Vestel, akıllı cep telefonu Venus’ü ilk kez Berlin’de düzenlediği toplantıda görücüye çıkardı. Vestel, Venus ile dünya standartlarındaki mobil teknolojiyi erişilebilir fiyatlarla Türk tüketicisiyle buluşturmayı hedefliyor. Akıllı cep telefonu Vestel’in gelecek dönemdeki en önemli ihracat ürünleri arasında yer alıyor…
Vestel, Manisa’daki Vestel City’de Türk mühendislerce geliştirilen, yerli tasarım ve üretim eseri akıllı cep telefonu Venus’ü Berlin’de tanıttı. Venus, Eylül ayında Türkiye çapındaki Vestel mağazalarında tüketiciyle buluşuyor. Vestel, akıllı cep telefonunu Venus X ve Venus V olmak üzere iki farklı modelle satışa sunuyor. Venus X keskin, Venus V yuvarlak hatlı tasarımıyla dikkat çekiyor. Her iki modelde 5.0” ve 5.5” ekran büyüklükleri ile siyah ve beyaz renk seçenekleri bulunuyor. Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkanı Turan Erdoğan, akıllı cep telefonu Venus’un Türkiye ve Vestel için önemini şöyle ifade etti: “Vestel, Manisa’daki üretim üssü Vestel City, yıllık 30 milyon adet cihaz üretme kapasitesi ve 16 bin çalışanıyla bugün sadece Türkiye’nin değil, dünyanın en büyük endüstri komplekslerinden biridir. Vestel, 2,5 milyar dolarlık ihracat cirosuyla Türkiye’nin ihracat lideri olmayı sürdürüyor. Bugün Vestel, 4 milyar dolarlık cirosuyla hem Türk ekonomisine hem Türk tüketicisine katma değer sağlayacak bir başarı hikayesine imza attı. National Geographic’in Mega Fabrikalar belgeseline giren ilk Türk markası olarak ülkemizin ve halkımızın gururu oldu. Şimdi yerli tasarım ve üretim eseri akıllı cep telefonumuz Venus’le bu başarı hikayesinde yeni bir sayfa açıyoruz.” Android işletim sistemli Venus için Google’la anlaşma yapan Vestel, Vestel Google servislerini (Google Play) yasal olarak kullanma hakkına sahip ilk ve tek Türk üretici oldu. Venus 5.0 V ve 5.0 X, 4 çekirdekli Qualcomm işlemcisi ve uzun pil ömrü ile ön plana çıkıyor. Venus 5.5 V ve 5.5 X ise 4G özelliği, NFC teknolojisi, 13 MP kamerası ve 4 çekirdekli 1.4 GHz Qualcomm Snapdragon 400 işlemcisi ile dikkat çekiyor.
Venus cari açığa deva olacak
Vestel akıllı cep telefonu pazarına girerken Türkiye ekonomisine ve itibarına katkının en önemli motivasyonlardan biri olduğunu vurgulayan Erdoğan şöyle konuştu: “Sizlerin de bildiği üzere Türkiye son 10 yılda özellikle büyüme rakamlarıyla göz doldurdu. Bu büyüme trendini sürekli kılmak ve gelecekte sağlam bir konuma ulaşmak için 2023 hedefleri belirlendi.
Ancak her zaman vurgulandığı üzere önümüzde bir tane büyük ve önemli engel var, o da cari açık. Türkiye’nin Mayıs 2014 itibariyle yıllık cari açığı 52,636 milyar dolar. Akıllı telefon ithalatının Türkiye ekonomisine yıllık etkisi ise 6 milyar dolar.” Türkiye’de yılda 10 milyon cep telefonu satıldığını ve yaklaşık 1 milyon telefonun da yurt dışından getirildiğini belirten Erdoğan sözlerine şöyle devam etti: “Türkiye’nin cari açığının yüzde 11,5’i ithal cep telefonundan kaynaklanıyor. Vestel, akıllı cep telefonu üretimi ve satışıyla bu açığın kapatılması için çalışacak. Hem yerli üretim sayesinde yabancı markalı cep telefonu ithalatını azaltarak cari açığın küçülmesine katkıda bulunacağız hem de akıllı cep telefonu ihracatıyla birlikte ülkenin ihracat kapasitesini artırma yönünde önemli bir adım atacağız. Venus, Türkiye’ye kazandırdıklarıyla milli gururumuz olacak.” Akıllı cep telefonunun, Vestel’in gelecek vizyonunda lokomotif ürün olarak konumlandırıldığını vurgulayan Erdoğan hedeflerini açıkladı: “Vestel Türkiye’nin ilk ve tek akıllı telefon üreticisi. Avrupa’da ise kendi teknolojisi ve özgün tasarımıyla akıllı cep telefonu üretme teknolojisine sahip çok az sayıda firmadan bir tanesiyiz. Bu gücümüzü iç ve dış pazarda en iyi şekilde değerlendireceğiz. Üç yıl sonunda 2 milyon adet iç pazar ve 1 milyon adet ihracat olmak üzere yıllık 3 milyon adet üretimi hedefliyoruz.” Akıllı cep telefonunda ekran boyutlarının büyüdüğünü ve telefonların artık görüntüleme cihazı haline geldiğini söyleyen Erdoğan şöyle konuştu: Yılda 15 milyon ekranlı cihaz üreten Vestel, görüntüleme teknolojisinde önemli bir deneyime sahip. Görüntüleme teknolojisindeki üretim gücümüzün de bizi akıllı cep telefonu rekabetinde bir adım öteye taşıyacağına inanıyoruz. Batarya üretiminde ise Türkiye’deki başka sektörlere de hizmet edebilmek adına, yatırım yan sanayi ile birlikte çalışıyoruz.” Mobil dünyadaki hızlı büyümenin Vestel’e pazarda önemli fırsatlar sunduğunu vurgulayan Erdoğan şunları ifade etti: “Tüm dünyada akıllı cep telefonu pazarında yerel üreticilerde artış gözlemleniyor. Büyük telefon üreticileri yerel markalara ve üreticilere karşı pazar kaybetmeye başladı. Dünyada cep telefonu pazar dağılımına bakıldığında 2013’te yerel markaların toplam payının yüzde 40’a ulaştığı görülüyor. Bölgesinin en büyük elektronik üreticisi Vestel için bu çok önemli bir fırsat.” Vestel’in akıllı cep telefonu Venus, Türk tüketicisine sunduğu zengin yerel içerikle de rakiplerinden ayrışıyor. Venus, Therapy, Mevlevi, Nazar Boncuğu gibi ara yüzler ve yeni yorumlarıyla Çayda Çıra, Üsküdar’a Gider İken, Silifke’nin Yoğurdu, Misket gibi ezgilerle yerel kültür öğelerini de barındırıyor.
Venus bilgiye erişimi artıracak
Venus sayesinde Türk tüketicisinin dünya standartlarında akıllı cep telefonu teknolojisine uygun fiyatlarla ulaşabileceğini söyleyen Erdoğan, “Akıllı mobil teknolojiyi yaygınlaştırmak için önemli bir adım atıyoruz. Bu yaygınlaşma, bilgiye erişimin kolaylaştırılması ve bilgi toplumuna geçişi hızlandırmak için de önemli bir gelişmedir” dedi.
Venus tasarımıyla dokuz ödül aldı
Vestel’in ar-ge ve üretim kadar tasarımda da iddialı bir marka olduğunu belirten Erdoğan, “Venus henüz satışa sunulmadan, uluslararası tasarım yarışmaları A Design Award ve Plus X Award’dan tasarım ve kullanım kolaylığı dallarında toplam dokuz ödülle döndü. Venus, şık tasarımıyla da tüketicinin beğenisini kazanacak. Venus’ün dünya standartlarındaki teknolojisi, şık tasarımı ve erişilebilir fiyatları sayesinde tüm mevcut ve potansiyel akıllı cep telefonu tüketicilerine ulaşmayı hedefliyoruz” dedi. Venus, Vestel’in Türkiye’nin dört bir yanındaki 1.250 mağazasında satışa sunuluyor. Gelecek dönemde Venus’ün, GSM operatörlerinin mağazalarında da tüketiciyle buluşması hedefleniyor.
Son Yorumlar