Rakiplerinizi Gölgede Bırakacak Fikirler Bulmakta Zorlanıyor musunuz? İşte Size Yardımcı Olabilecek 5 Strateji!
Birçok girişimci ara sıra da olsa en yenilikçi beyinlerin piyasayı çoktan ele geçirdiğini düşünüp kendini bir batağa saplanmış gibi hisseder ancak her zaman için bu umutsuzluk batağından sıyrılmanın yolları vardır. 4-12 yaş çocuklar için Online İngilizce Dil Okulu olan Novakid’in CEO’su ve Kurucu Ortağı Max Azarov tarafından kaleme alınan bu makalede, umutsuzluktan sıyrılmak için 5 öneriye yakından bakacağız.
“Bu harika bir fikir!” diye ayağa fırladıktan sonra, sizden önce bu fikirle çıkagelen bir düzine insan olduğunu öğrenip yerinize oturduğunuz mutlaka olmuştur. Sonu yokmuşçasına piyasaya sürülen yepyeni ürünler, hizmetler ve çözümler karşısında, zaman zaman hayallerinizi gerçeğe dönüştürmenin imkansız olduğu hissine de kapılmışsınızdır.
İşin açıkçası, yeni girişim dediğimiz startup şirketlerin hepsi, başka bir markayla aynı fikre sahip olduklarından değil, rakipten daha önemli olduklarını kanıtlayamadıklarından başarısızlığa mahkum olur. Zira bu piyasada öne çıkabilmek esastır.
Her şeyin halihazırda icat edilmiş olduğu bir pazarda, başkalarının başarısız olduğu noktalarda başarıyı yakalayabilmek için pratik stratejilerden faydalanmanız gerekir.
- Tutku duyduğunuz alan ile pazar talebinin hangi noktada örtüştüğünü bulun
Ortaya koyduğunuz ürün sizde hiçbir heyecan uyandırmıyorsa, hedef kitlenizin ilgisini de çekmeyecektir. Aynı şekilde, ürüne karşı duyduğunuz tutku da tek başına bir ürünün başarıya ulaşmasına yetmeyecektir. Bu noktada kişisel bağlılığınız ve halkın ilgisi arasında bir denge bulunmalıdır.
Unutmayın, bir fikrin sizi heyecanlandırmış olması işe yarayacağı anlamına gelmez. Bir fikir için vakit, para ve emek harcamadan önce şunları deneyin: Öncelikle, tutkulu biçimde ilgi duyduğunuz alanları ve konuları listeleyin. Bu noktada hiçbir sınırlandırma yok; saçma bile olsa her şeyi bu listeye ekleyin. Ardından listeye aldığınız her unsura yönelik pazar talebini araştırın. Amacınız, kimselerin düşünmediği bir şey yaratmak değil; bunu aklınızdan çıkarmayın. Yer edinebileceğiniz bir piyasa ya da yepyeni bir bakış açısı peşindesiniz.
Köpekler için mont üretme gibi bir fikriniz olduğunu düşünelim. Köpek giyim, oldukça doymuş bir pazar; bu yüzden köpek giyim pazarında müşterilerin para ödemek isteyebileceği türde, ilgili çekici bir yer edinmeye çalışarak başlayabilirsiniz. Bazı müşteriler, köpekleri için kulak koruması da bulunan mont aradığı halde fazla seçenek bulamıyor olabilir. İşte yer edinmeye çalışacağınız nokta burası olmalı.
- Zayıf noktaları güçlendirin. (Mutlaka zayıf noktalar vardır; bana güvenin.)
İnsanın kendi fikirlerine dürüstlükle, eleştirel biçimde bakabilmesi zordur; ancak başarılı olmak istiyorsanız bunu başarmak zorundasınız. Ne gibi eksikleriniz var? Çizdiğiniz planın en zayıf noktaları hangileri? Ortaya koyduğunuz fikir, insanları satın almaya itecek kadar etkileyecek mi? En dikkatle hazırlanan planlarda bile her zaman için kör noktalar, gözden kaçırılan detaylar bulunur; bu yüzden ilerlemeden önce fikrinize tüm olası açılardan yaklaşmaya çalışın.
En faydalı geribildirimi alabilmek için arkadaş ve aile çevrenizin dışındaki kişilere yönelin. Mümkünse başarılı girişimcilerden ve akıl hocalarından görüş alın. Bu kişiler, size son derece dürüst bir şekilde yaklaşırken planın kör noktalarında yatan potansiyel engelleri veya problemleri de değerlendirmenize yardımcı olacaktır. Bu tür geribildirimleri ciddiye aldığınız sürece zayıf noktaları zamanında güçlendirmiş ve daha sonraki geliştirme sürecinde oluşabilecek felaketleri önlemiş olursunuz.
- O “küçük ayrıntılara” herkesten daha etkili çözümler getirin
Sıfırdan bir ürün yaratmıyorsunuz demek, özgün olamayacağınız anlamına gelmez! Her zaman için geliştirmeye ve yeniliğe ayrılan bir pay vardır; tek yapmanız gereken o “küçük ayrıntıları” bulup bunlara herkesten daha etkili biçimde çözüm getirmektir.
Köpek montu planınıza geri dönelim. Araştırmanızı yaptınız ve ebat konusunda daha geniş seçenekler veya daha kaliteli kumaşlar ya da rakiplere oranla daha kişiselleştirilmiş bir ürün yelpazesi sunma gibi bir olanak bulunduğunu fark ettiniz. Hatta çok daha ince bir ayrıntı yakalayıp, ödeme işlemlerini rakiplere oranla daha modern bir hale getirme ya da internet siteniz üzerinden sanal olarak ürün deneme imkanı gibi olasılıklar keşfettiniz.
Burada amaçladığımız şey, pazara giriş yapmadan önce size üstünlük kazandıracak yaratıcı yöntemler bulmaktır. Yenilikçilik, sunduğunuz ürün ve hizmetlerle sınırlı olmak zorunda değildir. Rakiplerinize tercih edilmenizi sağlayacak olan şey bu küçük ayrıntılardır; başarı ve başarısızlık arasındaki sınırı da yine bunlar çizer. Müşteri ihtiyaçlarını göz ardı eden birçok startup firmanın başarısız olduğunu düşünürsek, bu ayrıntılar üzerinde harcanan vaktin ve emeğin önemi görülebilir.
- Yatırımcılarınıza kulak verin. (Özellikle de eleştirdikleri bir şey varsa.)
Ortaya koyduğunuz plan, yatırımcı safhasına erişmiş ise bu kişilere kulak vermeniz önem arz eder. Yatırımcılarınızı fikrinize en az sizin kadar inanan akıl hocaları olarak değerlendirebilirsiniz. Ancak yatırıcımlarınızın söz konusu fikrin başarılı olması konusunda risk aldıklarını ve bu fikre sizin kadar duygusal yaklaşmadıklarını da unutmayın. Ticaret zekalarıyla birleştirildiğinde bu yaklaşım, onlara söz konusu girişime dair daha geniş bir perspektif sunar.
Yatırımcılar, oluşturduğunuz konseptler ve planınıza ait bir sonraki adımlar konusunda her zaman pozitif düşünmeyebilir. Geri çevrilmek can yakar, eleştiri işitmek insanın zoruna gider; ancak bu türden, bilgiye dayalı geribildirim elde edebilmek paha biçilmez bir fırsattır. Girişime ilişkin olarak daha fazla vakit ve para harcamadan önce, tekrar masa başına dönüp çok daha sağlam ve ayrıntılı bir eylem planı yapmak üzere yeni bir şans yakalamış olursunuz.
- Büyük resmi görebilmek için alışılmamış yöntemlere odaklanın
Olgunlaşma gerçekleşmeden büyümeye gitmek, mutlaka hüsranla sonuçlanır. Ancak bu, büyüme söz konusu olduğunda dar bir çerçeveden bakmanız gerektiği anlamına gelmez. Hedef kitle miktarını artırıp daha büyük bir amaç uğrunda çalışmanın başka yolları da mevcuttur.
Dünyanın dört bir köşesindeki tüketicilerin büyük bir kısmı, kendi değerleriyle uyuşan markaları tercih ederken aynı zamanda destekledikleri şirketlerin dünyayı daha iyi bir yer haline getirmesi gerektiğine inanmaktadır.
Sosyal etkinizi güçlendirmek ve marka değerlerinizi belirlemek üzere yeni yollara başvurarak hem büyük resmi daha rahat görmüş hem de şirketinize ilişkin güven, sadakat ve sürekli ilgiyi artırmış olursunuz.
Birçok sektörde “ilk” olmaya çalışmak, hüsran ve felaketin formülü kabul edilir. Başarılı olmak için ürününüzü ya da hizmetinizi rakibinizden daha farklı ya da daha etkili bir biçimde sunabilmeye odaklanmanız gerekir. Startup girişiminizin fiyaskoyla sonuçlanmaması, işte bu alışılmadık düşünceler ile pratik çözümler arasındaki dengede saklıdır.
Son Yorumlar