70 ülkeyi gezen Qlik Sense Tour 2018’in son durağı İstanbul oldu. 12 Temmuz 2018 tarihinde Renaissance Istanbul Polat Bosphorus Hotel’de farklı sektörlerden Qlik kullanıcısı şirketler ve onların başarı hikayeleri katılımcılarla buluştu. Veri analitiği ve analitikten iç görü çıkartma yetkinliğinin öneminin vurgulandığı Qlik Sense Tour 2018’de yeni petrol olarak tanımlanan verinin doğru biçimde işlenmesinin önemine dikkat çekildi. Veri söz konusu olduğunda analitiğin ‘değer katan’ yönüne vurgu yapan konuşmacıların belirttiği gibi, bulut bilişim, mobilite ve analiz eğilimleri güç kazanırken, Qlik de zenginleştirdiği sunumları ile bu ihtiyaçlara yanıt veriyor. Verinin yönetilebilirliği için Qlik Sense önemli geliştirmeler sağlayacak. Qlik Sense ile gelen ileri analitik yenilikleri ve güncellemeleri şöyle sıralamak mümkün: İç görü danışmanı, hız kazanan self-service yapısı, yeni görselleştirme ve haritalandırma özelliği, gelişmiş yaratım, data hazırlama geliştirmeleri, gelişmiş analitik entegrasyon, Qlik Sense Mobile ve yeni bağlantı unsurları.
BI Technology Yönetici Ortağı Can Doğu’nun konuşması ile başlayan Qlik Sense Tour Istanbul 2018, BI Technology’den Ömer Çıtak ve Emre Çabuk’un sunumuyla devam etti. ‘Analiz Ekonomisinde Kazanmak: Qlik Road Map 2018 ve Trendler’ başlıklı sunumla Çıtak ve Çabuk, gelişen bulut bilişim ilgisi karşısında Qlik’in hibrit modeller sunduğuna, böylece kurumsal mimariyi daha fazla desteklediğine ve entegre yapının güç kazandığına dikkat çekti. Geleneksel sorgu yapılarının yetersiz kalması karşısında Qlik’in in-memory özelliğinin öne çıktığını vurgulayan Çıtak ve Çabuk, Qlik’in soru bazlı yapısının da en doğru yanıtları ortaya koyduğunu belirtti. Veri çeşitliliğinin artmasına karşılık, veri kombinasyonlarının da artmasının gerekliliğine işaret eden Emre Çabuk’a göre, verinin büyüklüğü değil, kombinasyon çeşitliliği ve bağlantı gücü önem taşıyor. Bu noktada, ihtiyaç olan veriyi alıp onu çeşitlendirmek gerekli hale gelirken, self servis yapısı da değişiyor.
Her sektörde fayda getiren adımlar
Qlik Sense ile ilgili detayların ele alındığı bu zengin sunumun ardından, müşteri hikayeleri katılımcılarla buluştu. Ak Gıda Bilgi Teknolojileri Müdürü Mehmet Belgen, kurumsal yapıları hakkında bilgi vererek, “Şirket birimlerinde yaptığımız çalışmalarla tekilleştirme ve ilişkisel bağları iş birimleri için ortaya koyduk ve iş birimlerinin bu konuda desteği, benimsemesi çok önemli oldu” dedi.
Assan Bilişim İş Zekası Birim Yöneticisi Hakan Giyici de Qlik çözümlerinin Kibar Grubu’ndaki yerini anlattığı konuşmasında 2011 yılında Assan Alüminyum ile temeli atılan QlikView bağının yıldan yıla gelişimini anlatarak, “2016 yılında grup bütününde Qlik çözümlerini konumlandırdık. SAP Connector’un varlığı da Qlik mimarisini bu kadar verimli kullanabilmemizi sağladı” yorumunu yaptı ve İspak Ambalaj-Qlik Sense projesi hakkında detaylar paylaştı.
Arçelik Grubu’ndan Veri Bilimi ve Analiz Mühendisi Salih Arslan ise sunumunda şu bilgileri verdi:
“Tüketici hizmetleri, kârlılık tabloları, tedarik zinciri, omnichannel süreci gibi yapıların hepsi artık Qlik tabanlı bir platform olan ATLAS’ta ilerliyor. Şirket içinde self-servis raporlama aracımız olan ATLAS başlığında 2016 yılında BT birimine gelen talepler ışığında raporlamaya odaklandık. Self servis sürecinde veriyi oluşturma, rapor tasarımı ve rapor erişimi artık mümkün ve kullanıcımız, mobilden de rapora ulaşabiliyor.”
Yemeksepeti.com İş Zekası Müdürü Ferhat İşyapan, “Lokmanızı Sayıyoruz” başlıklı sunumuyla yemek siparişinde kullanılan araçlarda yaşanan değişimi anlatırken, Yemeksepeti.com yapısının yarattığı model hakkında teknik detaylar paylaştı.
#guncel, #manset
Son Yorumlar