Bu yıl yapılan Trovarit “ERP Deneyimi” araştırmasında yaklaşık 50 ERP çözümü, kullanıcılar tarafından genelde “iyi” olarak değerlendirildi: Hem son kullanıcı gözünde işletmelerin operasyonlarında önemli ve merkezi rol oynayan ERP sistemlerinin genel performansı hem de destek aldıkları yazılım sağlayıcılarının hizmet kalitesi ve performansı “iyi notlar aldı” denilebilir. Trovarit ve iş ortakları tarafından bu yıl altıncısı düzenlenen araştırmaya, 2500 ‘ün üzerinde kullanıcı katılarak, tecrübelerini paylaşma imkanı buldu. Sonuçlar daha detaylı incelendiğinde, yazılım ürünleri ve sağlayıcılarının genel değerlendirmede “iyi” not almalarına karşılık, bazı kriterlerin farklılık göstererek, ortalamanın önemli derecede altında yer aldığı gözlenmiştir. Sonuçlar, “Yönetici Özeti” başlığı ile, Trovarit web sitesi üzerinden “Download-Center” bölümünden ücretsiz olarak temin edilebilir. http://www.trovarit.com.tr/tr/downloads/downloads.html
Bu yıl ki değerlendirme sonuçları geçen yıllardaki sonuçları doğrular niteliktedir: Küçük ve orta ölçekli işletmelere yada belli bir endüstri alanına özelleştirilmiş çözümler üreten firmalar, diğerlerine göre daha iyi sonuçlar almışlardır. Büyük işletmeler için sunulan çözümler ise, alt bölgede yer almaktadır. (Grafik 1).
ERP projelerinin büyüklüğünün (kullanıcı sayısı, birden fazla lokasyon gibi) kullanıcılar üzerinde önemli bir etki oluşturmaya görülmektedir. Bunun nedeni, yüksek seviyedeki beklentilere bağlı olarak uygulama, güncelleme ve alınan hizmet/destek maliyetlerinin yüksek olmasıdır. Memnuniyet üzerinde olumsuzluk oluşturmak diğer bir unsurda, çözümlerin eski sürümlerinin kullanılmasıdır. Kullanıcı memnuniyetinde görülen iyi yöndeki değişiklik ise, değerlendirme kriterlerinde her geçen yıl pozitif yönde bir iyileşmenin gözlenmesidir.
Ayrıca sonuçlar, ERP çözümü 4.136 (2010: 4.099) ve yazılım sağlayıcı 4.108 (2010: 4.027) memnuniyet dereceleri arasında yakın bir bağlantı olduğunu göstermiştir
Her bir memnuniyet kriteri üzerinden yapılan detaylı analizde, çok farklı bir tablo ortaya çıkmaktadır. (Grafik 3). Ara yüz ve rapor/form geliştirmeleri ile ilgili yazılım özellikleri yine kritik ve çok fazla üzerinde durulan ve eleştirilen alanlar olarak ortaya çıkmıştır. Aynı durum, proje planına ve bütçeye bağlılık gibi proje ile bağlantılı kriterler için de geçerlidir. Birçok memnuniyet kriteri, önem derecesi ve aldıkları puan dikkate alındığında istikrarını korurken, bu yıla kadar çok fazla olumsuz olarak değerlendirilmeyen “performans” kriterinde gözle görünür düşüş vardır. Bunun nedeni ise, yazılımın veri işlem hacminin her geçen gün artması ve mevcut donanım alt yapısında bu artışı karşılayacak yeterli kaynağın olmamasıdır.
ERP yazılımlarının kullanıcı dostu yapısı da her zaman eleştiri yada şikayet konusu olmuştur. Ergonomi ve kullanım kolaylığındaki eksiklikler, günlük çalışma hayatında kullanıcıların verimini etkilemektedir.
Son Yorumlar