Türkiye’nin ilk ve lider elektronik sertifika hizmet sağlayıcısı E-GÜVEN, PTT şubeleri aracılığıyla e-imza hizmeti sunmaya başladı.
E-GÜVEN’in PTT ile yaptığı işbirliğinin ilk adımı olarak İstanbul ve Ankara’da başlayan uygulama tüm Türkiye’deki PTT şubelerine yayılıyor. E-GÜVEN, e-imza hizmeti ile Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) ve resmi yazışmalardan Merkezi Sicil Kayıt Sistemi’ne girişe kadar her türlü imza gerektiren işlemin elektronik ortama taşınmasına olanak tanıyor.
PTT şubelerindeki KEP başvuru gişeleri aracılığıyla başvuru ve kimlik doğrulama işlemi yapılan vatandaşların, e-imzalarını adreslerine teslim aldıklarını belirten E-GÜVEN Genel Müdürü Can Orhun, “E-imza sunduğu fırsatlar ile devletlerin vatandaşlara, şirketlerin de müşteri ve çalışanlarına daha iyi hizmet vermesini sağlıyor. Türkiye’nin e-dönüşümü için büyük önem taşıyan E-Reçete, E-Tebligat ve Elektronik Kimlik projelerinin hayata geçmesi ve Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) Sisteminin yaygınlaşmasıyla e-imza kullanım avantajları ile kurumlardan, bireylere herkesin hayatına dokunmuş olacak. Biz de hayata geçirdiğimiz PTT işbirliğimiz ile vatandaşlarımızın e-imza ile tanışma sürecini hızlandırıyoruz” dedi.
Vatandaşların sahip oldukları e-imzalar ile e-devlet uygulaması üzerinden belge alımlarında zaman tasarrufu sağladıklarını belirten Can Orhun şunları söyledi: “E-imza ile vatandaşların sabıka kaydından, askerlik durum belgesine kadar doğrudan hayatlarının içinde olan belgelere ilgili kuruma gitmeden bir tıkla ulaşabilmelerine imkân tanıyoruz. Özellikle, e-devlet uygulaması kapsamında yapılabilecek işlemler her geçen gün artıyor. Bu nedenle e-dönüşüm yalnızca kurumları değil, tüm vatandaşları yakından ilgilendiriyor.”
Vatandaşlar KEP sistemi ile kişisel işlerini güvence altına alıyor
E-imza kullanıcılarının gönderdikleri elektronik postalara yasal geçerlilik kazandıran Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) sistemi ile bilgilerini güvence altına alabileceklerine de değinen E-GÜVEN Genel Müdürü Can Orhun, KEP sisteminin kullanıcıların gönder tuşuna bastıkları andan elektronik postanın alıcıya iletilmesi sürecinde gerçekleşen tüm işlemlerin kayıt altına alınmasını sağladığının altını çizdi. Bu sistem sayesinde, hukuki geçerliliğe sahip olan kayıtlar, gönderilen elektronik postalar üzerinden kimlik ve teslimat tarihi tespiti yapılmasına olanak tanırken; elektronik postanın içerik bütünlüğü, güvenliği ve gizliliğini de güvence altına alıyor.
Bireysel kullanıma da imkan tanıyan KEP sistemi ile kullanıcıların mesai saatlerinden ve bulundukları yerden bağımsız bir şekilde işlemlerini gerçekleştirebildiklerini söyleyen Orhun, KEP sistemini iş süreçlerine entegre edebilmek ve KEP’in sağladığı faydalardan yararlanabilmek için e-imzaya sahip olunması gerektiğini belirterek şunları söyledi: “Bireysel kullanıcılar KEP üzerinden kredi kartı hesap özeti dökümlerinden, kira kontratına kadar birçok işlemi yapabiliyor. Banka talimatları, kurumlar arası yazışmalar gibi işlemlerini KEP aracılığıyla gerçekleştiren kurum ve kuruluşlar ise zaman ve maliyet tasarrufu sağlıyor.”
KEP, iletilere ilişkin kayıtların 20 yıl, e-tebligat kayıtlarının ise 30 yıl boyunca PTT ve Kayıtlı Elektronik e-Posta Hizmet Sağlayıcıları (KEPHS) tarafından saklanması ile de depolama ve arşiv maliyetlerini düşürürken, yapılan işlemlere dair verileri güvende tutuyor.
Son Yorumlar