Türkiye’nin lider iletişim ve teknoloji şirketi Turkcell, yeni nesil analiz platformunun oluşturulmasında Teradata’yı tercih etti.
Turkcell’in üçüncü çeyrek itibarıyla 35,2 milyon müşterisiyle Avrupa’nın en büyük üçüncü mobil operatörü olduğuna dikkat çeken Teradata Türkiye Ülke Müdürü Gamze Aydın, “Alanının lideri Turkcell’in veri ambarı alanında global lider durumda bulunan Teradata’yı tercih etmesinden dolayı mutluluk duyuyoruz. Turkcell’de görev yapan uzmanlar ile Teradata uzmanları tarafından birlikte yürütülen proje kapsamında, şebeke kalitesinin müşteri deneyimi açısından daha da yukarı çıkarılabilmesini sağlayacak yeni nesil analiz platformu oluşturuldu. Teradata platformu, sunduğu şebeke servislerine dair geliştirme fırsatlarına çok hızlı tepki verebilmeyi hedefleyen Turkcell’in, şebekenin farklı katmanlarında üreyen çok büyük boyuttaki verileri tek bir platformda konsolide ederek analiz gerçekleştirmesini sağlıyor. Yeni platform ile sadece saniyeler içinde rapor çekilebiliyor ve operasyon sahiplerinin kullanımına sunuluyor. PoC sistemindeki altyapı ile 5 dakikalık periyotlarda veri yüklenerek günde 6 TB veri işleniyor. Şu anda sıkıştırılmış olarak 80 TB, sıkıştırılmamış olarak ise 600 TB büyüklüğe ulaşan sistemdeki verinin, bir yıl içinde sıkıştırılmamış halde 1.2 PB (Petabyte) seviyesinde olacağı öngörülüyor. Teradata platformu sayesinde Turkcell bu büyüklükteki veriye kolaylıkla hükmedebilecek” diye konuştu.
Konuyla ilgili bir değerlendirme yapan Turkcell Bilgi ve İletişim Teknolojilerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı İlker Kuruöz ise, “Turkcell şebekesindeki müşteri deneyiminin Teradata ortamında analiz edilmeye başlanmasıyla müşterilerin yaşadıkları deneyimler farklı boyutlarda incelenebilecek ve daha kaliteli hizmet vermek için önemli adımlar kısa sürede atılabilecek. Özellikle müşterinin şebeke deneyimlerinden çıkarımlar yapılarak hem kalite hem de servis noktalarında keşfedilecek yeni alanlar mutlaka ki olacak” dedi.
Son Yorumlar