İçerik ve bağlantı çözümlerinde global oyuncu uydu şirketi SES, 2019 yılında, Afrika, Asya Pasifik, Latin Amerika ve Avrupa’daki teknik erişimini arttırarak 12 milyon TV hanehalkına daha yayın ulaştırdı…
SES, uydu aracılığıyla doğrudan veya dolaylı olarak ulaştığı küresel TV hane sayısının 2019 yılında 12 milyon artarak 367 milyona yükseldiğini açıkladı. Şirketin yıllık olarak yayınladığı Uydu Gözlem Raporu (Satellite Monitor) pazar araştırmasından elde edilen bulgular, SES’in dünyanın önde gelen video içerik dağıtımcısı konumunu bir kez daha doğrularken, uydunun küresel olarak mümkün olan en geniş kitleye ulaşmasında oynadığı önemli role dikkat çekiyor.
Sonuçlara göre 12 milyon TV hane halkı artışının büyük bir kısmı, 2019’da 9 milyon yükselerek 153 milyon uydu ve 149 milyon kablolu haneye ulaşan TV yayın altyapısından kaynaklanıyor. IPTV ve karasal TV yayını da birleşik olarak 3 milyonluk bir artışla, 43 milyon ve 21 milyon haneye kadar büyüme sergiliyor.
Uydu Gözlem Raporu çalışması, SES’in teknik erişiminin Afrika, Asya-Pasifik (APAC), Latin Amerika (LATAM) ve Avrupa dahil olmak üzere birçok kıtada arttığını gösteriyor. Avrupa, SES uydu filosunun hizmet verdiği 168 milyon haneyle SES için en güçlü pazar olmaya devam ederken, 2018’de 1 milyon artarak 69 milyon haneye ulaşan Kuzey Amerika pazarı onu izliyor.
SES’in Latin Amerika’ya dair veri sonuçlarıysa, bölgedeki kablo ve IPTV büyümesini tetikleyen yeni bir uydu olan SES 14’ün faaliyete geçmesi sayesinde, 2018’de bildirilen 34 milyon hane halkı sayısındaki önemli bir artışla 42 milyon hane halkına yükseldiğini gösteriyor. SES’in raporu bu yıl ilk defa olarak Endonezya ve Filipinler’den gelen sonuçları da kapsıyor. SES toplamda, Doğrudan Eve Yayın (DTH) ile 39 milyon Asya Pasifik hanesine hizmet veriyor. Araştırma ayrıca SES’in Orta Doğu’daki 13 milyon haneye ve Afrika’daki 35 milyon haneye dijital televizyon yayını sağladığını ortaya koyuyor. SES tüm bu sonuçlar doğrultusunda, Asya Pasifik ve Afrika genelinde yaklaşık 5 milyon hanelik bir toplam büyüme sergiliyor.
SES’in TV pazar araştırması, analogdan dijital TV’ye geçiş ve HD yayınının yükselmesi de dahil olmak üzere uydu yayıncılığının önemine dair birkaç temel eğilime ışık tutuyor. Gana ve Nijerya’daki nihai tüketiciler, yeni donanım satın almak ve dijital karasal TV’ye geçmek yerine, daha iyi değer teklifi ve ücretsiz yayınları için uydu TV’yi tercih ediyorlar. Uydu Gözlem Raporu çalışması, HD yayınının Avrupa’da 167 milyon TV hanehalkı ile bir önceki yıla göre 5 milyon artış gösterdiğini ortaya koyuyor. Uydu yayıncılığının büyük izleyici kitlelerine güvenilir ve uygun maliyetli video dağıtımı gerçekleştirilmesindeki lider rolüne dikkat çekilirken, uydu, HD içerik yayıncılığında tercih edilen altyapı olmaya devam ediyor.
SES Video İcra Kurulu Başkanı Ferdinand Kayser konuyla ilgili şunları söyledi: “Yayıncılar ve TV platformu operatörleri, yeni pazarlara girmeye karar vermeden önce sağlam ve güvenilir verilere ihtiyaç duyarlar. SES, 25 yıldan uzun bir süredir, belirli ülkelerdeki sektörü düzenli ve kapsamlı bir şekilde izleyen ve buna bağlı olarak müşterilerimizin işlerinde başarılı olmalarına ve erişim alanlarını genişletmelerine yardımcı olacak temel eğilimleri belirleyen, dünyadaki tek uydu tabanlı çözüm sağlayıcısıdır. Yıllık Uydu Gözlem Raporu pazar araştırmamızın sonuçları, uydunun yüksek görüntü kalitesi sunmak için en uygun altyapı olmaya devam ettiğini ve değişen tüketim alışkanlıklarına rağmen, insanların hala doğrusal TV’ye güvendiğini ve onu OTT içeriği ile tamamladığını gösteriyor.”
İlk olarak 1994 yılında yapılan SES’in yıllık Uydu Gözlem Raporu araştırması, SES’in ayrıntılı teknik erişiminin yanı sıra video pazarına ve dünya çapındaki trendlere ilişkin değerli bilgileri ortaya koyuyor. Rapor, SES müşterileri, önde gelen yayıncılar ve içerik sahipleri için önemli bir araç olarak görülüyor.
#SES, #Video Yayını, #TV
Son Yorumlar