SAP Türkiye’nin önde gelen Gold İş Ortaklarından Solvia Digital Solutions, bayilik ağına sahip işletmelerin iş süreçlerini hızlandırmak için çığır açacak yeni çözümü Dexperie’yi kullanıma sundu. Kurumsal yazılım çözümleri ve sektör hakkında Solvia CEO’su Ali Tamer Keskin ile kısa bir röportaj gerçekleştirdik…
Solvia’dan biraz bahseder misiniz?
Solvia, bilişim sektöründe uzun yıllara dayanan SAP danışmanlığı deneyimine sahip bir ekip tarafından 2013 yılında kuruldu. SAP çözümlerinin uygulanmasında küresel çapta profesyonel bir iş ortağı olarak çalışıyoruz. Ayrıca SAP’nin Gold Partner’i olarak nitelikli ve güçlü ekibimizin tüm teknoloji birikimini değere dönüştürüyoruz.
Ana hedefimiz işletmelerin iş süreçlerini gelişmiş yazılım teknolojileriyle desteklemek. Bu doğrultuda S/4HANA, Endüstri 4.0, CX, Yapay Zekâ gibi en son analitik araçları, kavram ve teknolojileri yakından takip ediyor ve gelecekteki iş ihtiyaçlarını öngörme konusundaki kararlılığımızı sürdürüyoruz. SAP’nin yenilikçi yol haritasını yakından takip eden bir şirket olarak hem yerel hem de küresel düzeyde birçok “ilk” projeye imza attık ve yeni projeler üzerinde çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Solvia olarak en büyük hedefimiz, yol arkadaşımız olarak gördüğümüz müşterilerimize çözüm üretmek, bu çözümleri uygulamak ve destek dahil tüm aşamalarda en kaliteli danışmanlık hizmetini en yenilikçi ürünlerle sunmak. Bu doğrultuda müşterilerimize farklı bir perspektiften hizmet sunmayı amaçlıyoruz. Geleneksel danışmanlık firmalarının aksine, en güçlü tarafımız olan SAP ERP projelerinden edindiğimiz tecrübeyle günümüzün modern teknolojilerinin iş süreçlerine entegrasyonu üzerine yoğunlaşıyoruz.
Dijital dönüşüm işletmeleri ve bulut teknolojilerine geçişi nasıl etkiliyor?
Son yıllarda, mobil cihazların kullanımındaki artış, büyük verinin artan önemi, bulut ortamına taşınan iş uygulamalarının sayısındaki artışın yanı sıra pandeminin de etkisiyle dünya genelinde dijital dönüşüm büyük bir ivme kazandı. Bu hızlı dönüşüme IoT, 5G, sınır bilişim, yapay zekâ ve makine öğrenimi gibi teknolojilerin yaygınlaşması da eklendiğinde bulut teknolojilerine geçiş hızlandı ve bulut bilişim pazarı daha da büyüdü. Fortune Business Insights’ın yaptığı bir araştırmaya göre 2022 yılında 569,31 milyar dolar olan bulut teknolojileri pazarının 2023 yılında 677,95 milyar dolara, 2030 yılında ise 2,4 trilyon dolara ulaşması bekleniyor. Bu doğrultuda bulut tabanlı çözümlerin, dijital çağda başarılı olmak isteyen işletmeler için vazgeçilmez bir teknoloji haline geldiğini rahatça söyleyebiliriz.
Bulut tabanlı iş uygulamaları işletmelere ne gibi avantajlar sağlıyor?
Bulut tabanlı iş uygulamaları işletmelere en yeni çözümlere hızla uyum sağlayabilme ve her zaman güncel kalma avantajı sağlıyor. Yenilikçi iş senaryolarıyla tüm paydaşlar arasında sorunsuz iş birliği sağlayarak dijital olarak bağlı bir ekosistem oluşturan bulut tabanlı ERP çözümleri, aynı zamanda BT departmanlarının üzerindeki iş yükünü azaltıyor ve en önemlisi toplam sahip olma maliyetini azaltıyor. İhtiyaç duyulduğunda kaynaklar kolayca artırılabildiğinden bulut tabanlı iş uygulamaları işletmelere esneklik ve ölçeklenebilirlik sunuyor. Bu da işletmelerin hızla büyümesine ve yeni pazarlara girmesine olanak tanıyor. Ayrıca, bu uygulamalar güncellemelerin otomatik olarak uygulanması sayesinde işletmelerin sürekli güncel kalmalarını ve yeniliklerden hızla faydalanmalarını sağlıyor. Bunun yanı sıra, uygulamalar hızla kullanıma alınabiliyor. Bu, işletmelerin yeni iş uygulamalarını hızla hayata geçirirken değer elde etmelerine olanak tanıyor. Bulut tabanlı iş uygulamaları ayrıca kolayca entegrasyon imkanı sunuyor. Kullanıcı dostu arayüzleri ile kolayca kullanılabiliyor ve üst düzey güvenlik sağlıyor. Bu nedenle, işletmeler için çekici bir seçenek olarak öne çıkıyor.
Solvia bulut teknolojilerine geçiş yapmak isteyen işletmelere nasıl yardımcı oluyor?
Son dönemde dijital dönüşüm, işletmelerin hızla değişen ortamda rekabetçi olmaları için kaçınılmaz bir hale geldi ve biraz önce de değindiğimiz gibi pandeminin de etkisiyle daha da hızlandı. Bu durumun bilincindeyiz ve bu konuda en öncelikli hedefimiz işletmelerin bulut teknolojilerine zahmetsiz ve herhangi bir sorun yaşamadan geçişlerini sağlamak. Bu doğrultuda, işletmelerin operasyonlarını optimize etmeleri ve sürdürülebilir büyümeye ulaşmaları için gereken ölçeklenebilirlik, esneklik ve sorunsuz entegrasyon gibi avantajları beraberinde getiren bulut tabanlı ERP çözümleri sunuyoruz. RISE with SAP iş modeliyle, müşteri deneyimi yönetiminden insan kaynaklarına, tedarik zinciri yönetiminden dijital üretim sistemlerine, iş zekasından bütçe planlamaya kadar gelişmiş iş uygulamaları yelpazesi sunuyoruz. Uyguladığımız bu bütünsel yaklaşım, işletmelerin operasyonlarını optimize etmelerine, karar alma süreçlerini geliştirmelerine ve başarıya ulaşmak için yeni fırsatlar keşfetmelerine olanak tanıyor. Bulut ERP çözümleri ve RISE with SAP iş modeli, müşterilerimize kapsamlı bir gelişmiş iş uygulamaları paketi sunmamızı sağlıyor. Bu sayede işletmeler operasyonlarını optimize ederken karar alma süreçlerini iyileştirebiliyor ve uzun vadeli başarı elde ediyor.
Yeni çözümünüz Dexperie’den biraz bahseder misiniz?
Dexperie, Türkiye’nin önde gelen kurumsal yazılım çözümü sağlayıcısı olarak yolculuğumuzda önemli bir dönüm noktasını temsil ediyor. Tamamen Türk mühendisler tarafından SAP altyapısı üzerine oluşturulan çözümümüz, işletmelerin en son bulut teknolojilerinden faydalanmanın yanı sıra müşteri yönetimi, saha operasyonları ve satış gibi süreçleri entegre ederek benzersiz bir deneyim sunuyor. Mobil uygulama desteği, kullanıcı merkezli yaklaşımı ve kampanya yönetimi gibi operasyonel verimliliği en üst düzeye çıkaran özellikleriyle birçok işletmenin öncelikli tercihi haline gelecek.
Dexperie’nin merkezinde kullanıcıların kolayca ve güvenle çalışabilmelerine olanak tanıyan kullanıcı dostu tasarımı ve işlevselliği yer alıyor. Mobil uygulama desteği sayesinde saha operasyonlarının verimliliğini bir üst düzeye taşımakla kalmıyor, aynı zamanda kullanıcılar için sorunsuz bir kullanım deneyimi sunuyor. Çözüm ayrıca güçlü kampanya yönetimi işlevleriyle öne çıkıyor. İçerdiği promosyon ve sözleşme işlevleriyle şirketlere esnek kampanya ve fiyatlandırma seçenekleri sunarak satış stratejilerini en verimli şekilde kullanabilmelerine olanak tanıyor.
Dexperie’yi, bulut teknolojilerinin ölçeklenebilirliğini ve maliyet verimliliğini kullanan bir ‘Hizmet Olarak Yazılım’ (SaaS) çözümü şeklinde sunuyoruz. Bu yaklaşım, ilk yatırım maliyetlerini en aza indirerek, önemli bir ön mali harcama yapmadan operasyonlarını geliştirmek isteyen işletmeler için ideal bir seçim olarak öne çıkıyor. İşletmelerin ihtiyaçlarına göre kolayca ölçeklenebiliyor ve ayrıca donanım ve personel açısından ek BT yatırımı ihtiyacını önemli ölçüde azaltıyor.
Bulut tabanlı çözümlere geçiş daha da hızlanacak mı?
Şu ana kadar birçok S/4HANA ERP projesini başarıyla tamamladık. Aynı zamanda şirket içi SAP ERP kullanan müşterilerinin buluta geçişini kolaylaştırmak için RISE with SAP iş modelinin tüm imkanlarını aktif olarak kullanıyoruz. SAP’nin inovasyon yol haritasına sıkı şekilde bağlıyız ve müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşılamak için SAP entegrasyonuna yönelik özel yazılımlar da geliştiriyoruz. Hızlı ve yüksek kaliteli profesyonel hizmetler sunmak ve SAP ürünleri için sürdürülebilir iş süreçlerini desteklemek en önemli önceliklerimiz arasında yer alıyor. Özellikle son yıllarda S/4HANA ERP projesi gerçekleştirdiğimiz müşterilerimizin neredeyse tamamında bulut çözümleri ile ilerledik. Halihazırda şirket içi (on-premise) çözümlerimizi kullanan işletmeler de bulut ortamına geçişi hızlandırdı. Bu müşterilerimizi RISE with SAP iş modeli yaklaşımımızla bulut ortamına taşıyoruz. Önümüzdeki süreçte bu geçişin daha da hızlanacağını öngörüyoruz.
………………………………………
Solvia Dexperie Platformu Operasyonel süreçleri hızlandırıyor
Operasyonel İşlemler bileşeni kapsamında satış işlevi, işletmelerin kritik satış süreçlerini otomatikleştirmelerini ve müşterilerin akıllı önerilerle güçlendirmelerini sağlıyor. İşletmeler online ve offline sipariş oluşturabiliyor, müşteriye özel ürünler ve fiyatlar sunabiliyor, kolay uygulanabilir ve esnek promosyonlarla satışlarını artırabiliyor, ürün karşılanabilirliğini kontrol edebiliyor, anlık satışları faturalandırabiliyor ve optimize mobil satış deneyimi sunuyor. Kampanya ve Promosyon işlevi ise işletmelerin esnek kampanya ve promosyon yöntemleriyle satışlarını artırmalarını sağlıyor. İşletmeler kolayca kampanya, teklif ve indirimler oluşturabiliyor, belirli müşteri segmentleri için özel promosyonlar tanımlayabiliyor, kampanya ve promosyonların etkinliğini izleyip ölçebiliyor, kampanya ve promosyonlar için esnek fiyatlandırma modelleri sağlayabiliyor. Araç Yükleme Planlama işleviyle zamanında ve doğru teslimat için yüklemeleri optimum bir şekilde planlayabiliyor. Dağıtım işlevi sayesinde ürünleri zamanında teslim etme olanağına kavuşuyor. Bu kapsamda işletmeler teslimatları anlık olarak takip etmenin ve yönetmenin yanı sıra teslimatlarda doğru rotayı belirleyerek zaman ve maliyetten tasarruf edebiliyor. Kullanımı kolay arayüz ile hesap kapatma işlemlerini kolay ve güvenli bir şekilde yapabiliyor. Envanter Yönetimi işlevi sayesinde stok hareketlerini kontrol ederek zaman ve iş gücü yönetimini basitleştirirken maliyetleri en aza indiriyor.
Saha ve bayi yönetimi artık daha kolay
Çözümün bir diğer bileşeni olan Dinamik Grup Yönetimi işlevi, ana verilerin farklı kriterlere göre gruplanmasına ve tüm süreçlerde kullanılmasına olanak tanıyor. Oluşturulan gruplar mobil, tablet ve bilgisayarlardan yönetilebiliyor ve müşterilerin segmentlere ayrılarak esnek fiyatlar ve kampanyalar tanımlanmasına olanak tanıyor. Katalog Yönetimi bileşeni, işletmelerin kataloglarını her zaman doğru ve güncel tutarak satışların artmasına yardımcı oluyor. Müşteriler, güçlü arama ve filtreleme seçenekleriyle ihtiyaç duydukları ürünleri hızlı ve kolayca bulabiliyor. İş birliği ve Topluluk Yönetimi bileşeni iş birliğini geliştirerek verimliliğe katkı sağlıyor. Ekip çalışmasını kolaylaştırıyor ve üretkenliği en üst düzeye çıkarıyor. Bayi Yönetimi bileşeniyle işletmeler bayilik işlemlerini kolayca yönetebiliyor, bayi ve distribütörleri esnek özellik tanımlarıyla sisteme dahil edebiliyor.
Müşteri yönetimi sezgisel ve izlenebilir hale geliyor
Müşteri Yönetimi bileşeni, müşteri ilişkilerinin her an ve her yerden yönetilebilmesine olanak tanıyor. İşletmeler, bu işlev sayesinde potansiyel müşterileri ve fırsatları kolayca yöneterek faaliyetleri ve ilerlemeyi takip edebiliyor. Ayrıca servis aktivitelerinin otomatikleştirilmesine ve taleplerin proaktif bir şekilde yönetilmesini sağlıyor. Ziyaret Yönetimi işlevi, ziyaretlerin rota planlamasına göre otomatik olarak oluşturulmasına ve rotaların optimize edilmesine olanak tanıyor. Ziyarette geçen süreler ve ziyaretler sonucunda elde edilen satışlar da takip edilebiliyor. Rota Yönetimi işleviyle rota planlamaları esnek, doğru ve yönetilebilir bir şekilde yapılabiliyor.
Son Yorumlar