Sony Computer Entertainment, yeni geliştirdiği sanal gerçeklik sistemi “Project Morpheus” ile PlayStation 4 (PS4™) oyun konsollarının sunduğu sürükleyici dünyayı bir üst düzeye çıkarıyor ve oyun oynamanın geleceğini gözler önüne seriyor.
Sony Computer Entertainment Inc. (SCE), PlayStation 4 (PS4™) sistemini sarmalayıcılıkta bir üst düzeye çıkaran ve oyun oynamanın geleceğini gözler önüne seren “Project Morpheus” sanal gerçeklik sistemini geliştirdiğini duyurdu.
Sony Computer Entertainment Worldwide Studios Başkanı Shuhei Yoshida “SCE olarak, inovasyonu oyunun sınırlarını daha da ileri taşıma misyonumuzu geliştirme fırsatı olarak görüyoruz. Project Morpheus, SCE’nin sunduğu inovasyonların en son örneğini oluşturuyor ve gelişimini sürdürmek ve geliştirme kitlerinin içerik oluşturanların eline geçmesinin ardından ortaya çıkacak oyunları görmek için sabırsızlanıyoruz.” sözleriyle projeyi anlattı.
Morpheus ile oyun severler başka bir dünyayı deneyimleyecek
Morpheus ile geliştiricilere, oyun severlere kendilerini fiziksel olarak bir oyunun sanal dünyasının içindeymiş gibi bir varlık hissetmelerini sağlayan deneyimler oluşturma imkânını veriyor. Bu varlık, oyun severlerin oyun oynarken deneyimlediği duyguları daha da artıran bir başka dünyaya açılan bir pencere gibi… Vizör tarzı başa takılan bir ekrana sahip olan Morpheus, oyuncunun gözlerinin önünde eşsiz bir sanal gerçeklik deneyimi sağlamak üzere, PlayStation®Camera ile birlikte kusursuz şekilde çalışıyor. PlayStation®Camera ve başa takılan birime entegre edilen eylemsizlik (inertial) sensörleri, oyuncu başını döndürürken başın yönelimi ve hareketini doğru şekilde takip ediyor; sanal dünyanın görüntüsü de gerçek zamanlı olarak dönüyor. Ayrıca, bu özelliği destekleyen oyunlarda, oyuncu PlayStation®Move (PS Move) Hareket Kontrol Cihazı’nı kılıç gibi bir nesne olarak da kullanabiliyor. Morpheus, oyuncunun sanal dünya içinde kılıcı ile düşmanlarına karşı fiziksel olarak savaştığı hissini yaşayabilmesini sağlamak için, ellerini ve kılıcı oyun içinde de gösteriyor.
Özel 3D ses teknolojisiyle gerçekçi bir ses ortamı
Morpheus, SCE tarafından özel olarak geliştirilen 3D ses teknolojisini kullanıyor. Ön, arka, sol ve sağdan gelen seslere ek olarak, Morpheus altlarındaki basamaklardan yukarı çıkan adımların veya yukarıda uçan helikopterlerin motor sesleri gibi stereoskopik sesleri de yeniden oluşturuyor. Oyuncuların duyduğu sesler, başlarının yönelimine göre gerçek zamanlı olarak değişerek 360 derecelik bir sanal dünya içinde son derece gerçekçi bir ses ortamı oluşturuyor.
PlayStation Camera, PS4 Kablosuz Kontrol Cihazı ve PS Move ile birlikte, Morpheus oyun severlere PS4 sistemi üzerinden SCE’nin ekran/optik, ses, izleme, kontrol, kullanım kolaylığı ve içeriğin de aralarında bulunduğu, sanal gerçeklik açısından kilit alanlardaki uzmanlığından da yararlanarak çığır açan sarmalayıcı eğlence deneyimleri sunacak.
Geliştiriciler, lansmanından itibaren sadece üç buçuk ay içinde 6 milyonun üzerinde satış yapan ve güçlü bir grafik sergilemeye devam eden PS4 platformu için Morpheus içeriği oluşturabilecek. Halen geliştirme aşamasında olan Morpheus’a adanmış SDK da hazır olduğunda piyasaya sürülecek.
Morpheus, deneyenlerin beğenisini kazandı
19 – 21 Mart tarihleri arasında San Francisco’da gerçekleştirilen Oyun Geliştiriciler Konferansı’nda, katılımcılar örnek olarak sergilenen Morpheus’u bizzat deneyimleyebilmek için Sony Computer Entertainment America standını ziyaret ettiler. Katılımcılar, oyuncuya bir EVE Çevrimiçi uzay gemisinde gerçek bir pilot olma hissini vermek için sanal gerçekliği kullanan çok oyunculu hava savaşı vuruş oyunu EVE Valkyrie (CCP), oyuncuların gizli aksiyonun karanlık dünyasını keşfetmesine imkân veren Thief (SQUARE ENIX Co., LTD.), PS Move’dan yararlanarak çeşitli sanal gerçeklik etkileşimlerini gösteren “The Castle” (SCE) ve oyuncuların bir köpekbalığı kafesi içinde suları izleyebileceği “The Deep” (SCE) gibi özel teknolojili demoların keyfini çıkardılar.
Son Yorumlar