Samsung Electronics Türkiye Başkan Yardımcısı Tansu Yeğen; bu yıl ikincisi düzenlenen Samsung Kurumsal Forum 2015’te dijital dönüşüm sürecinde kurumları bekleyen yeni teknolojiler ve mobil trendlerle ilgili vizyonunu, saygın iş ortaklarıyla birlikte Türkiye’nin BT liderleriyle paylaştı. Kurumsal Forum 2015’te Samsung’un IDC ile gerçekleştirdiği ‘Türkiye Kurumsal Mobilite Araştırması’nın çarpıcı sonuçları da değerlendirildi. Araştırmanın sonuçlarına göre 2014’te kurumların toplam iş gücü içinde yüzde 23 oranında bir paya sahip olan mobil çalışanların payı, 2015’te yüzde 26’ya yükselmiş. Günümüzde şirketlerin yüzde 50’sinin mobil stratejisi varken, bu oranın önümüzdeki 2 yıl içinde yüzde 94’e ulaşacağı öngörülüyor. Araştırma sonuçlarına göre kurumların mobiliteden bekledikleri faydaların başında yüzde 46’lık bir oran ile operasyonel verimliliği artırma ve yüzde 43 ile iş sürekliliğini sağlama geliyor…
Dünya teknoloji devi Samsung Electronics, bu yıl İstanbul’da ikincisini düzenlediği Samsung Kurumsal Forum 2015’te iş dünyasının önemli kurum ve yöneticileriyle bir araya geldi. Forum kapsamında düzenlenen toplantılarda iki gün boyunca ‘Dijital Dönüşüm’ için yapılması gereken çalışmalar tüm detaylarıyla ele alındı.
Samsung’un kurumsal mobil trendler, dikey sektörlerle ilgili çözümler ve iç görülerini paylaşmak üzere 9-10 Haziran’da, İstanbul Hilton Bomonti Hotel’de düzenlediği etkinlikte; Samsung’un perakendeden eğitime, sağlık çözümlerinden konaklama-ağırlamaya kadar birçok farklı endüstride seçkin iş ortaklarıyla birlikte geliştirdiği uçtan uca çözümler de tanıtıldı. Etkinliğe Samsung’un Türkiye’de işbirliği yaptığı ve desteklediği girişimler de katıldı. Aralarında fiziksel web, mobil ödeme sistemleri, nesnelerin interneti (IoT) ve sanal gerçeklik teknolojileri geliştiren; Blesh, Odatek, ÖdeAl, Infotech, Ingenous gibi yenilikçi ve yerel girişimlerin çözümleri Türkiye’nin Bilgi Teknolojileri (BT) liderlerinin beğenisine sunuldu.
Kurumsal Forum kapsamında düzenlenen basın toplantısına ev sahipliği yapan Samsung Electronics Türkiye Başkan Yardımcısı Tansu Yeğen; “Son yıllarda yaşanan dijital dönüşüm sürecinde Samsung olarak kurumların değişen ihtiyaçlarına, sahip olduğumuz geniş ürün ve çözüm yelpazesiyle yanıt verebilmekten büyük bir mutluluk duyuyoruz” dedi.
BT departmanlarının, kurumların mobil stratejiye geçişlerinde önemli bir rol oynadığına dikkat çeken Tansu Yeğen, “BT artık kurumlarda sadece bir destek işlevi olarak görülmüyor; şirket stratejileri ve iş süreçlerinde kritik bir faktör olarak değerlendiriliyor. Samsung olarak, yaptığımız pek çok araştırma gösteriyor ki; BT yöneticileri, mobilitenin artmasıyla; çalıştıkları kurumun tüm departmanlarına, hem ofis içinde hem de sahada üretken olmaları için farklı kaynak ve işlevler kazandırıyor” diye açıkladı.
Mobil stratejisi olan şirketlerin oranı 2 yıl içinde %94’e yükselecek
Toplantıda Samsung sponsorluğunda IDC tarafından gerçekleştirilen ‘Türkiye Kurumsal Mobilite Araştırması’nı değerlendiren Tansu Yeğen; dijital yatırımların odağında kurumların operasyonel üretkenliğini artırmak ve daha iyi bir müşteri/çalışan deneyimi sağlayarak kurumlar arası rekabette avantaj kazanmak olduğunu belirtti: ”Yaptığımız araştırma sonuçları, mobil iş gücünün toplam iş gücü içindeki payının giderek arttığına işaret ediyor. 2014’te yüzde 23 olan mobil çalışan oranı 2015’te yüzde 26’ya yükselmiş. 2017’de ise bu oranın yüzde 31 seviyelerine, 2019’da ise yüzde 34’lere kadar çıkması öngörülüyor. Mobil stratejisi olan şirketlerin bugün itibariyle yüzde 50 olan oranının, 2 yıl içinde yüzde 94’e ulaşacağı da araştırmanın dikkat çeken sonuçları arasında yer alıyor. Kurumların mobiliteden beklediği faydalara bakıldığında ise; ilk iki sırayı yüzde 46 ile operasyonel verimliliği artırma ve yüzde 43’lük oran ile iş sürekliliğini sağlama hedefleri alıyor. Bunları yüzde 32 ile yeni çalışma yöntemleri ve yüzde 22’lik bir oranla rekabet avantajı ve çalışan memnuniyetini sağlama takip ediyor.”
Mobilite, satış departmanlarının öncelikli konusu
Mobil teknolojilerden yüzde 88 gibi yüksek bir oranla ilk olarak satış birimlerinin yararlanmaya başladığına işaret eden Tansu Yeğen, Mobilitenin sağladığı en büyük katma değerin satış departmanlarında hissedildiğine işaret etti. Yeğen; “Satış departmanlarının ardından yüzde 69 ile üst kademe yönetimler ikinci sırayı alırken, yüzde 63 ile pazarlama ve saha hizmetleri dikkat çekiyorken dördüncü sırada yüzde 60 ile lojistik birimlerini görüyoruz” dedi.
Güvenlik, mobilite de en kritik konu; evrensel bir endişe
Tansu Yeğen ‘mobilitede güvenlik’ başlığı altında öne çıkan konularla ilgili ise şunları söyledi: “Araştırmaya katılan kurumların yaklaşık dörtte birinde (%24) BYOD (Kendi Cihazını Getir) uygulanırken; yüzde 11’inin de önümüzdeki 24 ay içinde BYOD uygulaması yapmayı planladıkları görüldü. Ancak BT’nin her alanında olduğu gibi; bu uygulamalarda da güvenlik en önemli endişe olarak ifade ediliyor. Araştırmaya katılan kurumların sadece yüzde 10’u, kapsamlı ve test edilmiş bir güvenlik politikası uyguladığını belirtmiş. Bu da, mobil güvenlik politikalarının uygulamada geri kaldığını gösteriyor. Oysa doğru yönetim araçları ve stratejileri benimsendiğinde; çalışanların memnuniyetine odaklanan CYOD (Kendi Cihazını Seç) uygulamaları ile hem çalışanların ihtiyaçları hem de BT Yöneticilerinin güvenlik, maliyet ve verimlilik açısından başarılı sonuçlara ulaşılıyor” dedi.
Toplantının sonunda Türkiye telekomünikasyon pazarının da kısa bir değerlendirmesini yapan Tansu Yeğen, “Teknoloji dünyasında her gün yaşanan değişimler, geliştirilen yeni ürün, çözüm ve cihazlar kurumsal pazarda iş yapış şekillerini değiştiriyor. Yüksek veri hızı sağlayan 4G ve üstü teknolojilere geçişle birlikte, mobil teknolojilerin iş dünyası üzerindeki pozitif etkisi, çok daha fazla hissedilecek ve kurumsal pazarda yenilikçi teknolojilerin iş dünyasına sağladığı avantajlar daha fazla önem kazanacak” diyerek açıklamalarını tamamladı.
Son Yorumlar