Samsung Türkiye için IDC tarafından gerçekleştirilen özel araştırmada, Türk şirketlerinin mobil tabanlı çözümlerle ilgili stratejileri masaya yatırıldı.
Günümüzde cihaz ve uygulamalar kurumsal alanda da bireysel alandaki kadar etkin biçimde kullanılıyor. Tüketici kullanım alışkanlıklarının kurumsal hayata uyarlandığı bir dünyada etkin bir mobilite stratejisinin geliştirilmesi, şirketlerin BT departmanları için büyük önem taşıyor. Aynı anda farklı cihazları, birden fazla işletim sistemini ve birçok ekran faktörünü destekleme ihtiyacının artması, kurumsal mobilite ihtiyaçları doğrultusunda çok sayıda sistem uygulaması ve güncellemesini gerekli kılıyor. Bu da kurumların mevcut BT altyapılarını gözden geçirmelerini zorunlu hale getiriyor.
BT departmanlarının mobiliteye geçişi, kurumların bulundukları konuma gelmesinde önemli bir rol oynuyor. BT artık bir destek işlevi değil, iş süreçlerinde kritik bir faktör olarak görülüyor. BT yöneticileri, mobilitenin artmasıyla; çalıştıkları kurumun tüm departmanlarına, hem ofis içinde hem de sahada verimli olmaları için farklı kaynak ve işlevler kazandırıyor.
Bu konseptten yararlanmak isteyen Türk şirketlerinin mobilite konusuna ağırlık vermesi; cihazların salt kontrolü ve yönetiminin ötesine geçerek uygulamalar, süreçler, güvenlik ve verimlilik sistemleri oluşturulmasını gerektiriyor. Bu noktada işletmelere büyük fayda sağlayacak ciddi mobilite imkânlarıyla birlikte farklı hassasiyetler de söz konusu.
Son Yorumlar