3 Haziran 2015 tarihinde İstanbul Deniz Müzesi’nde gerçekleştirilen “SimpliVity Forum” yoğun müşteri katılımı ile gerçekleştirildi. SimpliVity Bölge Sorumlusu Tarcan Serdaroğlu ile hem düzenlenen forumu hem de SimpliVity’nin Türkiye’deki yapısal durumu, yapmış oldukları çalışmalar hakkında konuştuk. Serdaroğlu, Türkiye’de bir yıldan kısa bir sürede yakaladıkları başarının detaylarını dergimiz için değerlendirdi…
SimpliVity’den ve Türkiye’deki yapılanmasından bahseder misiniz?
SimpliVity, Boston Massachusetts menşeili ve tamamen IT’yi basitleştirmek üzere 2009 yılında kurulmuş bir şirket. Yaklaşık 3,5 yıl Ar-Ge hizmeti yapmanın ardından 2014 itibariyle satış operasyonuna start veriyor. Satış operasyonu öncesinde 5-6 firmadan 101 milyon dolarlık bir yatırım alarak dünya genelinde 400’e yakın kişiye ulaşılıyor. 2 ay öncesinde de SimpliVity’nin ilk müşterilerinden birisi olan vPoint firması 175 milyon dolarlık yatırımla birlikte C raundunda SimliVity’e yatırım gerçekleştiriyor.
Bizler için vPoint yatırımının önemi SimpliVity müşterisinin üründeki vizyonu ve memnuniyeti gördükten sonra müşteri kategorisinden yatırımcı kategorisine geçmesidir. Bu da bizim teknolojimizin ne kadar önemli olduğunu göstermesi adına önemli bir örnektir.
Türkiye operasyonumuza 2014 Ağustos itibariyle iki arkadaş olarak başladık. SimpliVity Türkiye olarak yakaladığımız yüksek cirolu çalışma ortamı sonrasında SimpliVity, Türkiye’deki potansiyeli görerek yatırım yapmamızı istedi. Sonrasında 1 satış ve 1 teknik olmak üzere iki arkadaşımızı daha kadromuza dâhil ettik. Bunun dışında 1 tane de İrlanda’da İş Geliştirme Müdürü arkadaşımız aramıza katıldı. Şu anda müşterilerimizde 50’nin üzerinde çalışan SimpliVity makinemiz bulunuyor. 2014 Ağustos itibariyle Türkiye’de SimpliVity tanınmazken, şu anda 160 kişinin katılım gösterdiği “SimpliVity Forum” etkinliğini gerçekleştirebilecek seviyeye geldik. Bu forum bizim Türkiye’deki tarihimiz açısından çok önemli bir mihenk taşı ve göstergesi olacaktır. SimpliVity her ne kadar Server, Storage, Backup, Tekilleştirme vb. gibi IT alanında 6-7 tane ürünü tek bir mimaride bütünleştirmiş olsak bile, forumda gördüğünüz Cisco, VMware gibi değerli üreticilerle iş geliştirebilecek katma değere ve kabiliyete sahip bir şirket olarak hayatımıza devam ediyoruz. Türkiye’de yaptığımız projeler hep orta segment ve enterprise müşteriler katmanında oluşuyor. SimpliVity olarak iki dünyanın varlığına inanıyoruz. Birincisi Cloud Economics dediğimiz düşük maliyetli operasyonları x86 mimarisiyle yönetmek ve ikincisi datanın güvenliği, performans, verimlilik, mobilite ve global federal Management dediğimiz enterprise kabiliyetler. Biz SimpliVity olarak hem düşük maliyetli hem de enterprise kabiliyetleri sağlayabilen bir şirketiz. Bugün yaklaşık 10’dan fazla müşterimiz üretim ortamında SimpliVity’i kullanıyor. Bunlar içerisinde SAP’sini, Axapta’sını, Exchange’ini, SQL’ini SimpliVitiy üzerinde koşturan müşterilerimiz var. Bütün dünyada ise 2 binden fazla makine yüklenmiş durumda. Müşterilerimizin yüzde 65’i tüm IT uygulamalarını SimpliVity üzerinde koşturuyor.
SimpliVity Forum Etkinliğinden bahseder misiniz?
Türkiye’ye girip 9 ay içerisinde forum adı altında bir etkinlik yapabilen başka bir şirket olduğunu düşünmüyorum. Bu bizim SimpliVity olarak başarımızdır. Bunun için ciddi bir alt yapı ve müşteri potansiyeline ulaşmış olmanız gerekiyor. Bugün etkinliğimize 165 kişi katılım gösterdi. Biz yoğun bir şekilde müşterilerimize ziyaret gerçekleştirerek iş ortaklarımız VMware ve Cisco ile bir farklılık oluşturduğumuzu düşünüyoruz. CEO’muz Doron Kempel’i etkinliğimizde ağırladık ve katılımcılara bir konuşma yapmasını sağladık. VMware, Cisco ve demo yatırımı yapan iş ortaklarımız etkinliğimizin sponsorları olarak yer aldılar. 3 tane müşterimiz etkinliğimizde başarı hikâyelerini anlattılar. Müşterilerimizin bizi tercih etmelerinin nedenlerini tamamen basit yönetilebilmesi, performansı ve problemsiz olması olarak söyleyebilirim.
Pazarın geleceği hakkındaki öngörülerinizi alabilir miyiz?
IDC ve Gartner’in açıklamalarına göre HyperConvergence tarafında 2017 yılında yaklaşık olarak 17 milyar dolarlık bir pazar oluşumu bekleniyor. Orta segment ve üstü müşteriler ya cloud’a gidecek ya da HyperConvergence platformlara gideceği söyleniyor. Yani şirketler 7-8 tane ürünü yönetmekten vazgeçip basit ve performanslı sistemlere yönelecekler. Biz de Türkiye’de böyle olacağını öngörüyoruz. Bizim buradaki artımız sanallaştırma sunarken yanında donanımı da veriyor olmamızdır.
SimpliVity Türkiye’nin pazardaki payı ve hedefleriyle ilgili neler söylemek istersiniz?
Biz pazarda server, storage, backup ve tekilleştirmesini ayrı ayrı satan firmalar rakibimiz olarak görünüyor. Biz sadece server işine müdahil olan bir firma değiliz. Pazar çok büyük ve bu pazarda gideceğimiz çok yol bulunuyor. Türkiye olarak ekibimize yatırım yapıyoruz. Bir arkadaşımızı daha aramıza dâhil ediyoruz. Bu kadar kısa sürede Türkiye’de yapılmış en hızlı yatırımlardan birisiyiz. Türkiye, Yunanistan, Malta, Kıbrıs ve Türki Cumhuriyetler bizim sorumluluğumuz altında. Merkez olarak Türkiye’de bulunmakla beraber diğer ülkelerde de oradaki iş ortaklarımızla beraber projeler gerçekleştiriyoruz. Cirosal bazda da çift haneli rakamlar hedefimizde bulunuyor.
Son Yorumlar