Ar-Ge çalışmaları TÜBİTAK ve KOSGEB tarafından desteklenen Inveon, yenilikçi e-ticaret çözümleri ve deneyimli ekibiyle mevcut pazarlarda doyuma ulaşan ama kârlılığını artıracak yeni yöntemler arayan büyük şirketlerin gücüne güç katıyor.
Türkiye’nin önde gelen e-ticaret girişimlerinin teknik altyapısını hayata geçiren, çeşitli firmalara bu yönde teknoloji danışmanlığı yapan Inveon Software Solutions, perakende ve e-ticaret alanında ülkemizdeki en deneyimli şirketler arasında yer alıyor. Inveon Software Solutions’ın yenilikçi e-ticaret çözümleri sayesinde başarının tadını çıkartan şirketler arasında YKM’yi internete taşıyan YKMden.com, private shopping’in yıldızı olan Trendyol.com, İzmir”de grup satın almaya farklı bir boyut kazandıran Fırsat35.com gibi başarılı girişimler bulunuyor. Bunun yanında Inveon’un internet girişimleri şirketi Inventures bünyesindeki, tamamen kendi girişimleri olan Türkiye’nin ilk yurtiçi uçak bileti arama motoru Bulucak.com ve dünyanın kurumlara yönelik ilk grup satış sitesi Firmanya.com da e-ticaret sahnesinde adlarından sıkça söz ettiriyor. Dahası Inveon Software Solutions’ın “tailor-made” çözümleri, e-ticaretin yanı sıra “Teknoloji Danışmanlığı”, “Inveon Pearl” (perakende sektörüne özel bir CRM), “AVM Yönetim Sistemi”, “Satış Yönetim Sistemi ve CRM Çözümleri”, “İş Zekası ve Raporlama Sistemleri”, “E-Learning Yönetim Sistemi” ve “Kurumsal Uygulama Entegrasyonları” gibi sektörlere özel geliştirilmiş çözümlerle geniş bir yelpazede bulunuyor. Böylece şirketlerin tüm ihtiyaçlarını karşılayan, birbiriyle entegre, komple bir altyapıya sahip olmaları ve bu sayede hızla başarıya ulaşmaları mümkün oluyor.
Doyuma ulaşmış pazarlardaki büyük şirketler 2011’de e-ticaretle büyüyecek
Dünyanın saygın analist şirketlerinden Gartner’ın, 2015”e kadar şirket gelirlerinin %50”sinin online satışlar, sosyal medya ve mobil uygulamalardan elde edilmesini beklediğini vurgulayan Inveon Software Solutions Yönetici Ortağı Yomi Kastro şunları söyledi: “35 milyon internet kullanıcısıyla Avrupa’nın bu anlamda en büyük 5’inci ülkesi olan Türkiye, 2010’da 15.2 milyar TL’ye ulaşan ve 2011’de %40-50 arasında bir büyüme yaşaması beklenen e-ticaret hacmiyle büyük bir pazar potansiyeli taşıyor. Dolayısıyla e-ticaret, geleneksel yöntemler ve mevcut pazarlarda doyuma ulaşmış büyük şirketlerin kârlılığını ve büyümeleri artırmalarını sağlayacak yegane alan olma özelliğine sahip.” Inveon Software Solutions’ın perakende, e-ticaret ve web uygulamaları alanında Türkiye’nin en deneyimli ekibine sahip olduğunu ve bunun yanında şirketlerin mevcut altyapılarına hızla entegre edilebilen, geniş yelpazede yenilikçi çözümler sunduğunu belirten Kastro sözlerine şöyle devam etti: “İşini büyük bir tutkuyla yapan bu ekip, şirketlerin özel e-ticaret ihtiyaçlarını büyük bir özenle karşılıyor ve ihtiyaçlarına göre özel çözümler üretiyor. Altyapılarını kurduğumuz ve teknoloji danışmanlığını yürüttüğümüz projelerin elde ettikleri başarı da Inveon Software Solutions’ın bu alandaki yetkinliğini ortaya koyuyor.”
Türk tüketiciler artık internete güveniyor
2010 yılında grup alışveriş sitelerinin büyük çıkışı ile e-ticaret algısı da pozitif yönde yoğun artış gösterdi. Zira Ağustos 2010′da TÜİK’in açıkladığı “2010 Bilişim Teknolojisi Kullanım Araştırması”nın da ortaya koyduğu gibi, İnternet’e erişim imkanı olan hane oranı %41,6′ya yükseldi. Üstelik İnternet kullanıcılarının %15′i online alışveriş yapıyor. Tabi İnternet kullanımı ile doğru orantılı olarak e-ticaret kullanımı da artıyor. Tabi ülkemizde e-ticaret pazarındaki artışın önemli nedenlerinden biri de kredi kartı ile ödemenin artık daha güvenli hale gelmesi. Ocak 2011 itibariyle Türkiye’de 3D Secure kullanımı yasa ile zorunlu hale geldi. Yani satış yapan İnternet siteleri tüketiciye bu seçeneği sunmak ve tüketici tercih ettiği andan itibaren işlemi 3D Secure ile gerçekleştirmek zorunda. Halen tüketicilerin %77′sinin tercih ettiği 3D Secure’un da devreye girmesiyle Türkiye’de internet üzerinden alışveriş yapanların memnuniyet oranı %96’ya yükselmiş durumunda. Tüm bunların e-ticarete yatırım yapmak için en uygun koşulları hazırladığını söyleyen Kastro, bu nedenle 2011’de büyük perakende mağazalarının online satış ve e-ticarete yöneleceklerini ve e-ticarette dikeye kaymalar görüleceğini tahmin ettiklerini belirtti.
Son Yorumlar