7 yıl üst üste çift haneli büyüme başarısını yakalayan uluslararası seyahat arama motoru Skyscanner, 2015’i yüksek karlılıkla kapattı. Skyscanner, 183 milyon dolar gelir elde ederek, bir önceki yıla oranla %28 büyümeye ulaştı.
Uluslararası seyahat arama motoru Skyscanner, 31 Aralık 2015’te sona eren mali yıl sonuçlarını açıkladı.
- Şirket, 183 milyon dolar gelir elde ederek, bir önceki yıla oranla %28 büyümeye ulaştı.
- Döviz kurlarındaki beklenmeyen değişikliklerin etkisinden bağımsız olarak, şirket gelirleri yıl boyunca %34 artarken, ivmenin yükseldiği ikinci yarıda büyüme %36’ya ulaştı.
- Şirketin normalleştirilmiş faiz, vergi ve amortisman öncesi karı, bir önceki yıla göre %5 artarak, 34 milyon dolara ulaştı.
- Şirketin bürüt muhasebe değeri bir önceki yıla oranla %49 artarak, 11.2 milyon dolara ulaştı.
Skyscanner CEO’su ve Kurucu Ortağı Gareth Williams; “2015’te ana pazarımızın ötesinde, mobilde ve uçuş dışı hizmetlerde somut başarılar kaydederek, güçlü bir yılı daha geride bıraktık. Yılın ilk yarısında odaklandığımız yeni ürünlerle, yılın ikinci yarısında artan bir büyüme ivmesi yakaladık. Özellikle mobil cihazlar üzerinden ve Asya-Pasifik ile Amerika Bölgeleri’nin önemli kısımlarında, Skyscanner üzerinden seyahatlerini planlayan seyahatseverlerin sayısında etkileyici bir artış yaşadık. 2015 yılındaki somut başarılarımız, büyüyen ağımızdan, ortaklarımız ve seyahatseverlerle olan doğrudan ilişkilerimizden ve başarımızı körükleyen teknoloji üretimimizden kaynaklanıyor” dedi.
Skyscanner’ın ziyaretçi sayısında %48 ve mobil ziyaretçi sayısında %60 artış!
Skycanner 2015 yılında önemli dönüm noktaları yaşadı. Skyscanner’ın ziyaretçi sayısı 2015 yılında %48 arttı. Şirket, 50 milyon aylık ziyaretçi sayısına ulaşarak, rekor bir artış yaşadı. Mobil ziyaretçi sayısı %60 artarak, yalnızca 12 ayda %7 büyümeyle, toplam ziyaretçi sayısının %59’una ulaştı. Mobil cihazlar üzerinden yapılan rezervasyonlar yıl boyunca %24 artarak, tüm işlemler içindeki hacmini %42’ye yükseltti. Skyscanner’ın ödüllü uygulamalarının indirme sayısı, toplamda 40 milyonu aştı.
Asya Pasifik Bölgesi, ziyaretçi sayısını geçen seneye kıyasla %48 artırarak, güçlü büyümesini sürdürdü. Mobil ziyaretçi sayısı ise %62 arttı. Skyscanner ‘ın 2014 yılında Youbibi’yi satın almasından beri daha büyük bir ilgiyle odaklandığı Çin’de, ziyaretçi sayısı %67 oranında arttı ve mobil ziyaretçilerin sayısı neredeyse iki katına çıktı. Amerika Bölgesi’nde, 2015 yılında ziyaretçi sayısında %55 büyüme görülürken, ABD’de şirketin ziyaretçi sayısı iki katını aştı. Bölgede mobil ziyaretçi sayısı yaklaşık olarak iki katına çıktı. Ayrıca şirket Meksika’da faaliyetlerine başladı. Avrupa’da ziyaretçi sayısı %42 oranında artarken, mobil ziyaretçi sayısı da aynı şekilde %42 oranında arttı.
Skyscanner, 2015 yılında seyahatseverler ve iş ortaklarına sunduğu ürünleri geliştirmenin yanı sıra, ürünleri geliştiren ve piyasaya sunan yetenek havuzunu desteklemek için önemli adımlar attı. Geçtiğimiz yıl Skyscanner’ın Budapeşte ve Miami’de mevcut ofislerin genişletilmesine ek olarak, Londra ve Sofya’da mühendislik merkezleri kuruldu. Şirket, 2015 yılında teknik yetenekleriyle öne çıkan 280 yeni çalışanı ekibine katarak, dünya çapında 770 kişiden oluşan güçlü bir ekibe sahip oldu.
#Skyscanner #mobil #mobilbüyüme #küresel
Son Yorumlar