Ağ ve iletişim ürünleri alanında Katma Değerli Dağıtım (KDD) uzmanı Simet Teknoloji A.Ş., hızlı büyümesine paralel olarak 2013 yılında farklı alanlarda faaliyet gösteren dev markalar ile işbirliği başlatmıştı. Bu adımlara ek olarak 2014 yılına da hızlı başlayan firma son olarak SECPOINT APS. Danimarka firması ile anlaşarak, firmanın üretmiş olduğu Ağ Güvenlik ürünlerinin Türkiye ve Bölgedeki tek temsilcisi olmuştur.
Teknoloji ürünlerinin son yıllarda Teknoloji Marketleri üzerinden yoğun olarak pazarlanması ve dağıtımı, bilinen bir problemi daha da gün yüzüne çıkardı. Kendi bölgesine faaliyet gösteren yerel teknoloji firmalarının işlerini ve pazarlarını daralttı. Simet, kurulduğu günden itibaren vurguladığı katma değer oluşturma misyonunu sadece kendi faaliyetlerinde değil, aynı zamanda birlikte iş yaptığı iş ortaklarının faaliyetlerine olan etkisini de dikkate almaktadır. Bu nedenle bayi kanalının OEM ve PC ürünlerinden kaybetmiş olduğu gelirlerinin yerini dolduracak yeni iş alanları bulma ihtiyacı mevcuttur. Sahip olduğu dinamik yapısı ile Simet, kendi kanalına önemli avantajlar sağlayacak bir başka iş modelini de sunmaya başlamıştır.
SecPoint firmasının geliştirmiş olduğu Ağ Güvenliğine yönelik Zaafiyet Taraması ve Analizi yapabilen Penetrator ürünü ile Küçük ve Orta Ölçekli işletmelerin de güvenlik zafiyetlerini analiz edebilecektir. Böylece, çok yüksek maliyetlerinden ve az bilgi birikiminden dolayı, sadece büyük ve çok büyük organizasyonlarda ihtiyaç olduğu varsayılan güvenlik zafiyet taraması işini bayi kanalının yapabileceği bir iş konusuna dönüştürmüş olacaktır. Bilindiği üzere temel network eğitimlerinin üzerine farklı iş modellerinde eğitimler veren Simet, aynı zamanda sektöre farklı bakış açıları da kazandırmış oluyor.
Teknoloji dağıtım kanalının her zaman yenilikler ve açılımlarla katma değer kazanabileceği ve katma değer üretmediği zaman sermaye tarafından büyük bir hızla ezilip, kutu dağıtım firmalarına, bir başka deyişle kargo firmalarına dönüştürüleceği göz ardı edilmemelidir.
Secpoint firmasının Penetrator ürünü ile hedeflenen ağa ait güvenlik açıkları test edilir ve detaylı bir rapor otonom şekilde hazırlanır. Hazırlanan raporlar hem müşteri için hem de hazırlayan bayi için çok açık ve detaylı bilgiler içerir. Bu raporlar ışığında yapılan analizlerle hedef ağ güvenliğinin iyileştirilmesi işi de bayinin bir başka katma değeri olarak düşünülebilir. Firma ürünü farklı usullerde pazara sunarken, bayi kanalı için de farklı iş modelleri de getirmiş oluyor. Şöyleki; bayi kanalı ürünü farklı büyüklükte satın alıp bir veri merkezine kurarak kiralama modeli ile iş yapabileceği gibi, isterse, kendisi kiralayıp kullanabilmektedir. İstenir ise bulut yapısı üzerinden de daha düşük yoğunluklu iş yapılması mümkündür.
Secpoint Türkiye Lansmanı
SecPoint Türkiye lansmanı Simet katma değerli iş ortaklarının katılımı ile 06.02.2014 tarihinde yapıldı. Toplantıya video konferans bağlantısı ile katılan SecPoint COO ‘su Mr. Victor M. Christiansenn, ürün ve pazar stratejileri ile ilgili bilgi verirken, aynı zamanda planlanan müşteri yaklaşımlarına değindi.
Son Yorumlar