Oregon Üniversitesi’nin Mart 2023’te yayımladığı raporda, sosyal medya benimsemesinde Ortadoğu ve Kuzey Afrika bölgesindeki ülkelerin başı çektiği görüldü. Türkiye’nin de ilk 20’de olduğunun belirtildiği raporda ayrıca, bölge ülkelerinde yaşayanların her gün sosyal medyada üç saatten fazla vakit geçirdiği tespit edildi…
Oregon Üniversitesi, özellikle Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Türkiye (MENAT) bölgesindeki medya ve internet kullanım trendlerini ortaya koymak için bir çalışmaya imza attı. Yayımlanan görünüm raporunda, Birleşik Arap Emirlikleri, Bahreyn, Katar, Lübnan ve Umman’ın sosyal medya benimsemesi açısından ilk 10 ülke arasında yer aldığı tespit edildi. MENAT’ın en kalabalık ülkeleri olan Mısır ve Türkiye’nin de pek çok sosyal ağ için en büyük ulusal pazarlar olarak öne çıktığı raporda, bölge ülkelerinde sosyal medya kullanımının günlük üç saati aştığı belirtildi.
Konuyla ilgili değerlendirmelerini paylaşan Kwai isimli uygulamanın geliştiricisi Kuaishou International Business’ın MENAT Genel Müdürü Ma Da, “Derlenen veriler üzerinden yaptığımız inceleme, MENAT bölgesinde sosyal medya kullanıcılarının 260 milyona ulaştığını, bu rakamın toplam nüfusun yüzde 57’sine karşılık geldiğini gösteriyor. MENAT bölgesindeki aktif sosyal medya kullanıcısı sayısının 2023 sonunda 300 milyona ulaşacağını öngörüyoruz” dedi.
Türkiye’de 10 kişiden 7’si sosyal medya kullanıyor
UNESCO ve Oregon Üniversitesi ortaklığında hazırlanan rapor, MENAT bölgesinin sosyal medya platformu geliştiren teknoloji şirketler için lider bir pazar olduğunun altını çizdi. DataReportal’ın her yıl yayımladığı istatistikler ise Türkiye’de sosyal medya benimsemesinin MENAT pazarıyla yakınlık gösterdiğini ortaya koydu. 2023 başında Türkiye’deki toplam sosyal medya kullanıcısı sayısının 62,55 milyon olduğuna dikkat çekilen verilerde, bu rakamın toplam nüfusun %73,1’ine karşılık geldiği görüldü.
Aralarında Türkiye, Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan, İsrail ve Fas’ın olduğu beş ülkenin toplam sosyal medya benimseme oranının %59,3 olduğunu belirten Ma Da, “Yaklaşık her 5 kişiden üçünün sosyal medya kullandığını söyleyebileceğimiz ülkeler, sosyal medya platformları için oldukça dinamik pazarlar. Kwai App, MENAT pazarında video içeriğe ve etkileşim odaklı özelliklere verdiği önemle ayrışıyor” diye konuştu.
10 kişiden 7’si video izliyor
Sosyal medyada geçirilen süre açısından tüm dünyanın 2019 yılı seviyelerinde seyrettiğini hatırlatan Ma Da, “MENAT bölgesinin bu anlamda bir istisna olduğunu söyleyebiliriz. Kullanıcıların her gün sosyal medyada 3 saatten fazla zaman geçirmesi, sosyal medya platformlarının onların hayatındaki önemli yerini de ortaya koyuyor. Son dönemde görsel ve işitsel içeriklerin en yüksek ilgiyi gördüğünü söyleyebiliriz. Tahminler, 10 kullanıcıdan 7’sinin, aralarında Kwai’nin de olduğu sosyal medya platformlarında kısa videolar izlediğini gösteriyor. Kısa videolar için önde gelen küresel sosyal medya platformlarından biri olan Kwai de kullanıcıların ihtiyaçlarına yönelik tasarlanmış ‘Live’ gibi video ve etkileşim odaklı özellikleriyle tercih ediliyor” ifadelerini kullandı.
“Yaratıcılığın ve iletişimin küresel merkezi”
Live adını verdikleri özelliğin video görüntüleme deneyimini iyileştiren pek çok ayrıntıyla güçlendirildiğini, yorum, beğeni ve sanal hediye gibi araçlarla izleyicilere, yayıncılarla doğrudan etkileşim kurma olanağı tanıdığını belirten Kuaishou International Business’ın MENAT Genel Müdürü Ma Da, değerlendirmelerini şu ifadelerle sonlandırdı: “Kısa video kliplere odaklanan ve 150 ülkede kullanılan Kwai, dünya çapında 650 milyonu aşkın kullanıcı tarafından tercih edilen küresel bir platform olma özelliği taşıyor.
Aynı anda 10 bin izleyiciyi destekleyen Live özelliğimiz, içerik üreticileri ve hedef kitleler arasında kesintisiz bir iletişim sağlıyor. Moda, yaşam tarzı, güzellik, yeme-içme, seyahat, egzersiz, spor gibi kategoriler için sıkça kullanılan bu özellik, komedi, haber, etkinlik, eğlence ve teknoloji meraklılarının da ilgisini çekiyor. Kwai ayrıca birçok konuda eğitici ve bilgilendirici binlerce kısa videoya ev sahipliği yapıyor. Türkiye ve diğer MENAT ülkelerine nitelikli kısa video içeriği ulaştırmak, bölge ülkelerindeki içerik üreticilerini desteklemek, yaratıcılığın ve iletişimin küresel merkezi olmak için çalışmayı sürdürüyoruz.”
Son Yorumlar