Turkcell Superonline CFO’su Önder Şenol, Londra’da düzenlenen ve dünyanın önde gelen şirketlerinin finans yöneticilerinin bir araya gelerek deneyimlerini paylaştıkları CFO Event’te konuşmacı olarak yer aldı.
Londra’da düzenlenen etkinliğe Türkiye’den tek konuşmacı olarak katılanŞenol, Turkcell Superonline’ın başarılı iş planı, finans yönetiminde yenilikçi yaklaşımı ve finansal dönüşümü hakkında bilgi verdi.
“Başarılı tablonun sırrı uzun vadeli ve yatırımın geri dönüşüne odaklı iş planımız”
Türkiye’de dünya ile aynı anda fiber çağını başlatan Turkcell Superonline’ın dünyada 100 binin üzerinde ev ve işyerinin kapısına kadar 1000 Mbps hızında internet sunabilen sayılı operatörlerden biri haline geldiğini belirten Şenol, “2008 yılından bu yana yaklaşık 2 milyar TL yatırım gerçekleştirdik. Bu sayede 75 ile temas eden 32 bin kilometrelik bir fiber omurga oluşturduk ve 12 şehirde 1,5 milyon haneye ‘ışık hızında’ internet hizmeti sağlar hale geldik. Bugün gururla ifade ettiğimiz bu başarılı tablonun ortaya çıkmasında başlangıçta titizlikle üzerinde çalıştığımız uzun vadeli ve yatırımın geri dönüşüne odaklı iş planımız yatıyor” diye konuştu.
“Hedeflere bir bir ulaşarak, sürdürülebilir karlılık seviyesine vardık”
İlk aşamada ülke çapında bir fiber omurga oluşturduklarını ve ardından şehir içlerine doğru yayıldıklarını aktaran Şenol, 2010 yılından itibaren daha fazla kişinin ışık hızında fiber internetten yararlanması için abone sayısını artırmayı hedeflediklerini ve son aşamada abone başı gelirde artışa odaklandıklarını aktardı. Şenol, sözlerini şöyle sürdürdü: “2012 yılı sonunda net kar aşamasına ulaştık. Telekomünikasyon gibi rekabetin yoğun olduğu ve yatırımların geri dönüşünün çok uzun vadelerde elde edildiği bir sektörde bu çok büyük başarı. Şimdi geriye dönüp baktığımızda görüyoruz ki Turkcell Superonline bundan 7 yıl önce sıfırdan başlayıp 2012 sonu itibariyle yıllık 684 milyon TL gelir elde eden bir şirket haline geldi. Buna paralel olarak dünyanın önde gelen genişbant operatörleri arasında yerini aldı. Bu süreçte her bir aşamayı doğru yöneterek, hedeflere bir bir ulaşarak, finansal kilometre taşlarını adım adım geçerek, somut gelir artışı ve sürdürülebilir karlılık seviyesine vardık. Bundan sonraki aşamalar, operasyonel nakit akımda pozitife geçerek, bugüne kadar alınan kaynakların geri ödenmesi ve yatırılacak nakitlerin yatırıma dönüştürülmesi olacak.”
“Finansı değil değerleri yönetmek”
Önder Şenol, Turkcell Superonline’ın bugün geldiği başarılı noktada finansal yönetimin konumuna ilişkin yenilikçi bir yaklaşımın da rol oynadığına işaret ederek, artık şirketlerin finans birimlerinin geleneksel muhasebe ve raporlama odaklarından çok, gelecek ve değer odaklı analizlerle çalışıp, işin içerinde olması ve daima büyük resmi görmesi gerektiğini vurguladı. Şenol, burada finansın şirket içinde gerçek bir stratejik iş ortağı olarak hareket etmesinin ve “finansı yönetmek” ten “değerleri yönetmek” dönüşümünü gerçekleştirmesinin önemini dile getirdi.
Son Yorumlar