SAP’nin sponsorluğunda Oxford Economics’in 27 ülkede yürüttüğü global araştırmanın sonuçları 20. İK Zirvesi’nde paylaşıldı. 11 Şubat’ta Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı’nda gerçekleşen toplantıda, Türkiye dahil 27 ülkede 5400’ün üzerinde profesyonel ve üst düzey yöneticinin katıldığı “İşgücü 2020” (Workforce 2020) araştırmasının sonuçları duyuruldu…
İşgücü 2020 araştırması, Türkiye dâhil dünya çapında 27 ülkeden 5400’den fazla profesyonel ve üst düzey yöneticiyle yapılan görüşmelerin sonucunda hazırlandı. Araştırmanın sonuçlarına göre, kurumların büyük bir kısmı, iş gücüne katılan Y kuşağının ihtiyaçlarını, beklentilerini ve gelişim fırsatlarını değerlendiremiyor. Şirketlerin üçte ikisinin iş gücüne yatırım yapmadığı araştırmada ortaya çıktı. İşgücü 2020 araştırmasına göre kurumlar Y kuşağını yanlış tanıyor ve kurumlarda jenerasyonlar arası liderlik problemi yaşanıyor. Çalışanların en çok korktukları şey yetersiz becerileri ya da gelişen teknolojilere ayak uyduramamaları nedeniyle kariyer mücadelesinde geride kalmak. Günümüzün çalışanları için işe yaramaz görülmek, işten çıkarılmaktan iki kat fazla endişe yaratıyor.
Türkiye’de Y kuşağının ağırlığı giderek artıyor
İşgücü 2020 araştırmasında Türkiye’den kurumlar da yer aldı. Türk kurumların yöneticileri ve çalışanları arasında ortaya çıkan sonuçlara göre çalışanların yüzde 61’i Y kuşağının temsilcileri. Toplam iş gücünün yüzde 40’ı ise yaşı ilerlemekte olan çalışanlardan oluşuyor. Yöneticilerin yüzde 38’i, kurumun gerektirdiği temel yetenekleri karşılayan çalışan bulmanın zor olduğunu söylüyor. Türk firmaların yüzde 78’i mevsimlik ya da danışman sıfatlı süreli sözleşmeli çalışanlara istihdam sağlıyor. Giriş seviye işler için yöneticilerin yüzde 54’ü yeni mezunları ya da genç çalışanları tercih ettiğini söylüyor. Türkiye’deki üst yöneticilerin yüzde 61’ine göre iş gücüne katılan Y kuşağı, kurumların insan kaynakları stratejisinin dönüşümüne kaynaklık ediyor.
Y kuşağı kariyer gelişimi için şirket içi eğitimler istiyor
Teknoloji becerilerine (örn. analitikler, bulut) yönelik ihtiyaç artacak ancak çalışanların %18’i üç yıl içinde bulut konusunda uzman olmayı bekliyor, %50’si bu tarihe kadar analitikler konusunda uzman olmayı bekliyor. Türk yöneticilerin %70’i şirketlerinin kapsamlı düzeyde tamamlayıcı eğitim programı sunarak yeni beceriler geliştirilmesini sağladıklarını belirtiyor. Ancak çalışanların yalnızca %36’sı şirketlerinin gelişmelerine ve iş performanslarını artırmalarına yönelik doğru araçları sağladığını söylüyor. Çalışanların %39’u şirketlerinin kendilerini kariyer gelişimi için sürekli öğrenim ve eğitim konularında desteklediğini belirtiyor.
SAP’den profesyonel gelişim için SuccessFactors Learning…
Yetenek uçurumunu kapatmaya yardımcı olmak üzere SAP, şirketlerin sürekli öğrenme kültürü oluşturmasına yardımcı olacak çözümlerini de İşgücü 2020 araştırmasına paralel olarak lanse etti. Coursera, lynda.com, OpenHPI ve Udacity iş birliği içerisinde sunulan SuccessFactors Learning, SAP tarafından tüm sektörlerin kullanımına sunuldu. SAP’nin profesyonel eğitim stratejisinin önemli bir parçası olan uygulama kurumların istedikleri zaman ve şekilde kurum içi eğitim sunmalarına yardımcı oluyor. SuccessFactors Learning, SAP Öğrenme Merkezi sitesinde hizmet sunuyor. 45 binin üzerinde üyesi bulunan SAP Öğrenme Merkezi, gerçek zamanlı bellek içi platformu SAP HANA, bulut ve mobilite gibi inovasyonlar başta olmak üzere 4000’in üzerinde eğitim içeriğine erişim sunuyor. Dünyanın dört bir yanındaki kişilerin SAP bilgi birikimine erişimini önemli ölçüde artırmaya yönelik uygulamada 80’den fazla derse ücretsiz erişilebiliyor. SAP Öğrenme Merkezinin öğrencilere yönelik versiyonu ise bilgi teknolojilerinde yetenek uçurumunun kapanması için üniversite öğrencilerini SAP sertifikasyon sınavlarına ve SAP kariyer rotasına hazırlayacak bilgilerle donatıyor. SAP Türkiye İK Direktörü Hande Genç, lansman sunumunda şunları söyledi: “SAP global olarak Oxford Economics ile İşgücü 2020 ortak araştırmasında iş dünyasının büyük bir değişimden geçtiğini ortaya koydu. Geleceğin işgücünün daha önce hiç olmadığı kadar çeşitli olacağını araştırmada görüyoruz. Bir arada çalışan beş farklı nesil, farklı becerilere, deneyimlere, alışkanlıklara ve motivasyonlara sahip. Dünyada ve Türkiye’de çalışanların ve yöneticilerin işgücü geliştirmede Y kuşağının kurumsal liderlik ve yetenek boşlukları hakkındaki düşüncelerine ışık tutuyor. Liderlik uçurumu ise en çok dikkat çeken bulgular arasında. Çalışanların yüzde 34’ü şirketlerindeki liderliğin, şirketi başarıya taşıyacak özelliklere sahip olduğunu belirtiyor. Yetenek boşluğunu gidermek için şirket içi eğitimlerin önemi Oxford Economics araştırmasında öne çıkıyor. Yöneticilerin yüzde 70’i şirketlerinin eğitim programı sunarak çalışanların geliştirilmesini sağladıklarını belirtiyor. Uzakta beliren yetenek krizi ise organizasyonların geleceğinde önemli bir belirleyici olacak. Bir işin en önemli niteliği rekabetçi maaşa dönüşmüş durumda. Yeteneğe yatırım için Y kuşağını doğru anlamak ve değişen liderlik tanımını kucaklamak gerekiyor.”
Son Yorumlar