Hızın gittikçe önemli bir hale geldiği günümüz dünyasında, ses teknolojilerinin zaman tasarrufu sağlaması ve hayatı kolaylaştırması müşteriler ve dolayısıyla şirketler için de son derece önemli. Konuşma Tanıma, Konuşma Analizi, Ses Biyometrisi gibi ileri ses teknolojileriyle müşteri deneyimlerini kusursuzlaştırmayı hedefleyen Speechouse, şirketlerin bu teknolojileri günden güne daha fazla tercih ettiğini belirtiyor…
Speechouse, 2006 yılından bu yana kurumların otomasyon oranını artıran ve maliyet avantajı sağlayan ileri ses teknolojileri projeleri gerçekleştiriyor. Konuşma Tanıma (Speech Recognition), Ses Biyometrisi (Voice Biometrics), Metni Sese Dönüştürme (Text-to-Speech), Doğal Konuşmayı Algılama (NLU) ve Konuşma Analizi (Speech Analytics) gibi ileri ses teknolojilerini kullanan uygulamalar sunan Speechouse, firmaların müşteri hizmetleri alanındaki verimliliklerini ve performanslarını artırmayı hedefliyor. Müşterilerin hızlı ve en kolay şekilde hizmet almalarını sağlayan gelişmiş ses teknolojileriyle müşteri memnuniyeti artırılırken tüm çağrıları uçtan uca analiz eden çözümler sayesinde olası krizler hızla tespit edilebilir hale geliyor.
2022 yılında Konuşma Analizi kullanımında artış yaşandı
Başta telekomünikasyon, finans, seyahat, perakende, kamu, eğlence, sigorta ve sağlık olmak üzere farklı sektörlerden firmalara gelişmiş ses teknolojileri çözümleri sunan Speechouse, 2021 yılında 2.156.807 çağrıyı ses teknolojilerini kullanarak analiz etti ve 2022 yılında bu sayının yüzde 12,7 oranında artarak, analiz ettiği çağrı sayısını 2.431.980’e yükseldiğini belirtti.
Şifre ya da parola olmadan sadece ses kullanarak 3,5 milyon imza
Ses Biyometrisi çözümü, iletişim merkezini arayan müşterilerin karmaşık güvenlik önlemleriyle vakit kaybetmeden, kendi benzersiz seslerini kullanarak dil ve aksan ayrımı olmaksızın doğrulanmasına olanak tanıyor. Bugüne kadar Speechouse’un gerçekleştirdiği projelerde bu yöntemi kullanarak oluşturulan toplam aktif ses imzası sayısı 3,5 milyona ulaştı. Son 2 yılda oluşturulan ses imzası sayısı ise 915.000. 2022 yılında yaklaşık 7,5 milyon çağrıda müşteriler, annelerinin evlenmeden önce soyadı gibi kişisel sorulara maruz kalmadan yalnızca ses imzalarıyla doğrulanarak işlem yaptı. İletişim merkezlerindeki işlem sürelerini 30-45 saniye arasında kısaltan bu teknoloji sayesinde, dolandırıcılık ve kimlik hırsızlığına karşı proaktif ve inovatif yöntemlerle işlemler çok daha güvenli hale getiriliyor.
Yolcular 200 bine yakın uçuş bilgisini konuşma tanıma sistemi ile öğrendi
Havayollarına özel self-servis konuşma tanıma çözümü geliştiren Speechouse, yolcuların uçuşları hakkında bilgi alma sürecini yine ses teknolojileriyle zahmetsiz ve hızlı hale getirdi. Konuşma Tanıma çözümü ile müşterilerin uzun süre telefonda müşteri temsilcisi beklemesine gerek kalmadan uçuş bilgilerine hızlı ve kolay ulaşması sağlanıyor. Konuşma Tanıma teknolojisi sayesinde kullanıcı bir çağrı merkezini aradığında tuşlayarak işlem yapmak yerine konuşarak işlemlerini kolaylıkla gerçekleştirebiliyor. 2021 yılında ASR çözümü ile 3 farklı havayolu müşterilerine İngilizce, Almanca ve Türkçe dillerinde, 103.821 uçuş bilgisi verilirken 2022 yılında bu sayı yüzde 60 artış göstererek 166.908’e yükseldi.
“Ses teknolojileri, şirketlerin gelecek planlarının kritik bir parçası olacak”
Ses teknolojilerinin şirketler için önemine değinen Speechouse Ses Teknolojileri Kıdemli Direktörü Taylan Kapan; “Müşteri sadakatini güvence altına almak her zamankinden daha zor. Bu da giderek daha fazla şirketin müşteri deneyiminde farklılaşmaya gitmesini zorunlu kılıyor. Ses teknolojilerini kullanan çözümlerin en önemli avantajı zaman tasarrufu ve maliyet avantajı sağlaması. Amacımız, hemen hemen her konuda hızın son derece önemli hale geldiği günümüz dünyasında, müşterilere zaman kazandırmak. Ayrıca ses teknolojilerini kullanan firmalar kişileri sesleri ile eşleştirerek müşteri güvenliğini en üst noktada tutuyor. Opus Research araştırma şirketinin 400 şirket yöneticisi ile görüşerek hazırladığı rapora göre, katılımcıların yüzde 99’u, müşterilere ses teknolojileri ile hizmet vermeyi şirketlerinin gelecekteki kurumsal stratejisinin kritik bir parçası olarak görüyor. Ayrıca araştırmada yer alan şirketlerin; yüzde 87’si bu teknolojilerin verimliliği artırmada, yüzde 77’si yeni iş fırsatlarını görmede, yüzde 62’si ise gelirleri artırmada etkili olduğunu belirtiyor. Kısacası, müşteri sadakatinde önemli yer tutan ses teknolojileri şirketlerin geleceği için hayati önem taşıyor” dedi.
Son Yorumlar