Akbank, dünyanın önde gelen finans ve ekonomi dergisi Global Finance”in 12. kez yaptığı değerlendirmede, Avrupa kategorisinde “sosyal medyada en iyi banka” seçildi. Akbank, ödülünü Kasım ayında New York”ta düzenlenecek törende alacak.
Global Finance”in verdiği, “sosyal medyada en iyi banka” ödülü için “takipçi sayısı, takipçiler ile kurulan etkileşim oranı, sosyal medya üzerinden yapılan kampanya ve uygulama sayısı, uygulamaların gerçekleşen istatistikleri, sayfa yönetimi, yeni teknoloji kullanımı ve tasarım” gibi temel kriterler göz önünde bulunduruldu. Global Finance tarafından yapılan açıklamada, internetteki on yıldan kısa zamanda yaşanan gelişmelerin, bankacılık hizmetlerine ulaşımı oldukça kolaylaştırdığı gibi tabanını da geliştirdiğine dikkat çekildi, sosyal medyadaki gelişmelerin ve yeniliklerin bir süre daha gündemde olacağı belirtildi.
Sosyal medya, iletişim ve pazarlamada öncü mecralardan biri oldu
“Günümüzde Sosyal Medya, kurumların iletişim ve pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirdikleri öncü mecralardan birisi haline geldi” diyen Akbank Bireysel Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Galip Tözge, “Akbank olarak sosyal medyayı iletişim ve pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirdiğimiz bir kanal olarak konumluyoruz. Etkileşimi arttırıcı, sağlııcı, yenilikçi kampanya ve uygulamalarımız, gelen yorum, soru ve geri bildirimlere kişiye özel olarak cevap vermemiz, 7/24 sayfa yönetimimiz, trend veya trend sağlıacak dinamik tasarım ve yeni teknolojilerimiz ile her zaman rakiplerimizin bir adım önünde olmayı hedefliyoruz” dedi. Bu çerçevede, Akbank”ın internet bankacılığında son yıllarda yaptığı atılımlar ve öncü uygulamalar ile liderliği elinde tutmanın gururunu yaşamakta olduğunu vurgulayan Tözge, “Global Finance”in ödülü, yenilikçi liderliğimizi pekiştirdi. En iyi banka derecesini korumanın, ona ulaşmaktan daha zor olduğu bilinciyle, daha çok çalışıp daha iyi sonuçlar alacağız” dedi.
Akbank, takipçileri ile en yüksek etkileşim oranına sahip bankadır
Tözge, Akbank”ın teknolojik gelişmeleri bankacılık hizmetlerine uyarlayan uygulamalar ile müşterilerinin yaşamlarını kolaylaştırmayı temel ilke edindiğine de dikkat çekerek, internet bankacılığındaki başarının bu hedef ile çalışmaya dayandığına işaret etti ve şöyle devam etti: “Sosyal medyayı tüm takipçilerimiz ile interaktif iletişimde bulunduğumuz, onların her türlü soru ve önerilerine karşılık verdiğimiz çok değerli bir kanal olarak görüyoruz. Türk bankaları arasında takipçileri ile en yüksek etkileşim oranına sahip banka olmamız bunun en iyi örneğidir. Aldığımız ödüller sosyal medyaya verdiğimiz önemi, bu konudaki yüksek hedeflerimizi ve istikrarlı çalışmamızı temsil etmektedir. Global Finance “Best in Social Media in Europe” ödülü bu başarımızın bir örneğidir. Akbank olarak teknolojiyi ve müşteri trendlerini sürekli takip ediyor, müşterilerimize en uygun, en yenilikçi uygulama ve servisleri sunmayı hedefliyoruz. Müşterilerimizin olduğu her yerde onlara en uygun çözümleri sunmaya, takipçilerimizi dinlemeye, onlarla eğlenceli kampanya ve aktivitelerle beraber olmaya devam edeceğiz.”
Akbank’ın Facebook ve Twitter’da toplam yarım milyon izleyeni var
Akbank’ın ilgili ekipleri, 2010’un Temmuz ayında yayına giren Facebook.com/Akbank sayfası ile başlayan yapılanmada Axess, Fish ve Wings kredi kartları, exi26 müşteri segmenti, Akbank Sanat, Akbank Yatırımcı ve Akbank sayfaları dahil olmak üzere, Facebook ve Twitter üzerinde toplam 14 hesap yönetiyor. Akbank’ın, sosyal medya hesaplarında toplam yarım milyondan fazla izleyeni bulunuyor.
Son Yorumlar