Londra’da düzenlenen CFO Summit Konferansı’nda konuşan Turkcell Superonline CFO’su Önder Şenol, “Fiber optik altyapı yatırımlarına başladığımız günden bu yana her yıl ortalama yüzde 40’ın üzerinde büyüme sağladık. Turkcell Superonline’ın 5 yıl gibi kısa sürede elde ettiği başarılı performansının arkasında çok ince işlenmiş uzun vadeli, yatırımın geri dönüşüne odaklı iş planı yatıyor.” dedi.
Turkcell Superonline CFO’su Önder Şenol, Euromoney Dergisi’nin 22 Mayıs’ta Londra’da düzenlediği CFO Summit Konferansı’nda şirketin son 5 yıldaki başarılı yatırımlarını anlattı. Konferansa bu yıl Türkiye’den tek konuşmacı olarak davet edilen Şenol “Doğru Yatırım Kararları Almak” başlıklı bir sunum gerçekleştirdi. Interoute, Hong Kong Broadband gibi sektörün önde gelen temsilcileriyle birlikte konuşmacılar arasında yer alan Şenol’un sunumu konferansın en ilgi gören bölümlerinden biri oldu.
Turkcell Superonline’ın eve kadar fiber internet konusunda Avrupa’nın, hatta dünyanın lider operatörlerinden biri olduğunu vurgulayan Şenol, “Fiber internette yürüttüğümüz başarılı iş planı ile Türkiye’yi uluslararası arenada güçlü ve önemli bir noktaya taşıdık. Bundan 5 yıl önce geleceğin teknolojisinin fiber optik alt yapıda olduğunu gördük. Bu nedenle kendi altyapımızı fiber optik olarak kurma kararı aldık ve 2008 yılında dünya ile aynı anda Türkiye’de fiber yatırımına başladık. Bu 5 yıl zarfında 1,8 milyar TL üzerinde yatırım yaparak, 75 şehre değen 32.000 kilometreye yakın son teknoloji bir omurga inşa ettik ve 12 şehirde 1 milyon 400 binden fazla haneye dünya standartlarında fiber internet hizmeti verebilir hale geldik. Türkiye’de evlere kadar 1000 Mbps’ye varan hızlarda internet erişimi sağlayan ilk telekom operatörü olduk. Bu, dünyada hala pek çok gelişmiş ülkenin hayal bile edemediği bir teknoloji ”dedi.
Turkcell Superonline’ın 5 yıl gibi kısa sürede elde ettiği başarılı performansının arkasında çok ince işlenmiş uzun vadeli, yatırımın geri dönüşüne odaklı bir iş planı olduğunu belirten Şenol, “Başarımızın sırrı bu iş planımız. Turkcell Grup olarak doğru yerlerde mobil, doğru yerlerde sabit ile optimum kombinasyonla en verimli yatırım planını ortaya koyduk. Yatırım planımızın ilk aşamasında hedefimiz çok hızlı bir şekilde şebekenin ana omurgasını kurmaktı. Ana omurga kurulduktan sonra da fiber şebekeyi şehir içlerine doğru genişlettik. İkinci aşamada 1 milyon hane erişimine ulaştık ve artık abone başı gelire odaklandık. Böylece 2009’dan bu yana her yıl ortalama yüzde 40 civarında gelir büyümesi sağladık. EBITDA marjımız ise 2009’dan 2012 yıl sonuna 20 kat artarak yüzde 21’e, 2013’ün birinci çeyreğinde ise yüzde 27’ye ulaştı” dedi.
2012 yılı sonunda yatırım planlarının üçüncü aşaması olan net kara geçtiklerini belirten Şenol, “Bundan sonraki aşamalar, operasyonel nakit akımda pozitife geçerek, bugüne kadar alınan kaynakların geri ödenmesi ve nakitlerin yatırıma dönüştürülmesi olacak” dedi.
Her yeni yatırım için bir gelir-gider analizi yaptıklarını ve bunun da başarılarında önemli bir paya sahip olduğunu söyleyen Şenol sözlerini şöyle sürdürdü; “Yeni yatırım yapacağımız bölgelerde yüksek geri dönüş hedefliyor ve bu amaçla hane sayısı, aktif abone potansiyeli, hane profili gibi kriterleri kapsayan coğrafi analizler yapıyoruz. Bu değerlendirmeler sonucunda da en verimli yatırım planını oluşturuyoruz. Her bir yatırım analizi sırasında yeni çıktılar elde edip daha sonraki analizlerimizi güçlendirme, daha doğru yapma imkanı oluşturuyoruz.”
Önder Şenol, Ekim ayında yine Londra’da gerçekleştirilecek olan Avrupa CFO Konferansı’na davet edildi. Şenol, bu konferansta Turkcell Superonline’ın dünya çapında başarı hikayesi olarak gösterilen fiber optik yatırımlarını anlatacak.
Son Yorumlar