Novakid’in kurucu ortağı ve CEO’su Max Azorov’dan rekabetin üst seviyede olduğu pazarlarda öne çıkmanızı sağlayacak 5 ipucu
Küreselleşme ve teknoloji liderliğindeki inovasyon ve teknoloji öncülüğünde gerçekleşen köklü değişikliklerin üstel hızı, her sektördeki rekabetin hiç bu kadar şiddetli olmadığı anlamına geliyor.
Pandemi ile hızlanan dijital benimsemenin ardından teknoloji kaynaklı bozulmanın yeni normal haline geldiği küresel K-12 ve İkinci Dil Olarak İngilizce (ESL) sektörleri, çok önemli örnekler sunuyor.
Eğitim teknolojisindeki (EdTech) gelişmeler, hizmet sağlayıcıların e-öğrenme platformları aracılığıyla eğitim hizmetlerine yönelik artan küresel talebi karşılamalarına yardımcı oluyor.
Dijital sağlayıcılar daha hızlı ve çevik bir şekilde pazara girdikçe, sektörün köklü şirketleri, giderek daha rekabetçi hale gelen bu pazarda öne çıkmak için inovasyon gündemlerine öncelik vererek yanıt veriyor.
Girişimciler ve mevcut işletmeler, aşağıdaki beş yararlı ipucu ile son derece rekabetçi bir pazarda parlamak ve en iyisi olmak için benzer ilkeleri uygulayabilir:
- Geleneksel yaklaşımları yeniden düşünün ve mevcut modelleri yeniden tasarlayın
Fiziksel bir ortamda yüz yüze eğitimin verildiği sınıflardan, sanal öğrenme ve e-öğrenme platformlarına geçiş, ileri görüşlü eğitim sağlayıcılarını öğrencilerin katılımını ve adapte olmalarını sağlamak için kurs tasarımlarını yeniden yapılandırmaya ve geleneksel bilgi aktarım yöntemlerini yeniden tasarlamaya teşvik etti.
Dijital kanallar aracılığıyla eski bilgi aktarım yöntemlerini ve müfredatı kullanarak; statükoyu ve geleneksel yaklaşımlarını korumayı seçen sağlayıcılar, geçerliliklerini ve pazar paylarını hızla kaybetti.
Sanal öğrenme, geleneksel sınıf ortamlarında var olan doğrudan bireysel etkileşimler, tartışmalar ve sunumlardan çok metin, pratik alıştırmalar ve çoklu ortam içeriği gibi materyallere dayanır.
Online kurslar ayrıca, sorunsuz ve ilgi çekici bir kullanıcı deneyimi için birden fazla iletişim kanalı aracılığıyla sunulan destekle, uzaktan eğitim gören öğrencilere öğrenme sürecini bireyselleştirmeleri için daha fazla özerklik ve esneklik sunmalıdır.
Girişimciler, artan dijital alandaki radikal değişiklik dalgasına yanıt olarak eski iş modellerini dijitalleştirirken aynı ilkeleri uygulamalıdır. Ürünlerinizi veya hizmetlerinizi sadece dijital bir platform aracılığıyla sağlamak, müşteri deneyimi (CX) tercihlerini ve modern dijital-öncelikli veya dijital-yerli tüketicilerin değişen katılım taleplerini karşılamak için yetersizdir.
- Farklılaştırılmış bir marka oluşturun
Novakid tarafından yürütülen sektör araştırmasına göre, geleneksel EdTech aktörleri, tüketicilerle bağ kurabilen bir marka oluşturmak üzerine çok az düşünüyor ve kaynak harcıyor. Stratejik planlamadaki bu eksiklik, yalnızca tüketicilerin gözünde hiçbir özelliği olmayan jenerik bir marka yaratır.
Giderek daha karmaşık ve rekabetçi hale gelen bir pazarda, bu farklılaşma eksikliği, bu şirketlerin proaktif ve dikkatli bir şekilde hedef pazarda yankı uyandıran net değerlere sahip bir marka oluşturmaktan kaynaklanan rekabet avantajından yoksun olduğu anlamına gelir.
Harvard Business Review’e göre, en karlı stratejiler “farklılaşma üzerine kuruludur: müşterilere, değer verdikleri ve rakiplerinizin sahip olmadığı bir şey sunmak”. Kendi marka değerinin neden diğerlerinden farklı ve özgün olduğu mesajını açık bir şekilde iletebilen markalar; oyunun kurallarını değiştirir.
- Test et, öğren, dönüştür
İhtiyaca uygun yenilikçi fikir ve konseptler geliştirmek ve uygulamak genellikle isabetli bir yaklaşımdır.
Yeni bir inovasyonun başarısız olma olasılığı göz önüne alındığında, bir organizasyon içinde başarısızlığa sıfır toleransa sahip olmak, şirketlerin rakiplerinden öne çıkmasına ve rekabet avantajı elde etmesine yardımcı olan yenilikçi düşünceyi engelleyebilir.
‘Test et, öğren, dönüştür’ yaklaşımı, perakendeciler ve bankalar gibi tüketici odaklı şirketler tarafından yeni fikirleri test etmek ve neyin işe yarayıp neyin yaramadığını bulmak için yaygın olarak benimsenen bir uygulamadır.
Bu yaklaşımla başarının anahtarı, bir deneme-yanılma kültürü oluşturmak ve şirketlerin yeni konseptleri hızlı bir şekilde hayata geçirmelerine, test etmelerine ve ilgi görmezlerse başarısız olmalarına olanak tanıyan çevik sistemler ve süreçlerle cesareti teşvik edip destekleyen bir ortam yaratmaktır.
Bu, işler yolunda gitmezse işletmenin hızla yön değiştirmesine veya yeni bir ürün ya da hizmet etki yarattığında yenilikleri hızla hayata geçirmesine olanak tanır.
Cesareti ve atılganlığı besleyen bir şirket kültürünü teşvik etmek, nihayetinde, dijital çağda işletmeleri dönüştürebilecek ezber bozan yeniliği ve radikal değişikliği doğurur.
- Bir inovasyon hattı oluşturun
Ürün geliştirme bir varış noktası değil, dinamik ve hızla gelişen modern pazarda devam eden bir yolculuktur.
Örneğin Novakid, şirketin ürününü geliştirmek için bir e-öğrenme platformu aracılığıyla İngilizce dersleri vermenin ötesinde teknolojiden yararlanmaya devam ediyor. Şirket, sanal öğrenme deneyimine ek bir boyut getirmek ve öğrenci katılımını artırmak için oyunlaştırılmış öğrenme yeteneklerini geliştirmeye önemli ölçüde yatırım yaptı.
Ve Novakid, diğer öğrenim kurumlarıyla birlikte, daha sürükleyici bir çoklu ortam ve çoklu platform yaklaşımı ile kaynaklarını dijital yeteneklerini geliştirmeye yatırmaya devam ediyor; daha sürükleyici öğrenme deneyimleri oluşturmak için sanal gerçeklik (VR), artırılmış gerçeklik (AR) ve karma gerçeklik (MR) çözümlerini denemek ve uygulamakla meşgul çok sayıda hizmet sağlayıcı ile çalışıyor.
Analitik, büyük veri, yapay zeka (AI) ve makine öğrenimi (ML) gibi daha gelişmiş teknolojiler de öğrenmeyi bireyselleştirerek ve tamamen uyarlanabilir, kendi hızında öğrenim aracılığıyla deneyimi ihtiyaca göre düzenleme olanağı yaratarak e-öğrenme deneyimini geliştirmeye ve öğrencinin sonuçlarını iyileştirmeye yardımcı oluyor.
Dijital liderliğinde bir inovasyon veri hattı kurmak ve onu desteklemek için sermaye ve kaynak tahsis edemeyen şirketler, sektörlerindeki teknolojik ilerleme hızının süratle gerisine düşeceklerdir.
- Deneyimi tamamen bireyselleştirin
Ve nihayetinde şirketlerin, giderek küreselleşen ve tıka basa dolan bir pazarda diğerlerinden öne çıkmasını sağlayan şey müşteri deneyimini tamamen bireyselleştirme yeteneğidir.
Dijital teknolojinin benimsenmesi yoluyla geniş ölçekte hiper-bireyselleştirmenin etkinleştirilmesi, tüketicilerin, müşteri yaşam döngüsünde uygun zamanda ve yerde kendileri ile en alakalı ürün ve hizmetler için teklifler almasını sağlar.
Müşteri verilerinin yapay zeka ve makine öğrenimi ile birleştirilmesi, şirketlerin genel deneyimi geliştirmek ve iş büyümesini yönlendirmek için öğrenilen davranışa ve bireysel müşteri tercihlerine dayalı bu son derece alakalı ve aşırı kişiselleştirilmiş önerileri yapmalarına olanak tanır.
Bu bağlamda Novakid, her öğrencinin ilerlemesini bireysel olarak ölçmeye ve bilgilerini doğru bir şekilde değerlendirmeye yarayan parametrik bir analiz yürütmek için makine öğrenimi ve veri odaklı bir yaklaşımdan yararlandı.
Bu analiz, öğrencilerin bireyselleştirilmiş bir temelde öğrenim çıktılarını iyileştirmelerine yardımcı olmak amacıyla onların öğrenme şekilleri hakkında bilgi verebilecek veya ek dersler önerebilecek bireysel güçlü ve zayıf yönleri belirler.
Son Yorumlar