Çağrı merkezlerine nitelikli yönetici geliştirmek için kurulan Çağrı Merkezi Hizmetleri Ön Lisans Programları bu sene ilk mezunları verdi.
Hızla büyüyen ve kalifiye eleman ihtiyacı sürekli artan çağrı merkezlerinin ihtiyacını karşılamak için oluşturulan ön lisans programları bu sene ilk mezunlarını verdi. Ülke genelinde 18 üniversitede bulunan “Çağrı Merkezi Hizmetleri Ön Lisans Programı’na” ilgi artıyor. 2014 yılında ise üniversitelere kayıt yaptıracak 1575 yeni öğrenci, kariyer basamakları için yol alacak ve sektöre kazandırılacak.
Türkiye’de genç nüfus istihdamına ve bölgesel kalkınmaya sağladığı katkılar nedeniyle günümüzün en stratejik öneme sahip sektörlerinden biri haline gelen çağrı merkezi sektörünün önümüzdeki 5 yıl içerisinde toplam 100 bin kişiye iş imkanı oluşturması öngörülüyor. Şimdiden 43’ten fazla ilimizin en büyük işverenleri konumundaki çağrı merkezlerine kalifiye eleman ve yönetici yetiştirilmesi amacıyla oluşturulan Çağrı Merkezi Hizmetleri Ön Lisans Programları bu sene ilk mezunlarını vermeye başladı. ÖSYM Tercih Rehberi verilere göre; 18 üniversite bünyesinde 2014 yılında toplam 1575 yeni öğrenci alımı yapılacak olan bölümlere ilgi her geçen gün artıyor.
Kalifiye elemana ihtiyacımız var
Çağrı Merkezi Hizmetleri Ön Lisans Programı’nın çağrı merkezlerinin nitelikli eleman ihtiyacının karşılanmasında büyük öneme sahip olduğunu belirten Çağrı Merkezleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Metin Tarakçı şöyle dedi: “Çağrı merkezleri gençlerin önündeki diğer sektörlere kıyasla daha hızlı ve farklı alanda birçok kariyer fırsatı sunuyor. Ancak bu kariyer fırsatlarının yakalanabilmesi ve farklı pozisyonlarda konumlandırılacak nitelikli iş gücünün oluşturulabilmesi için kişilerin bu işi meslekolarak seçmeleri ve bu alanda eğitim alarak kendilerini geliştirmeleri çok önemli. Çağrı merkezleri kalifiye elemanlarını kendi bünyelerinde yetiştirmek ve eğitimlerini vererek onlara farklı kariyer seçenekleri sunabiliyorlar. Ancak şu anda Antalya, Bitlis, Burdur, Düzce, Erzincan, Erzurum, Eskişehir, Isparta, İstanbul, Kahramanmaraş, Nevşehir, Samsun, Sivas ve Zonguldak olmak üzere toplam 18 üniversitede Çağrı Merkezi Hizmetleri Ön Lisans Programı bulunuyor. Programı bünyesine dahil eden üniversite sayısının zaman içerisinde daha da artacağına inanıyoruz.
Çağrı merkezlerinde istihdam edilen kişi sayısı bir önceki yıl ile kıyaslandığında % 6 oranında büyüyerek 2013 yılı sonunda 70.200’e ulaştı. Sürekli büyüme trendi içinde olan sektörümüzün sağlıklı bir şekilde gelişerek gelişmesi için nitelikli personel istihdamının devamlılığını sağlamak çok önemli. Sektörümüzün ihtiyaç duyduğu yasal düzenlemelerin gerçekleşmesi ve Türkiye ekonomisindeki istikrarın devam etmesi durumunda, sektördeki istihdamın 2023 yılında 350 bin seviyelerine çıkacağını, pazar büyüklüğünün de 6 Milyar Dolar’a ulaşacağını bekliyoruz. Bu programların artması ile birlikte kalifiye eleman ihtiyacı büyük oranda karşılanmış olacak.”
Çağrı merkezlerinde kariyer fırsatları
Çağrı Merkezleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Metin Tarakçı, Türkiye’deki çağrı merkezlerinin hızla büyüdüklerini, Avrupa’da ve özellikle yakın coğrafyada bölgenin en önemli oyuncusu olmaya başladıkların kaydetti ve sözlerine şöyle devam etti: “Sektörümüzde bu işi severek yapan, meslek olarak gören, kendini geliştiren tüm çalışanlarımız için ciddi kariyer fırsatları var. Pazarın büyümesine paralel farklı pozisyonlarda ve işi iyi tanıyan, ekip yönetebilen, kurumundaki iş fırsatlarını iyi değerlendirip karar alma süreçlerine katılabilen nitelikli elemanlara ihtiyaç var. Çağrı merkezlerinde kariyer yapmak isteyen gençler hem aldıkları akademik eğitimler hem de kurumların sağladığı iç eğitimler ile bir sonraki pozisyona kendilerini hazırlamış oluyorlar, kariyer basamaklarında daha hızla yükselebiliyorlar. Türkiye’de çeşitli üniversitelerde Çağrı Merkezi Hizmetleri Ön Lisans Programlarından ilk mezunların verilmiş olması bizleri de heyecanlandırıyor. Gençlerin bu işi meslek olarak görmesi ve bilinçli olarak tercihleri ile eğitimini almaları çok önemli. İlgili bölümlerden mezun olan tüm öğrencilerimize sektörün ihtiyacı olduğunu belirterek tüm mezunlarımıza iş yaşamlarında başarılar diliyorum.“
Müşteri Temsilciliği ve Takım Liderliğinin meslek olarak görülmesi çok önemli
Türkiye’de çağrı merkezlerinin gelişimi ve ihtiyaç duyduğu nitelikli personelin sürekli olarak sağlanabilmesi için farklı kademelerde eğitim programlarının daha da artarak sürdürülmesinin yanında, Çağrı Merkezleri Derneği’nin Müşteri Temsilcisi ve Takım Lideri meslekleri için Ulusal Meslek Standartlarını hazırlayarak Resmi Gazete’de yayınlatması da bu işin meslek olarak görülmesi noktasında kritik bir öneme sahip.
Mesleğin ve mesleği icrası esnasındaki tüm adımlarının resmi olarak tanımlanması ile ulusal ve uluslararası düzeyde bir standart getirilmiş oldu. Ulusal Yeterliliklerin hazırlanması noktasında Mesleki Yeterlilik Kurumu tarafından yetkilendirilen Çağrı Merkezleri Derneği, diğer yandan sektörün nitelikli işgücü ihtiyacının karşılanmasına olanak tanıyor.
Gençlere sektör içinde meslek edindirerek kariyer gelişimlerine destek için kurduğu Çağrı Merkezleri Derneği Gelişim Akademisi ile de kamu ve özel sektördeki birçok çağrı merkezi çalışanının ihtiyaçlarına uygun eğitimler vererek bireylere, kurumlara ve sektöre katkı sağlamaya devam ediyor.
Son Yorumlar