Asya Rehber Yayıncıları Derneği’nin Bangkok’ta gerçekleşen 2012 yılı konferansında konuşan Yellow Medya Genel Müdürü Trevor Nadeau, Marka SoLoMo’nun satış noktalarının fiziksel ve sanal varlıklarını kolayca yönetmek isteyen markalara benzersiz çözümler sunduğunu söyledi.
Asya’nın önde gelen yerel arama ajanslarını ve medya kuruluşlarını bir araya getiren Asya Rehber Yayıncıları Derneği’nin (ADPAI) 2012 yılı konferansı Tayland’ın Başkenti Bangkok’ta gerçekleştirildi. ‘Büyük Dönüşüm’ başlıklı konferansta, sosyal, lokal ve mobil alanlarda yaşanan değişimin sunduğu bölgesel fırsatlar değerlendirildi.
Yellow Medya Genel Müdürü Trevor Nadeau, konferansta yaptığı konuşmada, önde gelen markaların Google’da aranma sayılarının SoLoMo (sosyal, lokal ve mobil) çözümlerinin önemine işaret ettiğini belirterek şunları söyledi:
“Türkiye’deki tüketiciler tarafından Google’da 1 ay içinde gerçekleştirilen arama sayılarından bazıları şöyle: Beyaz eşya markalarından Vestel 673 bin, Bosch 823 bin, Arçelik ise 1 milyondan fazla kez aranmış. Giyim markalarından Dior 74 bin, Burberry ise 135 bin kez aranırken, yine son bir ayda Michelin’in 110 bin kez, Vitra’nın ise 90 bin kez arandığını görüyoruz. Google raporları, büyük markalar için bu şekilde pek çok arama yapıldığını ortaya koyuyor.
Kolayca bulunmak isteyen markalara Marka SoLoMo çözümü
Markalar günümüzde pazarlama için ciddi bütçeler harcıyor, sosyal medya platformları dahil her yerde görünür ve kolayca bulunur olmak istiyorlar. Yellow Medya olarak sunduğumuz Marka SoLoMo çözümümüz bunu sağlıyor. Satış noktalarının tüm platformlarda bulunabilir olmasına yardımcı olan Marka SoLoMo, Lokasyon Bazlı Etkileşim (LBE) temelinde çalışıyor. LBE, tüketicilerin ve potansiyel müşterilerin, satın almadan telefona, sosyal medyadan mağaza ve e-postaya kadar akla gelebilecek her yerde marka ile etkileşime girmesini sağlıyor. Çözüm, satış ve hizmet noktalarının kolayca kontrol edilebilmesinde önemli bir rol üstleniyor.”
Marka SoLoMo kapsamında verilen hizmetin, satış noktaları ile ilgili tüm bilgilerin bir araya getirilmesi ile başladığına değinen Nadeau, “Sonrasında, tüm lokasyonların coğrafi konumlandırılması, 20 metre sapma ile gerçekleştiriliyor. Coğrafi konumlandırmanın otomatik olarak değil, uzmanlar tarafından manuel olarak yapılması, hata payını da en düşüğe indiriyor. Sonraki aşamada her bir satış noktası için tekil URL’ler oluşturuluyor. Mobil cihazlar için optimize edilen bu URL’lerin içeriğinde marka adı, firma adı, adres bilgileri, telefon numarası, e-posta adresi ve harita linki bulunuyor. Bu sayede markanın her satış noktası için online varlık oluşturulmuş oluyor” diye konuştu.
Nadeau sözlerine şöyle devam etti: “Son aşamada, satış noktalarının lokasyon bilgileri önde gelen harita ve navigasyon platformları olan Google Maps, Nokia Haritalar, TomTom Places ve Yandex.Haritalar’a; tekil URL’ler ise Google, Yandex ve Bing arama motorlarına gönderiliyor. Ayrıca tüm lokasyonlar Facebook Places ve foursquare’e eklenirken, tüm satış/hizmet noktaları için de Facebook’da firma profili oluşturuluyor. Yellow Medya olarak müşterimiz olan markaların tüm bu bilgilerini her zaman güncel tutarak, SoLoMo’dan maksimum faydayı elde etmelerine yardım ediyoruz.”
Son Yorumlar