Ana sponsorluğunu Avea’nın üstlendiği Web 3.0 Konferansı’nda “Pazarlama Artık Makinelerin mi Elinde?” sorusu masaya yatırıldı. Uzmanlar, marka yöneticileri ve akademisyenler yaptıkları sunumlarla yeni dönemin başarılı uygulamalarına örnekler verdi
22 Mayıs 2014 Perşembe günü İstanbul Salt Galata’da Web 3.0 Konferansı, alanında uzman isimleri Makineler Çağında Pazarlama’yı konuşmak üzere bir araya getirdi. Bu yıl üçüncüsü düzenlenen konferansta aralarında, Avea, Cisco, IBM, SAP, NBA, Intel, Samsung, Google, Yandex, Gfk, United People ve Denizbank markalarının üst düzey yöneticilerinin ve akademisyenlerin de bulunduğu 30’a yakın uzman isim, yaptıkları sunumlarla “Pazarlama Artık Makinelerin mi Elinde?” sorusuna yanıt aradı.
Etkinliğin açılış konuşmasını “Taşlar Yerinden Oynarken – Dijital Pazarlamanın Kuralları” kitabının yazarı, gazeteci, Bilgi Üniversitesi Öğretim Üyesi Fatoş Karahasan yaptı. 100 milyar cihazın birbirine bağlı olacağı bir dünyanın bizi beklediğini anlatan Karahasan, günümüzde insanoğlunun makinelerle karşı karşıya olduğunu, geleceğe bakmak istiyorsak makinelerin karşısındaki pazarlamacılar olduğumuzu bilmemiz gerektiğini söyledi. Bu durum karşısında korkup korkmayacağımızın, ekranları, giyilebilir cihazları nasıl anlayacağımızın sorgulanmasının gerektiğini anlattı.
Konferans kapsamında “Müşteri 3.0” başlıklı bir sunum yapan Avea Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Dehşan Ertürk; konuşmasında pazarlama faaliyetlerine ve yenilikçi, kurumsal işbirliklerine yeni bir boyut kazandıracak olan Web 3.0 ile birlikte, iletişimde yepyeni bir çağın başladığını belirtti ve ekledi: “Web 3.0’ın olanak sağladığı kullanıcıyı tanıma ve ona özel içerikler sunma gibi kişiselleştirilmiş hizmetlerle, artık pazarlama faaliyetleri de tamamen boyut değiştiriyor. Bugün 12 milyar olan internete bağlı cihaz sayısının, 2020’de 50 milyarı geçmesi bekleniyor. 2014’te saniyede 99 cihaz internete bağlanırken; 2020’de ise bu rakam 255’e ulaşacak.”
Web 3.0 ile kullanıcının hayatını hayal edemeyeceği boyutta kolaylaştıran yepyeni fırsatlar oluşturma imkânına kavuştuklarını ifade eden Ertürk, sözlerini şöyle sürdürdü: “İnovasyonun Türkiye’deki öncüsü olarak; geleceğin teknolojilerinin standardını belirlemek için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Müşteri bilgisine ilaveten bu teknolojileri verebilecek altyapıya sahip bir operatör olarak; inovatif işbirlikleriyle şirketlerin daha etkin pazarlama faaliyetleri yapabilmelerini sağlıyoruz. M2M iletişimde işin özü; çözmek istediğimiz problemin göstergesi olan şeyi sensörlerle algılamak, sorunu doğru şekilde analiz edip ne anlama geldiğini anlamak ve doğru aksiyon alabilmektir. Bu konuda hâlihazırda standardizasyonunu sağladığımız sağlık uygulamalarımız, araç takip çözümlerimiz var. Bir diğer alan da big data (büyük veri) çözümleri… Büyük veri üzerinde Ar-Ge çalışmalarımızı Avea IntelliMap adlı ürünümüzle ticari değere dönüştürmeyi başardık. Avea Intellimap ile işbirliği yaptığımız firmaların pazarlama birimlerinin müşterilerine yönelik analizler yaparak anında aksiyon alabilmesini sağlıyoruz.”
2020’de Depolama 16 Kat Artacak
Intel Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Yalım Eriştiren, konuşmasında bilişim teknolojinin gelişiminden bahsetti. 2020’de oluşan bilginin ve depolamanın 16 kat artacağını söyleyen Eriştiren, işlem kapasitesinin 20, ağ kurulumunun ise 8 kat olacağını belirtti. Erişten, konuşmasında Web 1.0’da sadece ekrandan bize sunulanı izlediğimizi, Web 2.0 ile biraz daha sosyalleşmeye başladığımızı, Web 3-0’da ise iyice bütünleştiğimizi söyledi.
Teknoloji Tecrübenin Önüne Geçti
SAP Türkiye Pazarlama Direktörü Erdem Aksakal ise konuşmasında büyük veriden bahsetti. Aksakal, CEO’ların yüzde 80’inin üstün bir müşteri deneyimi sunduklarını düşündüğünü ancak müşterilerin sadece yüzde 8’inin bu fikre katıldığını, proaktif olunması gerektiğini anlattı. SAP’de üzerinde çalıştıkları analitik öngörü modelinden bahseden Aksakal, hangi sektörde olunursa olunsun kullanım alışkanlıkları analizinin yapılması gerektiğini anlattı ve teknolojinin tecrübenin önüne geçtiğini, müşterilerin gerçek zamanlı tanınması gerektiğini söyledi.
Avea Mobil Bağlantı Direktörü Baran Yurdagül’ün moderatör olduğu ve Samsung Türkiye İçerik Müdürü Burak Emiralp, Yandex.Türkiye Aramadan sorumlu ürün müdürü Zafer Sever, Ericsson Orta Doğu Bölgesinde İletişim Servisleri İş Geliştirme Müdürü Hasan Basri Akırmak, Cisco Orta Doğu ve Avrupa Direktörü Ahmet Hasanbeşeoğlu ve Avea Kurumsal Ürün Yönetimi Müdürü Gökhan Uslu’nun konuşmacı olarak katıldığı panelde ise “Sırada Ne Var?“ konusu gündeme getirildi ve ekosistem savaşı sorgulandı.
Son Yorumlar