Sektöre teknolojisini doğrudan yansıtan Canon Eurasia’nın getireceği en son yenilikleri öğrenmek ve sektörü nasıl değerlendirdiklerini dinlemek üzere Tüketici Görüntüleme Ürünleri Pazarlama Müdürü Saygın Süzen ve Ofis Çevre Birimleri Ürün Yöneticisi Pınar Arıkan ile bir araya geldik. 2013 senesinin de sektörün büyüyeceği bir yıl olacağına değinen Süzen, Canon olarak bütün tüketici ürün kategorilerinde pazar paylarını artırmayı hedeflediklerini söyledi…
Canon Türkiye’den, ürün gamınızdan bahsedebilir misiniz?
Saygın Süzen: iş Çözümlen Grubu ve Tüketici Ürünleri Görüntüleme Grubu olmak üzere iki ana iş birimimiz var. iş Çözümlen grubunda, geniş kapasiteli çözümlemeler sunan fotokopi makineleri, geniş format yazıcılar ve bankalara ve özellikle devlet kurumlarına giden ve arşivlemeyi sağlayan hızlı doküman tarayıcıları mevcut. Tüketici Ürünleri Grubunda ise Foto-Video ve yazıcılar olarak ayırdığımız iki ana ürün grubu var. Foto Video grubunda kompakt ve DLSR fotoğraf makinesi video kamera ve projeksiyon; yazıcı grubunda ise püskürtmeli ve lazer yazıcı, tarayıcı, hesap makineleri gibi ürünlerimiz var.
Canon ürünlerindeki teknolojik yenilikler ve öne çıkan özellikler nelerdir?
Saygın Süzen: Canon olarak ana sloganımız; “We Speak Image” Biz görüntüleme ürünleri üzerine odaklanan bir firmayız. Canon tüm ürünlerini, istisnai bir iki durum dışında, kendi üreten bir firma. Şu anda endüstride şöyle bir tercih var; birçok marka original equipment manufacturer (OEM] dediğimiz firmalar ile çalışıyor, Bunun amacı maliyetleri düşürüp son kullanıcı fiyatı anlamında avantaj sağlamak. Ancak Canon şu ana kadar bu yola hiç girmedi. Bu da, artık ürünlerin hızlı tüketilir hale geldiği noktada Canon’un kalitesinden taviz vermeden yola devam ettiğini gösteriyor.
Pınar Arıkan: Ürünlerimizde baskı kalitesi ön plana çıkıyor. Özellikle mürekkep püskürtmeli PIXMA serisi yazıcılarımızda fotoğraf baskı teknolojisi ön planda. Bu teknoloji ile birlikte kullanıcılar evlerinde fotoğraf stüdyosu kalitesinde baskı alabiliyorlar. Baskı kalitemiz mürekkeplerimizde kullandığımız Chromalife 100+ teknolojisinden ve FINE baskı kafası teknolojisinden ileri geliyor. FINE baskı kafasında insan saç telinin onda biri büyüklüğünde damlacıkları kağıt üzerine gönderen püskürteçler bulunuyor. 1 pikoLitre mürekkep damlacıkları ile basılan fotoğraflarda inanılmaz fotoğraf detayları ve renk geçişleri elde edilebiliyor Chromalife 100+ teknolojisi ile de fotoğraf ömrü otuz ya da kırk yıl gibi bir süreden üç yüz yıla kadar uzatılabiliyor. Bunun nasıl test edildiğini soracak olursanız, Canon kurulduğu ilk günden ben Ar-Ge’ye önem veriyor. Yapmış olduğu yatırımlar sayesinde fotoğrafları öyle bir düzeneğe sokuyor ki, 300 yıl sonraki yıpranmayı gözlemleyecek şekilde fotoğrafı yıpratmayı başarabiliyor ve ne kadar dayanıklı olduğunu hesaplayabiliyor. Canon global cirosunun yaklaşık olarak yüzde 10’unu Ar-Ge’ye harcıyor. Yeni lanse edilen ve önümüzdeki süreçte lanse edilecek olan ürünlerimizde devamlı gelişen teknoloji de bu yatırımların bir sonucu. Günümüzde artık pek çok kişinin sosyal medya hesabı var. Sosyal medyayı kullanan insanlar fotoğraflarını eskisi kadar basma ihtiyacı duymuyorlar, bunun yerine sosyal medyadan birbirlerine dijital ortamda göndermeyi tercih ediyorlar. Çalışma hayatı ve benzen nedenlerden bir fotoğrafı bastırmaya gidebilecek vakit bulamıyorlar. Yeni yazıcılarımız Facebook hesaplarından direkt olarak baskı alabilme imkanı sunuyor. “Print Your Days” dediğimiz yeni uygulama şu an aktif durumda. Ek olarak çeşitli görüntüler üzerinde oynama, full HD videoların belirli kısımlarını kırparak, fotoğraf baskısına dönüştürebilme özellikleri var Yazıcılarımızda baskı hızlan oldukça yüksek. Ayrıca yeni cihazlarımız hem çok şık, hem de kapladığı alandan tasarruf sağlayacak şekilde face-front dediğimiz özelliğe sahip. Yazıcılarımızda bu yıl aktif hale getirilen ve birçok kullanıcının uzun süreden beri beklediği Android cihazlarla baskı alabilme özelliği de yazıcılarımızı daha da kullanıcı dostu hale getiriyor.
Yazıcı grubu adına 2013’ü değerlendirir misiniz?
Saygın Süzen: Mürekkep Püskürtmeli yazıcı tarafında tek fonksiyonlu yazıcı pazarı geçen seneye göre yüzde 40 küçüldü. Bu trend dünyada böyle ve Türkiye de bunu takip ediyor. Bunda tek ve çok fonksiyonlu ürün fiyatlarının birbirineyakınlaşmasının etkisi var. Çok fonksiyonlu bir ürüne erişim artık kolaylaştı. Çok fonksiyonlu pazarında hala aslında optimist birşekilde önümüzdeki sene bir büyüme bekliyoruz. Son dönemde piyasa yüksek fiyatlı makine, düşük fiyatlı kartuş konseptine doğru gidiyor. Bu, önümüzdeki sene için bir gösterge olacak; çünkü 2013’te bu konseptteki modellerin sayısı artacak. Burada diğer firmaların yapacakları hamleler de çok önemli. Bu konsepti herkes takip ederse ve bu konuya yatırım yapıp bir şekilde son kullanıcıda baskı alma talebi oluşturabilirlerse, bu pazardaki büyüme devam edebilir. Bunu iyi analiz etmek ve takip etmek lazım. Biryandan pazar büyürken, biryandan da “dolum kartuş” gerçeği tüm sektörü tehdit etmeye devam ediyor. . Bu tehdit kalkmadıkça da üreticiler de hedeflerini ve büyüme potansiyellerini gözden geçirmek zorunda kalacaklar.
Ürün bazında 2013’te beklentiler nelerdir?
Pınar Arıkan: 2012 sonunda lanse edilen ürünlerimiz var. 2013’ün başından itibaren de lanse edeceğimiz yeni ürünlerimiz olacak. Gelen her ürün günümüzün trendlerine ve kullanım alışkanlıklarına uygun olarak daha çok bağlantı seçeneği ile donanımlı şekilde geliyor olacak. Teknolojik açıdan insanların her anına ve her saniyesine hitap eden ürünlerimiz hem evinize hem de ofisinize uyacak şekilde minimal ve şık bir şekilde tasarlanıyorlar. Ofis ürünlerinde 2013’te vurgulayacağımız en önemli nokta; yazıcılarımızın çok düşük enerji tüketimiyle çalışması olacak. Aylık tüketime bakıldığında rekabetle karşılaştırdığımızda yazıcılarımızın çok belirgin bir tasarruf sağlayabildiğini söyleyebiliriz.
Son Yorumlar