Dijitalleşme ile şirketler hızlanıyor, karlılık artıyor. Özellikle hizmet sektöründe saat bazlı faturalandırma yerini sabit ücretli tekliflere bırakıyor. Öte yandan dijitalleşmeyle ek gider yaratmadan hizmet kalitesi artırıyor. Bu yeni iş modellerine uyumda ise hizmet sektöründeki kadınların sesi daha güçlü çıkıyor.
Son yıllarda yaşanan ekonomik dalgalanmalar profesyonel hizmet sektörünün değişimine yol açtı. Fiyat duyarlılığı, karmaşık hizmet talepleri, yüksek kalite beklentisi ve kısalan teslimat süresi talepleri gibi müşteri eğilimleri artış gösteriyor. Bu karmaşık pazarda profesyonel servis sağlayıcılar, pazarda kalıcı olmak ve gelirlerini arttırmak için rakiplerinden farklılaşacak yeni yollar arıyor. Örneğin saat bazlı faturalandırma yerine sabit ücretli teklifler veriyorlar. Bu stratejilerde bütçe dışına çıkmamanın yolu yeni beceriler ve dijitalleştirilmiş süreçlerden geçiyor.
Ücretlendirmede Yeni Trendler
Bir çok firma fiyatlandırma politikalarını gözden geçiriyor. Page Executive Direktörlerinden Hakan Cönbez, profesyonel hizmet sektöründe önde gelen denetim firmaları da önceki dönemlerde saat bazı fiyatlandırmaya yöneldiklerini belirterek, hizmet oranlarındaki baskı artışı fiyat politikalarında değişime neden olduğunu ifade ediyor. Müşterilerin verilen hizmeti fiyatlandırmakta çoğu zaman zorlandığını belirten Cönbez: “Müşterileri alacağı hizmetin faturasını iş başlamadan bilmek istiyorlar. Pazardaki bu talebi karşılamak için profesyonel hizmetler sunan firmalar sabit bir fiyatlandırma sistemine gitmek zorunda kaldı. Sektörün her köşesinde bu trendin hakim olduğunu gözlemlemek mümkün. Rekabet nedeniyle, bir firmanın uyguladığı ücret politikasını diğer şirketler de takip etmek durumunda kalıyor.” diyor.
Yeni İş Modellerine Geçişte Profesyonel Hizmet Firmaları Bir Adım Önde
Diğer sektörlerle kıyaslandığında hizmet sektörü yeni iş modelleri hayata geçirmede daha avantajlı oluyor. Doğaları gereği, değişime ve taze fikirlere daha açık olan profesyonel hizmet firmaları değişime hızla adapte olabiliyor. Uzmanlar profesyonel hizmet sektörünün bu denli yeniliğe açık olmasını sahip olduğu çeşitliliğe de bağlıyor. Page Executive Direktörü Hakan Cönbez; hizmet sektöründe özellikle kadın çalışan oranı ve kadınların sektörde sesini duyurabilme imkânının diğer sektörlere kıyasla çok daha önde olduğunu belirtiyor.
CEO’lar inovasyonla besleniyor
Amansız rekabet ortamında inovasyonu iş stratejisinden ayırmayan ve doğru işe yerleştirmelerde bulunan CEO’lar başarının kapılarını açıyor. Başarılı bir inovasyon saydam bir yönetim ve katı bir idare gerektiriyor. Dijital çağda şirket verimliliğine CEO’lar rehberlik ediyor. Başarılı liderler; karlılık raporlamasını iyileştirmek için finansal süreçlerde standardı koruyarak merkezîleştiriyor. Kaynaklara verimli bir şekilde erişmek için sistemler ve süreçler oluşturuyor. Yetenek yönetimi için cesur girişimlerde bulunuyor.
PageGroup Hakkında:
İşe yerleştirme alanında profesyonel hizmette 40 yılı aşkın deneyimi ile Page Group, dünyada en iyi bilinen ve en saygın danışmanlık şirketlerinden biridir. Şirket yerel piyasa bilgisini global uzmanlığı ile birleştirerek hem işverenlere hem de adaylara özel hizmet sunmaktadır. 154 ofisi ile dünya çapında 35 ülkede yayılmış olan Page Group 5.500’den fazla kişi istihdam etmiştir. KOBİ’lerden global (blue-chip) kurumlara kadar çok çeşitli bir müşteri tabanına sahiptir. PageGroup Türkiye faaliyetlerine 2008 yılında İstanbul Ofisi ile başlamıştır ve Page Executive, Michael Page ve Page Personnel markaları ile hizmet vermektedir.
#yenilikçi, #ismodelleri, #pagegroup
Son Yorumlar