Global İletişim
Genel Müdürü
Telekom”da sunmuş olduğunuz servis ve hizmetleriniz nelerdir?
Kurulduğu günden bu yana, güçlü marka ve isimleriyle binlerce kurumun birlikte çalışmayı tercih ettiği Türkiye”nin en yenilikçi operatörü Global İletişim, hızla gelişen teknolojinin sağladığı tüm yenilikleri, inovatif ürünler haline getirerek sunmasıyla pazarda farklılaşmaktadır. Bu anlamda Sabit Telefon Hizmetleri (STH) İşletmeciliği yetkilendirmesi ile ses, İnternet Servis Sağlayıcılığı (ISS) genel izniyle internet ve datacenter, Altyapı İşletmeciliği yetkilendirmesi ile altyapı ve Sanal Mobil Şebeke Hizmetleri (SMŞH) yetkilendirmesi ile katma değerli mobil hizmetler sunuyor. 2003 yılında kurulan ve ses, erişim ve internet, datacenter, fiber optik kablo altyapıları ve mobil katma değerli hizmetlerini, yeni nesil altyapısı üzerinden veren Global İletişim, ileri teknolojisi, yenilikçi ürünleri, kaliteli ve kesintisiz hizmeti ile sektörün öncü ve tercih edilen şirketi konumunda.
Rakiplerinize göre sunmuş olduğunuz çözümlerinizdeki artılarınız nelerdir?
Global İletişim’i rakipleriyle karşılaştırdığınızda biz, sunduğumuz katma değerli hizmetlerindeki çeşitliliğimiz ile ön plana çıkıyoruz. Bizi rakiplerimizden ayıran en önemli özelliğimiz, datacenter hizmetlerimiz, fiber optik altyapı, mobil KDS ve ses hizmetlerimizi tek şemsiye altında verebilmemiz. Bu hizmetlere ek olarak yenilikçi ürünleri odak noktamız olarak belirledik ve günümüzün vazgeçilmezi haline gelen 3G yedekleme ile, müşterilerimize hızlı erişim hizmeti vermekteyiz.
Belirlediğimiz kalite politikamız çerçevesinde sürekli gelişim gösteren ve müşteri memnuniyetini ön planda tutarak, datacenter hizmetlerinde sadece sunucu barındırma hizmeti değil, aynı zamanda müşterinin taleplerine göre bütün gereksinimlerini karşılayacak sunucu kiralama veya sanal sunucu kiralama hizmetleri de sunuyoruz.
Global İletişim’i tercih eden kurumlar, son zamanların en çok gündemde olan konusu Cloud Computing tarafında IaaS (Infrastructure as a Service), PaaS (Platform as a Service), SaaS (Software as a Service) kapsamında sunucu, depolama ve network kaynaklarından hizmet olarak faydalanmanın yanı sıra yönetilebilir güvenlik servisleri, web konferans, uzaktan yedekleme ve log hizmeti gibi servislerimizden de faydalanabiliyorlar. Bizi rakiplerimizden ayıran bir diğer özelliğimiz ise, datacener yatırımlarımız. Ankara ve İstanbul Fulya’dan sonra İstanbul Dudullu’da hizmete girecek olan 1.000 metrekarelik Datacenter’ımızın yapımı sürmektedir. Birbiriyle yedekli datacenterlarımız sayesinde müşteri ihtiyaçlarına göre şekillenebilir güvenli ve güvenilir hizmetler sunarak maliyet avantajı da sağlıyoruz.
Telekom Pazarındaki rekabet piyasasını değerlendirir misiniz? Bu rekabet kullanıcıya nasıl yansımaktadır?
Çok değil, 2004 yılından bugüne, Telekom pazarında rekabet alanında ciddi adımlar atıldı. 6 senede çok yavaş olmasına rağmen geldiğimiz noktaya baktığımızda, rekabet son kullanıcıya çok ciddi şekilde tasarruf sağlamaktadır. Özellikle GSM pazarında başlayan, sonrasında sabit pazara da yansıyan paket kullanım bazlı tarifeler sayesinde son kullanıcıların dakika maliyetleri ciddi şekilde düştü. 5-6 sene önce yurt dışını aramaya çekinen son kullanıcılar ve şirketler günümüzde rahat ve uzun dakikalar yurt dışı da dahil tüm görüşmelerini çok ucuza yapabiliyor. Önceleri dakikası 1 TL olan görüşmeler, günümüzde 6-7 kuruşa yapılabiliyor. Ayrıca alt yapı lisanslarının verilmesinden sonra da özel şirketlerin fiber hat çekmelerinden dolayı alt yapının yayıldığı belli noktalarda yüksek hızlı kiralık hatların fiyatları ciddi şekilde tüketicinin lehine azaldı. Bunun dışında Telekom pazarındaki rekabet piyasası özellikle alt yapı lisansları verildikten sonra yüksek hızlı metro ethernet hizmeti tüm kurumlara özel operatörler tarafından sunulabilir hale geldi. Birkaç yıl önce maliyetleri nedeniyle çekici olmayan datacenter hizmetleri de günümüzde daha cazip hale geldi.
Son yıllarda rekabet sabit ve mobil operatörler arasında yaşanmakta. Regülasyon alanında önemli gelişmeler olmakla birlikte pazardaki yeni oyuncuların istedikleri pazara ulaşamadığı bir dönem yaşıyoruz. Öte yandan IT ve iletişim pazarının iç içe geçmesi, telekom operatörlerine datacenter üzerinden bulut bilişimiyle birlikte birçok yeni servis verme fırsatı oluşturuyor. Önümüzdeki dönem servis maliyetlerinin düşmesine paralel, telekom operatörlerinin bütünleşik hizmetleri (sabit, mobil ve IT) tek elden verecekleri uygulamaları birlikte getirecek
Son Yorumlar