Vodafone Türkiye’nin ev sahipliğinde bu yıl ilk kez düzenlenen Vodafone Dijital Dönüşüm Zirvesi, 3 bini aşkın kişinin katılımıyla Haliç Kongre Merkezi’nde yapıldı. Beyaz Saray Eski İletişim Direktörü Dan Pfeiffer’ın da aralarında olduğu yerli ve yabancı çok sayıda konuşmacı, iş dünyası, moda, sanat, müzik, mimari ve spor başta olmak üzere her alanda dijitalleşmeyi konuştu…
Daha iyi bir gelecek hedefiyle Türkiye’nin dijital dönüşümüne liderlik etmeyi hedefleyen Vodafone’un bu yıl ilk kez düzenlediği Vodafone Dijital Dönüşüm Zirvesi, 3 bini aşkın kişinin katılımıyla Haliç Kongre Merkezi’nde gerçekleştirildi. “Yarına hoş geldiniz” temasıyla düzenlenen ve bir tam gün süren zirve, mimariden modaya, spordan müziğe kadar birçok alanda dünyayı dijitalleştiren lider isimleri Türkiye’de ilk kez buluşturdu. “Gelecek Burada”, “Keşfedin”, “Yarını Tasarlayın” ve “Fark Yaratın” ana temaları altında 13 farklı oturumda 18 konuşmacıyı ağırlayan zirvede, hayatın her alanında dijitalleşmenin etkileri ele alındı, Türkiye’den ve dünyadan dijitalleşme örnekleri verildi. Katılımcılara geleceğin dijital dünyasını deneyimleme imkânının da sunulduğu zirve, her alanda dijitalleşmenin tek çatı altında konuşulduğu ilk platform oldu.
Gökhan Öğüt: “Türkiye’de dijitalleşme diyaloğunu başlatmak istiyoruz”
Dünyaca ünlü sanatçı Mercan Dede’nin hazırladığı ve büyük ilgi gören hologram şovu ile başlayan zirvenin açılış konuşmasını ise Vodafone Türkiye CEO’su Gökhan Öğüt yaptı. Konuşmasına Mercan Dede’ye teşekkür ederek başlayan Öğüt, “Bugün Türkiye’de hayatında daha önce hiç teknoloji kullanmamış binlerce çiftçimiz tarlasını evinde oturduğu yerden sulayabiliyor. Dijitalleşme ile artık ülkemizde binlerce kadın ekonomik hayata kolayca katılabiliyor. Sağlıktan bankacılığa, tarımdan hizmete, her sektörde dijitalleşme yaşamı ve iş yapış şekillerini değiştiriyor. Vodafone olarak, misyonumuzu dünyanın en ileri genişbant teknolojileri ile Türkiye’de herkese daha iyi bir gelecek için ilham vermek olarak belirledik. Bu amaçla, özellikle hem sabit hem de mobil genişbant yatırımlarımızı artırdık. 2014 yılında 5 milyon abonemizi dijitalleşmeyle tanıştırdık, ‘Yarına Hazırım’ programımız ile tam 770 bin şirket ile dijitalleşme diyaloğunu başlattık. Vodafone Grubu da dünya çapında 450 milyon bireye ve 20 milyon işletmeye hizmet veriyor, onların dijitalleşmesi için önemli yatırımlar yapıyor. Bugün artık ‘Dijitalleşen Avrupa’ için yol haritası çiziliyor. Bu yıl ilk kez düzenlediğimiz bu zirveyle biz de Türkiye’de dijitalleşme diyaloğunu başlatmak istiyoruz” dedi.
“Dijital guru” Pfeiffer, Beyaz Saray Deneyimlerini Anlattı…
Zirvenin konuşmacılarından Beyaz Saray Eski İletişim Direktörü Dan Pfeiffer, “Dijital Bugün” konulu sunumunda, Beyaz Saray’da iletişim, politika ve dijital strateji konularında edindiği deneyimleri aktardı; sosyal medyanın özellikle siyaset iletişimindeki rolüne değindi. Tüm dünyada “dijital guru” olarak kabul edilen ve Beyaz Saray’ı dijital dünya ile tanıştıran kişi olarak bilinen Pfeiffer, “Eğer internete erişiminiz varsa, hikâyenizi yayınlayabilir, hatta dünyayı değiştirebilirsiniz. Günümüzde bilgi, her zaman, her yerde ve her formda bulunuyor. Kafa karıştırıcı görünse de yeni dünyadan korkmamak gerekiyor. Eğer dijital dönüşüme katılırsanız, yeni dünyada sizi bekleyen çok büyük fırsatlar var. Dijital dönüşümü benimsediğimiz ölçüde başarılı olabiliriz” dedi.
İnovasyondan Robot Tasarımına Pek Çok Konu Konuşuldu…
Konuşmacılar, yükselen teknoloji alanlarından inovasyon-verimlilik ilişkisine, büyük şirketlerin dijitalleşme endeksinden robot-insan etkileşimine, pek çok farklı konuda bilgi verirken, moda, sanat, müzik, mimari ve spor başta olmak üzere her alanda dijitalleşmenin hayata nasıl daha fazla hız, kolaylık ve yenilik kattığını anlattı.
Türkiye’nin İlk Dijital Defilesi Yapıldı…
Vodafone Dijital Dönüşüm Zirvesi ayrıca, Arzu Kaprol’un ilk dijital defilesine de ev sahipliği yaptı. Aynı zamanda Türkiye’de bir ilk olan “Yaşamın Kaynağı” adlı dijital defilede, geleceğin tasarım kodlarını barındıran “Arzu Kaprol 2016 Kış Koleksiyonu” sunuldu. Zirve kapsamında ayrıca, Arzu Kaprol’un Vodafone mobil iletişim teknolojilerini de kullanarak hazırladığı, dört mevsim giyilebilir özel tasarım ceket de son yıllarda moda dünyasında hızla yaygınlaşan “işlevsel akıllı giyim” teknolojisinin Türkiye’deki ilk örneği olarak sergilendi.
Vodafone Dijital Dönüşüm Zirvesi’ne katılamayanlar ise zirveyi mobil uygulamayla akıllı telefonlardan ya da www.dijitaldonusumzirvesi.com adresinden canlı olarak izleme imkânı buldu.
Son Yorumlar