Online restoran rezervasyon firması Quandoo, Button altyapısı sayesinde Foursquare uygulaması üzerinden de online rezervasyon imkanı sunmaya başladı. Bu işbirliği, Foursquare kullanıcılarına hızlı ve kolay bir restoran rezervasyon deneyimi sunacak.
Avrupa ve Asya’nın en hızlı büyüyen online restoran rezervasyon firması Quandoo, 16 Aralık’tan itibaren Foursquare kullanıcılarına Foursquare uygulaması üzerinden online rezervasyon imkanı sunmaya başladı. Bu entegrasyon, uygulamalar arası bağlantı sağlayan, içeriğe bağlı ticaret platformu Button altyapısı sayesinde gerçekleştirilecek. Foursquare kullanıcıları, Türkiye’de ve İtalya’daki en iyi restoranları keşfederek, Quandoo aracılığıyla Foursquare uygulaması üzerinden de rezervasyon yapabilecek.
Restoran rezervasyon alanının dijitalleşmesi sürecine öncülük etmeye devam edeceklerini belirten Quandoo kurucusu ve CEO’su Philipp Magin; “Türkiye ve İtalya gibi online rezervasyon oranının düşük olduğu iki ülkede, Foursquare ile yapılan bu işbirliğinin rezervasyon kültürünün dijitale kaydırılması adına atılmış önemli bir adım olduğuna inanıyoruz.” dedi.
“Portföyümüzdeki anlaşmalı restoranlarımıza, Foursquare uygulaması üzerinden de rezervasyon yapılabilmesi, Türkiye’deki restoran rezervasyon kültürünün bir üst seviyeye taşınabilmesi için büyük önem taşıyor” diyen Quandoo Türkiye Ülke Müdürü Hazım Bumin de, Aralık 2015 itibariyle İstanbul’da 1500’e yakın restoran ile anlaşmaları bulunduğunu ve bu alanda aylık büyümelerinin %10 olduğunu dile getirdi.
Foursquare Ürün Yönetiminden Sorumlu Başkan Yardımcısı Noah Weiss ise konuyu şu sözlerle değerlendirdi: “Türkiye ve İtalya, Foursquare olarak en iyi müşteri deneyimini sunmayı hedeflediğimiz Avrupa ülkeleri arasında yer alıyor. Button altyapısı sayesinde Quandoo ile kolay bir şekilde entegrasyonu gerçekleştirerek, kullanıcılarımıza restoran rezervasyonu hizmetini sunabiliyoruz.”
Button kurucusu ve CEO’su Michael Jaconi ise yaptığı açıklamada; Button platformunun, firmalara kendi uygulamalarına ilave işlevler katmalarına imkan sağladığını, uygulamalar arası duvarların yıkılarak, kullanıcıların ihtiyaçları olan mal ya da hizmetlere kolayca ulaşabilmelerinin mümkün hale geldiğini belirtti. Bu şekilde, uygulama üreticilerinin ilave gelir alanları yaratmalarının da önünün açıldığını ifade etti.
Artan akıllı telefon ve mobil internet kullanımı, konum bazlı hizmetlerin ve bu şekilde faaliyette bulunan girişimlerin önemini daha da arttırıyor. Asya ve Orta Doğu ülkelerinde Quandoo kullanımının % 75’i mobil üzerinden gerçekleştirilirken, diğer bölgelerde de, yılın her çeyreğinde çift haneli büyüme rakamları gözleniyor. Foursquare ile yapılan işbirliğinin bu oranları Türkiye’de ve İtalya’da da yükseltmesi bekleniyor.
Son Yorumlar