Mobil abone sayısı 23,3 milyon, sabit hizmetler abone sayısı yaklaşık 0,7 milyona ulaştı
Organik servis gelirleri %14,1 artışla 9,2 milyar TL
FAVÖK %22,6 artışla yaklaşık 2,8 milyar TL
Operasyonel Serbest Nakit Akışı 1,4 milyar TL
Vodafone, Nisan 2017 – Mart 2018 arası dönemi kapsayan mali yılı sonuçlarını açıkladı. Sonuçlar, Vodafone Türkiye’nin dijitalleşmesi yolunda yürüttüğü stratejik yatırım programı sayesinde güçlü büyümesini sürdürdüğünü ortaya koydu.
Vodafone Türkiye, 2017-18 mali yılı organik servis gelirlerini, geçen yıla göre %14,1 (son çeyrekte ise %14,3) artırarak 9,2 milyar TL’ye çıkardı. Böylece şirket son 8 yıldır kesintisiz olarak çift haneli istikrarlı büyümesine devam etti.
Şirketin Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr’ı (FAVÖK) %22,6 artış ile yaklaşık 2,8 milyar TL’ye ulaşırken bu dönemde Operasyonel Serbest Nakit Akışı ise 1,4 milyar TL olarak gerçekleşti.
Türkiye’nin uçtan uca dijitalleşmesi hedefiyle çalışmalarını yürüten Vodafone, 31 Mart 2018 sonu itibariyle son bir yılda 1,3 milyar TL yatırım yaptı.
13 milyon 4.5G abonesi
Vodafone Türkiye’nin mobil abone sayısı ise 2017-18 mali yıl sonu itibariyle 23,3 milyona ulaştı. 2017-18 mali yılında toplam 521 bin net abone artışı sağlayan şirketin 4.5G abone sayısı da yılsonu itibariyle 13 milyona ulaştı. Türkiye’nin 81 ilinde 13 bini aşkın 4.5G iletişim noktası ile hizmet veren Vodafone Türkiye böylece 4.5G’de en geniş kapsamaya sahip operatör olmayı sürdürdü.
Şirketin, faturalı abone sayısı ise yaklaşık 1,3 milyon artış ile 12,1 milyona çıkarken, şirketin toplam bazının %51,8’ini faturalı aboneler oluşturdu.
Sabit genişbant hizmetlerinde 135 bin net abone artışı
Vodafone Türkiye’nin sabit genişbantta hızlı büyümesi ise devam etti. Mali yılda 135 bin net abone artışı sağlayan şirketin sabit genişbant abone sayısı, geçen yılın aynı dönemine göre %24 artarak 697 bine ulaştı. Şirketin sabit hizmetlerden elde ettiği servis gelirleri ise mali yılda %29,4 arttı.
Akıllı telefon penetrasyonu %74,7
Vodafone Türkiye abonelerinin veri kullanımı, 2017-18 mali yılında geçen yılın aynı dönemine kıyasla yaklaşık 2 kat artarak 726 petabyte’a yükseldi. Şirketin akıllı telefon penetrasyonu bu mali yılın sonunda %74,7’ye ulaştı.
Kurumsal segment servis gelirlerinde %12,6 büyüme
Türkiye’de işletmelerin dijital haritasını çıkarmak ve ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla çalışan Vodafone Türkiye, kurumsal alanda da istikrarlı büyümesini sürdürdü. Vodafone Türkiye kurumsal servis gelirlerini 2017-18 mali yılında bir önceki yıla göre %12,6 artırdı.
#vodafone, #kurumsal, #akillitelefon
Son Yorumlar