Monitise tarafından tasarlanıp geliştirilen uygulama, ilk altı ayında yaklaşık yarım milyon indirme ve 90 binin üzerinde bilet satış rakamlarına ulaştı.
Mobil teknoloji alanında dünya liderleri arasında yer alan Monitise (LSE: MONI) tarafından Türkiye’nin öncü düşük maliyetli hava yolu şirketi Pegasus Hava Yolları için geliştirilen uygulama, kullanıma sunulduğu günden bu yana geçen altı aylık sürede sergilediği başarıyla müşteri ilişkileri açısından örnek oluşturuyor.
2013 yılında kullanıma sunulan, ilk günden bugüne 450 bin kez indirilen “Pegasus Mobil”, henüz ilk haftada 10 bin indirilme ile App Store’da, Türkiye’nin en çok indirilen seyahat uygulaması olmuştu.
Türkiye’nin ilk iOS 7’ye uyumlu tasarlanmış ilk hava yolu uygulaması olan ‘Pegasus Mobil’, 2013’ün Aralık ayında Pegasus misafirlerinin kullanımına sunuldu ve ilk haftasında yakaladığı 450 bin indirme sayısı ile App Store’da, Türkiye’nin en çok indirilen seyahat uygulaması oldu. Mobil uygulamanın Android versiyonu ise 2014 yılının Ocak ayında kullanıcıların erişimine açıldı.
Yeni uygulama, yayınlanmasının ardından geçen ilk altı aylık sürede iPhone’larda 290 bin kez, Android cihazlarda ise 175 bin kez indirildi. Uygulamaya her ay 5 bin yeni kullanıcı kaydolurken, uygulamanın aylık sayfa görüntüleme sayısı 1,7 milyona ulaştı. Her ay ortalama 23 bin check-in’in yapıldığı uygulama, Pegasus ile misafirleri arasındaki ilişkiyi geliştiren bir kanal oldu. Uygulama aracılığıyla biletin yanı sıra kabin içi yemek ve koltuk rezervasyonları satılıyor.
Uygulamanın başarısının arkasında kullanıcı dostu özellikleri, kolay kullanımı ve çekici tasarım yer alıyor. Pegasus misafirleri, seyahatlerinin bilet ve ek hizmet satın alma aşamasından tamamlanmasına kadar olan tüm süreçlerini uygulama üzerinden kolaylıkla yönetebiliyor. Türkçe ve İngilizce olarak kullanıma sunulan uygulama ile misafirler, bilet satın alma ve biletlerini Passbook’a kaydetme, online check-in yapma, uçuş bilgilerine erişme, uçuş öncesi satış sistemi (pre-order) ile yemek sipariş etme, ekstra bagaj ve koltuk satın alma imkânı tanıyor. Uygulama ayrıca Pegasus’un misafir sadakat programı Pegasus Plus’a kolayca üye olma ve en hızlı yoldan puan kazanma olanağı sunuyor.
Pegasus Hava Yolları Dijital Pazarlama Müdürü Didem Namver, uygulamanın başarılarıyla ilgili şunları söylüyor: “Uygulamamızın başarısı, mobilin hava taşımacılığının geleceğinde oynayacağı kilit role olan inancımızı pekiştiriyor. Yenilikçi yaklaşımı ve uygulamalarıyla sektörde ilklere imza atan havayolu olarak misafirlerimizin seyahat deneyimlerini kolaylaştıracak mobil çözümler sunma fırsatını değerlendirdik. Sonuçlar mobilin müşteri merkezli bir deneyim oluşturmadaki rolünü somut örneklerle ortaya koyuyor.”
Monitise MEA CEO’su Fatih İşbecer ise “Pegasus Hava Yolları ile birlikte müşteri etkileşimini mobilde bir üst seviyeye taşıdık, böylesine bir hizmet vermiş olmaktan gurur duyuyoruz. Bu uygulama kolay kullanımlı bir mobil ürün ile neler başarılabileceğinin en net göstergesidir. Bizler için bu, App Store ve Google Play’de övgü dolu kullanıcı yorumları almak kadar önemlidir” ifadelerini kullanıyor.
Monitise Uluslararası Başkanı Peter Radcliffe’in görüşleri ise şöyle: “Seyahat, tabiatı gereği belki de mobile ve inovasyona en açık endüstri konumunda. İşte bu noktada Pegasus Mobil gibi bir ürün ve Monitise’ın deneyimi ile seyahat endüstrisini yalnızca rekabet etmek için değil, büyümek için de fırsatların arandığı yeni bir çağa taşıyoruz. Seyahat endüstrisi için gerçek anlamda mobil bir gelecek oluşturma sürecine destek olmak istiyoruz.”
Son Yorumlar