunan 66 ekran ve üzeri bir televizyonu teknolojik açıdan yakın gelecekte beklemiyoruz. Yeni geliştirdiğimiz NeoPlasma teknolojisi hem 3D hem 2D görüntülerde en mükemmel kaliteyi sunmaktadır. VT, GT, ve ST serisi NeoPlasma ürünlerimizi mağazalarda görebilirsiniz.”
Bu standardizasyonda, 3D active gözlük ile 3D görüntüleyiciler arasında çeşitli kızıl ötesi sistem protokolleri de yer alacak. Bunlar, Panasonic ve XPAND3D* tarafından ortak olarak geliştirilen protokollerden sırasıyla Samsung ve Sony mülkiyet protokollerine kadar çeşitli protokolleri kapsıyor.
Bugün duyurulan Full HD 3D Girişimi’nin lisanslamasının 2011’in Eylül ayında tamamlanması hedefleniyor. Aynı tarihte yeni standardizasyonun uygulandığı 3D active gözlüklerin geliştirilmesine de başlanacak. Yeni IR/RF protokollü evrensel gözlükler 2012’de tüketiciye ulaşacak. Bu gözlüklerin ayrıca 2011 3D active TV’lerle de uyumlu olması hedefleniyor.
Dört şirket, bu girişim aracılığıyla evrensel 3D gözlükleri çok miktarda pazara sürmeyi amaçlıyor. Bugün duyurulan bu girişim, tüketiciler için el ele veren, dünyanın lider 3D TV üreticileri ile 3D teknoloji sağlayıcıları arasında benzersiz bir işbirliğine girilmesi açısından da bir dönüm noktası özelliği taşıyor. 3D active teknolojili gözlükler, kullanıcı için her göze ayrı ayrı Full HD 3D görüntü iletebilmenin yanı sıra Bluetooth® teknolojisi sayesinde daha fazla hareket özgürlüğü vermek gibi avantajlarıyla öne çıkıyor.
Panasonic Corporation Kurumsal Ar-Ge Bölümü, Medya & İçerik Anlaşmaları Genel Müdürü Masayuki Kozuka, “Panasonic olarak, 3D gözlükleri standardize etmek için bir süredir çalışıyorduk. Mart ayında XPAND ile IR sistem protokollerinin lisanslaması için ortak çalışacağımızı duyurduk. Bu girişim daha sonra birçok şirket tarafından desteklendi ve onlar da bize katıldı. Bugünkü yeni işbirliği kapsamında, önceki konseptimizin yeni standardizasyon çalışmalarında kullanılacak olmasından memnuniyet duyuyoruz. Kapsamı giderek genişlemiş olan bu 3D standardizasyon girişimine yönelik işbirliğinin, 3D teknolojili ürünlerin gelişiminin hızlanmasına büyük bir katkıda bulunmasını ümit ediyorum” diyor.
Samsung Electronics, Ar-Ge Ekibi, Görüntü Teknolojisi Departmanı, Başkan Yardımcısı Jurack Chae, “Bugün duyurulan işbirliği Samsung’un, durmaksızın değişen ev eğlencesi ve tüketici elektronik teknolojisi gelişmelerinin olduğu bir ortamda tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılama taahhüdünün altını çiziyor. Active 3D teknolojisi, 3D televizyon sektöründe, tüketiciler için en popüler teknoloji seçeneği olma konumunu koruyor. NPP Group’a göre Active 3D teknolojisi yılık ilk yarısında ABD 3D TV pazarının %96’sını kapsamış bulunuyor ve bu Full HD gözlük girişimi, tüketicilerin en güzel ve en etkileyici 3D deneyim olan active 3D teknolojisini daha iyi benimseyip anlamalarını sağlayacak” diyor.
Sony Corporation, Ev Eğlence Sistemleri Geliştirme Bölümü Kıdemli Genel Müdür Yardımcısı Jun Yonemitsu, “Bu ittifakla birlikte, hepimiz sektörün kritik sorunlarına hitap ederek ürünlerimiz üzerinden daha iyi bir tüketici deneyimi sağlamaya çalışacağız. Active 3D teknolojisinin, tüketicinin en çok istediği şey olan tam 1080p görüntü kalitesini sunmak için en uygun yöntem olduğuna inanıyoruz” diyerek görüşlerini belirtiyor.
XPAND 3D CEO’su Maria Costeira ise “Bugün Panasonic, Samsung ve Sony ile birlikte hem RF gem de IR teknolojiyi içeren Full HD 3D Gözlük teknolojilerine çaba ve desteğimizi kattığımız için mutluyuz. Bu girişim tüketici elektronik sektörünün en yüksek 3D kalitesini sağlama taahhüdünü güçlendirmekte ve teknoloji tüketicileri ile sinemaseverler için ‘karşılıklı işlerlik’ gibi bir zorluğu yenmek için güçlü bir çözüm sağlamaktadır” diyerek düşüncelerini ifade ediyor.
Bluetooth SIG de, 3D gözlüklerde Bluetooth teknolojisinin standardize edildiği bu endüstri hamlesine destek veriyor.
Bluetooth SIG Yönetici Direktörü Dr. Michael Foley, “Bu pazar liderleri tüketiciler için daha güzel bir 3D deneyim sağlamak üzere bir araya geliyorlar. Hem tüm pazarlarda ve her yerde kolayca bulunması hem de rahat kullanım özgürlüğünü vermesi açısından Bluetooth teknolojisinin bu çözümün hayati bir parçası olması son derece iyi bir seçim. Bugünkü haber çok heyecan verici de olsa, bu sadece bir başlangıç. Bluetooth teknolojisinin salonlarımızda yer alması, bir diğer deyişle, 3D gözlükler, stereo surround sistemler ve oturma odalarımızın merkezi olan televizyonda kullanılması en doğru seçenek” diyor.
Son Yorumlar