Samsung Electronics Türkiye Başkan Yardımcısı Tansu Yeğen, lazer yazıcılar tarafında dünyadaki 2. büyük üretici olarak, baskı teknolojileri pazarına önemli oranda yatırım yaptıklarını belirtti. Tansu Yeğen, Samsung’un Akıllı Ofis konseptinin bir parçası olarak, baskı çözümleri alanında sundukları teknolojilerin, yeni nesil iş ortamlarının oluşturulmasında önemli bir rol oynadığının da altını çizdi.
Teknoloji devi Samsung Electronics, Türkiye Baskı pazarındaki trendler ve sunduğu rekabetçi teknolojileri hakkında bilgilendirme yapmak üzere bir basın toplantısı organize etti. Samsung Electronics Türkiye Başkan Yardımcısı Tansu Yeğen ve Kurumsal Baskı Çözümlerinden Sorumlu Grup Müdürü Emre Feyizoğlu’nun ev sahipliğinde gerçekleşen buluşmada, kurumlardaki dijital dönüşüm ile birlikte değişen ihtiyaçlara yanıt veren Samsung baskı çözümleri hakkında bilgiler paylaşıldı.
Toplantıda konuşma yapan Samsung Electronics Türkiye Başkan Yardımcısı Tansu Yeğen, yeni nesil kurumsal iş çözümlerinin günümüz iş dünyasında rekabet avantajı sağladığına vurgu yaparak: “Baskı Çözümleri, hem yerel hem de küresel arenada ciddi yatırımlar yaptığımız ve iddialı olduğumuz bir pazar. Akıllı Ofis vizyonumuzun bir parçası olan baskı çözümleri alanında tüm ihtiyaçları karşılayan teknolojilerimizle, kurumların Bilgi Teknolojileri (BT) politikalarıyla uyumlu yeni iş ortamlarının oluşturulmasında önemli bir rol oynuyoruz” dedi.
Global baskı pazarına bakış açısının yanında Türkiye baskı çözümleri pazarını da değerlendiren Yeğen, Samsung’un yüzde 20’lik pay sahibi olduğunu belirterek pazara dair öngörülerini şöyle değerlendirdi: “IDC tarafından gerçekleştirilen BT Satınalma Araştırması’nın verilerine göre, Türkiye’de BT Pazarı’nın 2012’den 2017 yılına kadar yüzde 25 oranında bir büyüme gerçekleştirmesi öngörülüyor. Aynı araştırma kapsamında baskı çözümlerinde de benzer bir büyüme trendi beklenirken; kurumların, verimliliklerini arttıran ve yaklaşık yüzde 30’a kadar maliyet tasarrufu sağlayan Baskı Yönetim Hizmetleri’ne olan ilgisi yüksek. Samsung sponsorluğunda McKinsey tarafından yapılan Sektörel BT Yatırım Araştırmasına göre ise, Baskı Yönetim Hizmetleri 2014-2015 yılları arasında yüzde 50 oranında büyüme beklentisi ile yine öne çıkıyor. 2014 yılında Türkiye’de 42 milyon dolar olarak ifade edilen Baskı Yönetimi Hizmetleri pazarı için 2015 yılındaki beklenti 62 milyon dolar. IDC’nin 2014 yılı verilerine göre, Türkiye lazer baskı çözümleri pazarı yıllık yaklaşık 620 bin adetlik bir hacme sahip. Ciro bazında bakıldığındaysa yaklaşık 236 milyon dolarlık bir pazardan bahsediyoruz. Samsung olarak, baskı çözümlerinde sahip olduğumuz yaklaşık yüzde 20’lik pazar payı ve giderek artan satışlarımızla liderliğe oynuyoruz.”
Samsung’un birçok alanda ilkleri başaran bir firma olduğuna değinen Yeğen, Mobil baskı hizmetleri tarafında da bu özelliklerini uyguladıklarını belirterek konuyu şöyle açıkladı: “2013 yılında dünyadaki ilk NFC (Near Field Communication) yazıcıyı ürettik. 2014 yılında ise Android işletim sistemine sahip yazıcılarımızla, global baskı pazarında bir başka ilke imza atmanın gururunu yaşadık. Girdiği tüm pazarlarda liderliğe oynayan ve en yeni teknolojileri üretmeyi hedefleyen Samsung’un, aynı başarısını baskı çözümleri alanında ortaya koyması, bizler için hem çok önemli hem de gurur verici” dedi.
Tansu Yeğen: “Baskı çözümlerinde agresif bir büyüme trendi içindeyiz”
Samsung’un baskı pazarındaki hedefleri kapsamında, ekibini ve kanal yapısını büyüterek oldukça agresif bir büyüme trendi içinde olduğunun altını çizen Tansu Yeğen, kurumlara çok daha etkin bir şekilde temas etmek amacıyla yeni dönemde pek çok distribütörlük ve iş ortaklıkları gerçekleştirdiklerini de vurguladı. Tansu Yeğen sözlerine şöyle devam etti; “Bu konuda, Türkiye’de alanının en iyisi ve etkini diyebileceğimiz Koyuncu ve Arena ile distribütörlük anlaşmalarımız bulunuyor. Koyuncu ve iş ortakları ile tüketiciye hitap ederken; Arena ve iş ortakları ile Kurumsal Pazara teknolojilerimizi sunuyoruz. Önümüzdeki dönemde ekibimize ve iş ortaklarımıza yapacağımız yatırımlarla kapsama alanımızı daha da genişleteceğiz” dedi.
En çok tercih edilen çözüm: Mobil cihazlardan yazdırma ve tarama!..
Son yıllarda yazıcı ve baskı pazarında tercihlerin değiştiğini belirten Samsung Electronics Kurumsal Baskı Çözümleri Grup Müdürü Emre Feyizoğlu, günümüzde işletmelerin baskı sistemi ihtiyaçları arasında maliyet tasarrufu, çevresel ve finansal sürdürebilirlik, mobil yazdırma, güvenlik, merkezi yönetim, uyumluluk ve dokümantasyon süreçlerinin otomatize edilmesi gibi önceliklerin yer aldığına dikkat çekerek; Samsung olarak öncelikli odaklarının kurumların bu ihtiyaçlarını kabul edilebilir maliyetlerde karşılayabilecekleri doğru ürün ve çözümleri sunmak olduğunu söyledi. Emre Feyizoğlu, son 5 yıllık süreçte en çok tercih edilen hizmetleri ise şu şekilde sıraladı: “Mobil cihazlardan iş gönderme, bulut tabanlı yazdırma servisleri ve NFC yazdırma çözümleri ilk sırayı alırken, personel kartları ve pin kodu kullanarak fotokopi ve baskı işlemlerinin güvenliğini arttıran kartlı sistem yazılımları, merkezi cihaz yönetimi ve kullanıcı/proje bazlı detaylı raporlama uygulamaları da tercih edilen hizmetlerin arasında yer alıyor.”
Emre Feyizoğlu: “Müşterilerimizin doküman süreçleriyle ilgili öngörülemeyen maliyetlerini ortadan kaldırıyoruz”
Emre Feyizoğlu, Samsung yazıcı ve baskı çözümlerinin kurumlara sağladığı maliyet avantaj ve tasarrufları hakkında şunları söyledi: “Baskı yönetim hizmetleri kapsamında sunduğumuz hizmetlerle, müşterilerimizin 4-5 yıllık süreçte hesaplanamayan ya da öngörülemeyen maliyetlerini ortadan kaldırarak; finansal sürdürülebilirliklerine ciddi katkılar sağlıyoruz. Bunun dışında yerinde servis hizmeti sayesinde, satın alma ve BT ekiplerinin asıl görevlerine odaklanmalarına yardımcı oluyoruz. Müşterilerimiz, sunduğumuz dokümantasyon güvenlik ve takip yazılımları sayesinde kişi/departman bazında baskı maliyetlerini anlık olarak takip edebiliyor; gereksiz ya da aşırı baskı faaliyetlerini tespit ederek engelleyebiliyor.”
Gelişen ve yaygınlaşan Doküman Yönetim Sistemleri’nin yazıcı ve sarf malzemesi pazarına olan etkisine de değinen Feyizoğlu, “Baskı ve fotokopi işlerinin takibi, raporlanması ve kurumsal firmalara özel uyarladığımız baskı kural ve politikaları ile işletmeler, artık baskı hacmini ciddi anlamda kontrol altına alabiliyorlar. Bu tarz çözümler, çalışanların dokümanlarını güvenli bir şekilde yazdırmalarına olanak sağlayarak; sadece yetkilendirilmiş kullanıcıların kimlik kartlarını okutarak yazdırma, kopyalama ve tarama işlemlerini gerçekleştirmelerini sağlıyor” dedi.
Samsung kısıtlı bütçesi olan KOBİ’lere özel ve düşük maliyetli etkili çözümler sunuyor…
Samsung, büyük kurumlara sunduğu kurumsal paket çözümlerinin yanı sıra özellikle geçtiğimiz yıl lansmanını yaptığı Samsung Business Core baskı çözümleriyle KOBİ’lerin (Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler) yardımına da koşuyor. Yalın BT altyapısına sahip KOBİ’lere, herhangi bir sunucu gereksinimi olmadan güvenli yazdırma olanağının yanı sıra belge iş akışı ortamının yönetilmesi ihtiyacını kolayca ve düşük maliyetlerle karşılama imkânı sunuyor.
Baskı Çözümleri Pazarında ‘İlk’leriyle Samsung
1982 yılından bu yana pazarda üretim yapan Samsung; pazara aşağıdaki ilkleriyle de imzasını attı:
2010 İlk Wi-Fi Direct Yazıcı
2011 Dünyanın İlk Çift Çekirdek İşlemcili Yazıcısı
2013 İlk NFC (Near Field Communication) Yazıcısı
2014 İlk Android Çok Fonksiyonlu Yazıcısı
Son Yorumlar