Yazılım Test ve Kalite Derneği, konferans için uluslararası çapta bildiri kabul etmeye başladı. Yapılan inceleme sonucunda seçilecek bildirileri hazırlayanlar, konferansta sunum yapma olanağına sahip olacak. Gönderilen bildiriler arasında yapılan değerlendirmede “En İyi Bildiri” ödülü de verilecek. TestIstanbul 2011 Konferansı’na bildiri kabulü başladı.
Yazılım Test ve Kalite Derneği (Turkish Testing Board – TTB) tarafından düzenlenen TestIstanbul Konferansı’nın ikincisi 26-27 Mayıs 2011 tarihlerinde gerçekleştirilecek. Uluslararası Yazılım Test ve Kalite Kurulu (International Software Testing Qualificaions Board – ISTQB) tarafından küresel çapta gerçekleştirilen konferanslar dizisinin Türkiye ayağını oluşturan TestIstanbul, ilk kez 2010 yılının Mayıs ayında 11 ülkeden 500’ü aşkın profesyonelin katılımıyla gerçekleştirilmişti. 1.000’e yakın katılımcıyı ağırlaması beklenen TestIstanbul 2011 Konferansı’nın ana konusu “More Usability Testing, Better User Experience” (Daha Fazla Kullanılabilirlik Testi, Daha İyi Kullanıcı Deneyimi) olarak belirlenmiş bulunuyor.
TestIstanbul 2011 Konferansı, iş dünyasının yükselen trendi “kullanılabilirlik testleri” alanında Türkiye’de düzenlenmiş ilk geniş çaplı etkinlik olacak. Konferans pazarlama, reklam, finans, sigorta, bankacılık, telekom, üretim ve bilişim sektörleri ile akademisyenler başta olmak üzere tüm dünyadan profesyonelleri bir araya getirecek. Yazılım Test ve Kalite Derneği tarafından gerçekleştirilen TestIstanbul 2011’e Uluslararası Yazılım Test ve Kalite Kurulu ile Kullanılabilirlik Profesyonelleri Derneği (Usability Professionals’ Association – UPA) de destek veriyor. Kullanılabilirlik Profesyonelleri Derneği Başkanı Silvia Zimmermann da konferansın ana konuşmacıları arasında yer alacak.“Kullanıcı deneyiminde kritik eşik, kullanılabilirlik testleriyle aşılabilir”
TestIstanbul 2011 konferansının konusu “Daha Fazla Kullanılabilirlik Testi, Daha İyi Kullanıcı Deneyimi” olacak. Yazılım Test ve Kalite Derneği Başkanı Koray Yitmen, konferansın kullanılabilirlik testlerine odaklanmasının iş dünyası tarafında sağlıtığı öneme dikkat çekiyor: “Günümüzde şirketler mutlak surette müşteri memnuniyetine önem veriyor. Kullanılabilirlik testleri sayesinde, ürün ve hizmetlerin tüketici açısından sağlıtığı değer en üst seviyeye çıkartılabiliyor. Bu testler aracılığıyla internet sitesi arayüzlerinden tutun, tüketicinin fiziki ortamda eline aldığı ürünleri nasıl daha kolay kullanabileceği inceleniyor, eksiklikler saptanıyor ve geliştirme yolları tespit ediliyor. Hatta pazarlama ve reklam çalışmalarının etkinliği bile kullanılabilirlik testlerinden yararlanılarak yükseltilebiliyor.”
Koray Yitmen, kullanılabilirlik testlerinin dünyada giderek önem kazanan bir trend oluşturduğuna dikkat çekiyor: “Dünya bu konuyu büyük bir ciddiyetle ele alıyor. Ancak ülkemizde henüz yeterli bir bilinç oluşmuş değil. Bunun için de TestIstanbul 2011 Konferansının odak noktasını kullanılabilirlik testleri olarak belirledik. İnanıyorum ki konferans Türk iş dünyası için önemli bir dönüm noktası oluşturacak. Kullanıcı deneyiminde kritik eşiği aşmak için kullanılabilirlik testlerinin sağlıtığı faydadan daha fazla firmanın yararlanmasını sağlamak en önemli hedefimiz.”
TestIstanbul 2011, psikolojik etkiler, bilimsel gelişmeler, değişen pazarlama yöntemleri, kültürel farklılıklar, yeni tasarım prensipleri gibi faktörler ışığında herhangi bir ürün ya da hizmetin nasıl tasarlanıp sunulması gerektiğini ölçmek amacıyla uygulanan “kullanılabilirlik testleri” üzerinde durarak, daha memnun bir müşteri kitlesi için nasıl daha iyi bir kullanıcı deneyimi sağlıılabileceğini inceleyecek. Konferansa akademisyenlerden reklamcılara, bilim insanlarından sanatçılara, gazetecilerden tasarımcılara, proje yöneticilerinden pazarlama profesyonellerine çok sayıda kişi katılacak.
Son Yorumlar