Türkiye Çağrı Merkezi Ödülleri 2012 sahiplerini buldu. Toplam 11 ana kategoride11 firmanın ödül kazandığı törende; 500 ve üzeri koltuk kapasitesinde Vodafone, 100-499 arası koltuk kapasitesinde Speak, “Türkiye’nin En İyi Çağrı Merkezi Ödülü’ne hak kazandı. Birincinin çıkmadığı 100’den az koltuk kapasitesinde Bursagaz, En Övgüye Değer Çağrı Merkezi seçildi. En fazla başvurunun yapıldığı Sosyal Medyada En İyi Müşteri Yönetimi kategorisinde Akbank ödül aldı. Engelli Malzemeleri Ofisi (EMO)’nin görme engellilere istihdam oluşturan projesi ise Özel Ödül’e layık görüldü. Vatandaş odaklı hizmeti ön plana çıkaran Sedaş, En İyi Yeni Çağrı Merkezi seçilirken, aynı kategoride İETT, En Övgüye Değer Çağrı Merkezi oldu.
IMI Conferences tarafından Turkcell Global Bilgi ana sponsorluğunda bu yıl 7.si gerçekleştirilen Türkiye Çağrı Merkezi Ödülleri, sahiplerini buldu. Çağrı merkezi sektörünün en iyilerinin belirlendiği Türkiye Çağrı Merkezi Ödülleri’ne bu yıl 11 ayrı kategoride 56 ödül başvurusu yapıldı. En fazla başvuru “Sosyal Medyada En İyi Müşteri Yönetimi” kategorisine yapılırken, özel şirketlerin yanı sıra kamu kurumlarından Ankara Büyükşehir Belediyesi, IETT, ISKI de ödüle aday oldu.
Çağrı Merkezi Günleri’nin son günü olan 19 Ekim 2012 tarihinde Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda gerçekleşen ödül organizasyonunda, en yoğun rekabet; telekomünikasyon ve finans sektörü arasında gerçekleşti.
Sosyal medyada en başarılı: Akbank
Tüketici memnuniyetinin markanın geleceğinde büyük önem taşıdığı günümüzde en hızlı gelişen ve etkileşimli iletişim aracı hiç kuşku yok ki sosyal medya. Türkiye Çağrı Merkezi Ödülleri de bu gelişimin paralelinde 19 Ekim’de 7.si düzenlenen ödül töreninde bu yıl ilk kez Sosyal Medyada En İyi Müşteri Yönetimi gerçekleştiren firmayı da ödüllendirdi. Akbank’ın ödül aldığı sosyal medya kategorisinde Turkcell Global Bilgi de En Övgüye Değer Çağrı Merkezi oldu. Bu kategoride adaylar; Strateji ve Süreç Yönetimi, Kriz Yönetimi, Operasyonel Personel / Ajans Planlama – Yönetimi, Teknoloji Kullanımı (Monitoring&Reporting), Sosyal Medya Cevaplama Yönetimi, Social CRM, Yenilikçi / Fark oluşturan Uygulamalar olmak üzere 7 farklı kriterde değerlendirmeye alındı.
Bu yıl birçok yeniliği bir arada gerçekleştiren IMI Conferences, uzun yıllardır hiç ara verilmeksizin düzenlenen İstanbul Çağrı Merkezi Konferans ve Fuarı ile İstanbul Çağrı Merkezi Ödülleri’ne Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) tarafından verilen onayla “Türkiye” ünvanını almıştı.
“Türkiye, Doğu Avrupa ve Orta Doğu’nun gözbebeği”
Sektör adına son derece önemli olan bu gelişmeyi değerlendiren IMI Group Başkanı Meltem Karateke, “Konferansı ilk kez düzenlediğimiz 2005 yılında, İstanbul’un Doğu Avrupa ve Orta Doğu’da geleceğin çağrı merkezi hizmet üssü olacağını öngörerek tüm sektörel faaliyetlere İstanbul ön adını vermeyi uygun görmüştük. Ancak çağrı merkezi sektöründe artan Anadolu yatırımları, verilen devlet teşvikleri büyümeyi İstanbul’la sınırlı bırakmamış ve ülke geneline yaymıştır. Bugün sektör adına elde edilecek her başarı Türkiye’yi dünyada farklı bir konuma taşımakta ve bizi hizmet ihracat eden bir boyuta getirmektedir. Türkiye bugün çağrı merkezi sektöründe Doğu Avrupa ve Orta Doğu’nun göz bebeği olmuştur” dedi.
Türkiye’de derece almak, Avrupa ve Amerika’da ödül yolunu açıyor…
Sektörün en iyileri, biri Onursal Başkan olmak üzere sektörün önde gelenlerinden oluşan 25 kişilik değerlendirme kurulunun titiz çalışmaları sonucunda ortaya çıkıyor. Dünyada benzeri olmayan ve çoklu değerlendirme kriterlerinin uygulandığı Türkiye Çağrı Merkezi Ödülleri’nden, başarıyla çıkan firmalar Avrupa ve Amerika’da gerçekleşen ödüllerde de yüksek başarı elde ediyor. Geçmişte Turkcell Global Bilgi, Bank Asya, CCC ve DHL gibi birçok başarılı çağrı merkezi, başvurdukları kategorilerde Türkiye’nin en iyisi olduktan sonra, Amerika ve Avrupa’da da ödül alıp Türkiye’nin sektördeki başarısını global platformlarda da tescillediler.
Son Yorumlar