Şirketin hızlı büyümesinde 1 Nisan 2016’da lansmanı yapılan 4.5G etkili oldu. Dünyadaki 4.5G uzmanlığını Türkiye’nin 81 iline taşıyan Vodafone’un veri gelirleri mali yılının ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre %50 arttı. Vodafone abonelerinin veri kullanımı da aynı dönemde %116 artış gösterdi.
15 Kasım 2016, İstanbul – Vodafone Türkiye istikrarlı büyümesini 2016-17 mali yılının ilk yarısında da sürdürdü. Nisan-Eylül 2016 dönemine ait ilk yarıyıl sonuçlarını açıklayan şirket, servis gelirini geçen yılın aynı dönemine göre %17,5artırdı.
Son 7 yıldır kesintisiz olarak çift haneli büyüyen Vodafone Türkiye’nin servis gelirleri 2016-17 mali yılının ilk yarısında 4 milyar TL’ye ulaştı. Böylece Vodafone Türkiye, 2016-17 mali yılında bir önceki yılın aynı dönemine göre toplam servis gelirlerini en fazla artıran operatör oldu.
Şirketin, 2016-17 mali yılının ilk yarısında Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr’ı (FAVÖK) geçen yılın aynı dönemine göre %30 artışla bugüne kadarki en yüksek yarıyıl seviyesi olan 1,1 milyar TL’ye yükseldi. Böylece Vodafone Türkiye, 2016-2017 mali yılında bir önceki yılın aynı dönemine göre Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr’ını (FAVÖK) en fazla artıran operatör oldu.
Abone sayısında rekor
Vodafone Türkiye’nin toplam abone sayısı, geçen yılın aynı dönemine göre 1 milyon net abone artışı ile rekor seviye olan 22,6 milyona yükseldi. Şirketin faturalı abone sayısı 2016-17 mali yılının ilk yarısında 10,4 milyona çıkarak toplam abone bazının %46’sına ulaştı. Vodafone Red tarifeleri, faturalı abone bazındaki büyümenin lokomotifi oldu.
4.5G ile veri gelirlerinde rekor
Vodafone Türkiye’nin abone bazındaki akıllı cihaz penetrasyonu, 2016-17 mali yılının ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre 17 puan artışla %70’lik seviyeye yükseldi. 1 Nisan 2016’da lanse edilen 4.5G’nin etkisiyle Vodafone Türkiye’nin veri gelirleri ilk yarıyılda geçen yılın aynı dönemine göre %50 artarak rekor seviyeye ulaştı. Aynı dönemde abonelerin toplam veri kullanımı da geçen yılın aynı dönemine göre %116 artışla 174 bin terabayta yükseldi.
Kurumsal segment servis gelirlerinde %20’lik büyüme
Türkiye’de işletmelerin dijital haritasını çıkarmak ve ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla Yarına Hazırım Platformu’nu hayata geçiren Vodafone Türkiye, kurumsal alanda da istikrarlı büyümesini sürdürdü. Vodafone Türkiye, kurumsal segment servis gelirlerini 2016-17 mali yılının ilk yarısında bir önceki yılın aynı dönemine göre %20 artırdı.
Sabit genişbant aboneleri 2,5 katına çıktı
Öte yandan Vodafone Türkiye’nin sabit genişbantta hızlı büyümesi de devam etti. Son bir senede 282 bin net abone artışı ile sabit genişbant abone sayısı geçen yılın aynı dönemine göre 2,5 katına çıkarak 465 bine ulaştı. Şirketin sabit hizmetlerden elde ettiği servis gelirleri ise 2016-17 mali yılının ilk yarısında geçen yılın aynı çeyreğine göre %67 arttı.
#Vodafone #VeriKullanımı #İnternet #Abone #Artış #Rekor #Büyüme #Manset
Son Yorumlar