Türk Telekom ve Teradata işbirliği ile gerçekleşen Türkiye’nin en büyük kurumsal veri ambarı projesinde birinci faz tamamlandı.
Bölgesinde ve dünyada sayılı sabit telefon operatörleri arasında yer alan Türk Telekom’un Teradata Türkiye tarafından gerçekleştirilen kurumsal veri ambarı projesinin ilk fazı tamamlandı. Mevcut yapıdaki akışların değiştirilmeden Teradata sistemine taşınmasını kapsayan ilk fazın tamamlanması ile birlikte, bütün kurum içi uygulamalar ve son kullanıcılar için 16 milyondan fazla Türk Telekom abonesinin verilerine ulaşma süresi çarpıcı bir biçimde kısaldı.
Teradata Türkiye tarafından ülkemizin en büyük özel şirketi Türkiye’nin öncü iletişim ve yakınsama teknolojileri şirketi Türk Telekom için hayata geçirilen kurumsal veri ambarı projesinde ilk faz başarılı bir şekilde tamamlandı. Mevcut yapıdaki akışların değiştirilmeden Teradata sistemine taşınmasını kapsayan ilk fazın tamamlanması ile birlikte, Türk Telekom’da görev yapan kullanıcıların 16 milyondan fazla abonenin verilerine ulaşma süresi çarpıcı bir biçimde kısalarak, saatlerden dakikalar boyutuna indi.
İki fazdan oluşan projenin ilk fazının altı ay gibi çok kısa bir süre içinde tamamlandığına dikkat çeken Teradata Türkiye Ülke Müdürü Gamze Aydın, “Telekomünikasyon gibi rekabetin son derece yoğun olarak yaşandığı ve müşteri odaklılığın büyük önem taşıdığı bir sektörde, artan veri hacmi içerisinde anlamlı bilgiye ulaşmak ve müşteri açısından farklı olmak başarının en önemli parçalarından biri haline geldi. Gerçek anlamda rekabet edebilmek ve doğru zamanda gerekli aksiyonları alabilmek için, şirketler esnek ve sağlam bir veri ambarı platformuna ihtiyaç duyuyorlar. Bu noktadan hareketle Türk Telekom uzmanları ile Teradata uzmanlarının iş ortaklığında yürüyecek bir takım çalışması şeklinde gerçekleştirilen proje kapsamında, Türk Telekom’un mevcut karar destek sisteminin yeni bir platforma taşınmasına başlandı. Tamamlanan birinci faz ile mevcut yapıdaki akışların değiştirilmeden Teradata sistemine taşınması gerçekleştirildi ve proje hedeflenen tarihte canlı kullanıma alındı” diye konuştu.
Projenin paketlere bölünmüş bir yaklaşım ile tamamlanacağını kaydeden Aydın, “Temel amacımızı, iş birimlerine en kısa sürede değer katan sonuçlar ile Faz-2 projesini devreye almak olarak belirledik. İkinci fazın tamamlanması ile birlikte Türk Telekom, Teradata’nın telekom sektörüne yönelik geliştirilen Teradata İletişim Mantıksal Veri Modeli’ni (cLDM) kullanarak veri ambarını zenginleştirmiş olacak. Bu sayede müşteri tabanlı raporlar, ürün ve servis analizleri, konuşma davranış analizleri, fatura ve gelir analizleri, ödeme alışkanlıkları, kampanya yönetimi gibi hayati öneme sahip birçok analiz ve rapor daha detaylı, doğru ve hızlı bir şekilde Türk Telekom iş birimlerine ve üst yönetimine sunulabilecek” ifadelerini kullandı.
40 KAT DAHA FAZLA PERFORMANS
Türk Telekom’un ülkemizin en büyük veriye sahip şirketleri arasında yer aldığını vurgulayan Türk Telekom Veri Ambarı ve İş Zekası Grup Müdürü Mete Kısacık, “Logaritmik olarak artan veriyi yönetmek mevcut sistemlerde büyük bir problem haline gelmişti. Sistemin beslediği iş birimlerinin, raporlama sistemlerinin ve analitik modellerin sağlıklı çalışmaları günden güne daha da zor bir hal alırken, birden fazla ortamda tutulan verinin doğruluğu sorgulanmaya, performansı tartışılmaya ve kirliliği giderek artmaya başlamıştı. Bu sorunları halledebilmek için mevcut üç farklı veri ambarı yapımızı iki adımda Teradata sistemlerine taşımayı hedefledik. Tamamlanan birinci adım ile bütün veri ambarı bileşenleri ve süreçleri Teradata ortamına taşınmış oldu” dedi.
Teradata Türkiye’nin sıra dışı gayretleri ve Türk Telekom ekibinin her konuda desteği ile birinci adımı kapsayan bütün yapıların zamanında Teradata ortamlarına aktarıldığına dikkat çeken Kısacık, “Her bir kalemi kendi alanının en büyük dönüşümü olmaya aday olan bu adımları tamamlamanın gururunu yaşıyoruz. Performans anlamında 40 kata kadar kazanç sağlayan Teradata ortamlarında Türk Telekom olarak artık çok daha hızlı analiz yeteneğine sahibiz. Bu avantajı kullanarak katma değeri çok yüksek sonuçlar elde edeceğimize inanıyoruz. Verinin doğruluğunu tek merkezden yönetecek olan Türk Telekom, Teradata teknolojisinin yetkinliklerini her geçen gün daha çok idrak ederek, yeni olanakları elde etme konusunda bir adım önde olacak” diye konuştu.
Son Yorumlar