Dijital pazarlamada, sosyal medyada ve yeni ekonomide geleceğin trendleri, başarı öyküleri ve gücü Web 3.0 İstanbul Konferansı’nda masaya yatırıldı. Ajans, şirket, basın ve akademi dünyasından uzman konuşmacılar tarafından yapılan sunumlar katılımcılara Web 3.0 dünyasının haritasını çizdi.
Dijital pazarlama alanında “geleceği şekillendiren” profesyoneller, sektör duayenleri, uzman akademisyenler, öğrenciler ve dijital pazarlama iletişimine ilgi duyanlar 16 Nisan Salı günü İstanbul Sabancı Müzesi The Seed Etkinlik Merkezi’nde düzenlenen Web 3.0 İstanbul Konferansı’nda buluştu. Alanlarında uzman konuşmacıların “geleceği şekillendirmek” temasını tartıştığı etkinlik, teknolojinin en yenilikçi operatörü Avea ana sponsorluğunda düzenlendi.
“BÜYÜK VERİ” PAZARLAMAYI DÖNÜŞÜME UĞRATIYOR
Etkinliğin açılış konuşmasını “Taşlar Yerinden Oynarken – Dijital Pazarlamanın Kuralları” kitabının yazarı, gazeteci, Yardımcı Doçent Doktor Fatoş Karahasan yaptı. Karahasan 80’li yıllardan bu yana internet dünyasında yaşanan değişimi ve dokunmatik ekranlar gibi insanların duyu organlarına hitap eden teknolojileri vurgularken, Büyük Veri kavramının öneminden bahsetti. “Kimsenin artık internetsizliğe tahammülü yok” diyen Karahasan, herkesin mobil olma çabasında olduğu bir çağda pazarlama yöntemleri ve tüketiciye erişim yollarının şartlara ayak uydurması gerektiğine dikkat çekti.
BÜYÜK VERİNİN ANA BİLEŞENLERİ İÇERİK, BAĞLANTI VE BÜYÜK VERİ
Etkinlikte konuşan Avea Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdürü Yardımcısı Dehşan Ertürk, mobilde yaşanan “akıllanmanın” tüketici alışkanlıklarına etkisinin altını çizdi. Tüm dünyada tartışılan Web 3.0 kavramının net bir tanımı olmadığını ifade eden Ertürk, Web 3.0’ın içerik, bağlantı ve büyük verinin bir bileşimi olduğunu belirtti. Müşterilerin profil bilgileri ve mobil ortamda yaptıkları arama sonuçlarının derlenmesinin operatörler için son derece zengin bir veri sunduğunu belirten Ertürk, “Mobilde doğru aksiyonu ve promosyonu doğru zamanda yapmanız ve bunun için de bilgiyi daha doğru alabilmeniz gerekir” diyerek veri analizinin önemine değindi. Akıllı telefonların yalnızca bilgilendirme değil ticareti ödemeye bağlayan bir sonlandırma platformu olduğunu belirten Ertürk, akıllı müşteriler için akıllı taktikler geliştirilmesi gerektiğinin de altını çizdi.
HARİTADA KAYBOLANLAR
Online pazarlama şirketi Yellow Medya Genel Müdürü Trever Nadeau, etkinlikte yaptığı konuşmada lokasyon bazlı servislerin geleceğin pazarlama uygulamalarındaki öneminden bahsetti. Haritada bulunabilirliğin kurumlar için önemini aktaran Nadeau, bir kuruma ait erişim bilgilerinin Google, Yandex ve TomTom gibi platformlarda yer alması gerektiğini kaydetti.
HERKESİN BİR HİKÂYESİ VAR!
Adobe Dijital Medya Çözüm Danışmanı Barış Özcan, etkinlikteki konuşmasında görsellik ve hikâyenin pazarlamadaki önemine değindi. İlk çağlarda mağara duvarlarındaki resimlerle kurulan iletişimin binlerce yıl sonra hikâye anlayış biçimi ve görselleştirme ile değişime uğradığını ifade eden Özcan, Instagram gibi görselliğin gücünü kullanan platformların bu süreçte edindiği öneme dikkat çekti.
BU İŞİN KRALI İÇERİK
Milliyet Reklam Grup Başkanı Savaş Yılmazer, konuşmasında Web 3.0 kavramının yayıncılık ve medya üzerindeki etkilerinden bahsetti. İçeriğin ve bağlamın pazarlama ve reklamda “kral” konumunu koruduğunu ifade eden Yılmazer, içeriğin anlamlandırılıp kullanıcılara anlamlı birer veri olarak sunulması gerektiğinin altını çizdi.
TAHMİN EDİLEMEYEN FİYATLANDIRMALAR
Unilever Gıda Pazarlama Başkan Yardımcısı Mustafa Seçkin, konuşmasında dünyadaki nüfus artışının merkezinde yer aldığı küresel dengesizliklere değindi. Her yıl dünya nüfusuna 77 milyon yeni kişinin eklendiğini belirten Seçkin, 7 milyarlık dünya nüfusunun 1 milyarının aç, diğer 2 milyarının da yetersiz beslendiğini belirtti. Küreselleşmenin neden olduğu fiyat dalgalandırmalarının etkisine de değinen Mustafa Seçkin, “Arjantin’in kuraklığı bizim gıda ürünlerimizin fiyatını etkiliyor” dedi. Dünya kaynaklarındaki azalmaya da dikkat çeken Seçkin, söz konusu kıtlıkların dünya ekonomisinde tahmin edilemeyecek fiyatlandırmalara neden olacağını sözlerine ekledi.
DİJİTAL KULLANICININ ALIŞVERİŞ YOLCULUĞU
GfK Türkiye Genel Müdürü Fulya Durmuş, yeni gelişen bir kavram olan “dijital tüketicinin” alışveriş yolculuğunu Web 3.0 katılımcılarına aktardı. Tüketicinin alışveriş yolculuğunun marka ile ilk tanıştığı anda başladığını belirten Durmuş, dijital teknolojilerin gelişmesiyle tüketicilerin teknoloji, ürün ve markalar ile bir araya geldikleri platformların artan önemine dikkat çekti.
BANKACILIĞIN DİJİTAL İHTİYAÇLARA BAKIŞI
DenizBank Dijital Kuşak Bankacılığı Genel Müdür Yardımcısı Murat Çelik, bankacılığın dijital ihtiyaçlara bakış açısını anlattı. Dijital devirde değişen tüketici ihtiyaçlarına bankaların yerinde çözüm üretebilmesinin önemini vurgulayan Çelik, bankaların eskiden müşteri yoğunluğunu barındıran yerlerde şube açtıklarını, şimdi ise müşterilerin “dijital” olarak yoğunluk oluşturdukları yerlerde sanal şube açılışına önem verdiklerini belirtti. Çelik, Facebook’tan para transferinin de bu ilke çerçevesinde hayata geçirildiğini söyledi.
BENİMLE OYNAR MISIN?
Etkinlikte konuşan Tevitöl Öğrencisi Mehmet Yıldız, bilgisayar oyunlarının genç kuşaklar için önemini ve etkisini anlattı. Yeni neslin bilgisayar oyunlarının sunduğu multimedya deneyimine çok daha genç yaşta dahil olabildiğini anlatan Yıldız, oyunların çocuklara kendilerini gösterme fırsatı oluşturduğunu ve herkesin isteğine, duygusuna göre tasarlanan oyunları deneyimleme şansı yakaladıklarını söyledi.
GLOBAL ÖDEME PAZARININ 3 ANA TRENDİ
Bankalararası Kart Merkezi Genel Müdürü Soner Canko ise etkinlikte ödeme yöntemlerinin tarih boyunca geçirdiği değişimleri katılımcılara aktardı. Canko, global ödeme pazarının 3 ana trendini dijital ödeme kanallarının kullanımı, finans dışı sektörlerden oyuncuların etkisi ve ön ödemeli kartlar olarak açıkladı.
Son Yorumlar