1996 yılında ilk Tetrapak dolum makineleri ile sektöre giriş yapan yüzde 100 yerli Oğuz Gıda’nın bu süreçteki zaman yolculuğunu, yerliliği ile ön plana çıkan markanın dünya devleri ile yarışını ve gelecek planlarını Oğuz Holding CEO’su Enes Örer ile konuştuk. Örer, yeni dönemde ürün çeşitliliğini artırarak 5 milyon Euro yeni yatırım ile soğuk kahve kategorisine de adım atacaklarını söyledi…
Oğuz Holding geçmişten bugüne değişimini anlatır mısınız?
Oğuz Holding; sadece bildiği işi ‘içecek işi’ni yaparak, sürdürülebilir yatırımlar ile en yüksek kapasiteli, ileri teknoloji makine parkuru ilaveleri ve sürekli yenilenmeleri ile hem çeşit hem de kapasite anlamında sektöre yön veren konuma gelmiştir.
Dünden bugüne firmamızın başarı hikayesi şöyledir; Oğuz Gıda olarak 1996 yılında Adana Hacı Sabancı Organize Sanayi bölgesinde meyve suyu üretimi için ilk Tetrapak dolum makinaları ile faaliyetine başlamıştır. Sürekli makine parkurunu arttırarak 2005 yılında ise Sakarya 2. Organize Sanayi Bölgesi’nde yeni fabrikasını hizmete açmıştır. 2007 yılında Maden Suyu ve Mineralli Gazlı İçecek üretmek amacıyla Bolu Abant’ta cam hattı tesisini bünyesine katmıştır.
Dalından sofraya ilkemizle, 2014 yılında meyveyi sıkıp meyve suyu konsantresine dönüştüren, Adana Hacı Sabancı Organize Sanayi bölgesinde Türkiye’de en yeni teknolojilerden biri olarak meyve suyu ve püre konsantre üretim tesisi kurulmuştur. Adana’da faaliyette olan meyve suyu ve püre konsantresi üretim tesisimizde çoğunluğu kendi bahçelerimizdeki meyvelerden yıllık 172.000 ton meyve işleme kapasitesi bulunmaktadır.
2018 yılında kurulan süt çiftliği sonrasında 2020 yılında Ereğli Organize Sanayi Bölgesinde 5. Fabrikamızda süt üretimine başlanmıştır. 2022 yılında faaliyete geçecek 5 milyon Euro yatırım ile hizmete alınacak yeni hattı ile soğuk kahve üretimine geçilecektir. 2019 Yılında Oğuz Gıda, Oğuz İçecek, Oğuz Doğal Maden, Starkon, Daren Lojistik vb. gibi şirketleri Oğuz Holding çatısı altında toplanmıştır.
Oğuz Holding ise pazarda büyük oyuncu olan Juss (Meyve Suları), Black Bruin (Enerji İçecekleri) Sarıyer Limonata – Gazoz markaları ile, yüzde 100 yerli ve milli sermaye olarak, ülkemiz ve globalde sektörde söz sahibi olacak şekilde yoluna devam etmektedir.
Üretim bandındaki yatırımları ve rakiplerinizden farklılıklarınız nelerdir?
Üretim hatları sürekli olarak yenilenmekte, arz ve talepler iyi etüt edilerek yatırımlar yapılmakta, sürekli yenilikçi yaklaşımla tüketiciyle daha kısa sürede ürünü buluşturmakta, trendler doğru takip edilerek markalaşma sürdürülebilir hale getirilmekte ve en önemlisi kaliteyi sürekli hale getirerek iç ve dış piyasada Pazar payını arttırmaktayız.
Teknolojiyi iyileştirerek müşteri memnuniyetini en üst düzeyde tutabilecek standart kalitede içecek üretilmektedir. İnovatif Ar-Ge faaliyetleri ile müşteri taleplerine göre de şekillenebilen yeni ve farklı ürün çeşitleri oluşturulabilmektedir. Ürün portföyünde çok çeşitlilik bulunmakta olup içecekte hemen hemen tüm talep edilen ürünleri karşılayabilecek yeterlilikte üretim yapmaktayız.
Alkolsüz, sıvı olarak tüketilebilen, su hariç, tüm içecek çeşitliliğini içinde barındıran Oğuz Holding aynı zamanda rakiplerinde olmayan bu çeşitliliği, yine rakiplerinde olmayan ambalaj farklılıkları ile de sürdürmektedir. (%100 Meyve suyu, meyve nektarı, meyveli ve aromalı içecekler, soğuk çay, gazlı içecekler, limonata, enerji içeceği, vitaminli/kolojenli/fonksiyonel içecekler, UHT süt, doğal mineralli içecekler, maden suyu vb. gibi)
Onlarca içecek çeşitliliğin yanında bu içeceklerin tamamını, slim – tetrapak – pet – teneke kutu – cam gibi bir çok ambalaja çok farklı gramajlarda dolum kapasitesine sahip yegane firma konumundadır. Pazarda varlığı artırmak genç kitlenin sosyal ağına ulaşabilmek için çalışmalar yapılmaktadır. Her ay yeni bir veya birkaç ürünü portföyümüze katarak müşterilerin beğenisine sunmaktayız.
Özetle; içecek sektöründe, kurumsal kültür, ürün yelpazesi, çalışan kültürü, yenilikçi yaklaşımlar ile sürekli iyileştirme sağlayarak her geçen gün rakiplerden farklılaşarak Oğuz Holding ailesinin bilinirlik ve güvenilirliğini arttırmaktayız.
Hangi alanlarda ürün çeşitliliği ile öne çıkıyorsunuz? Tüketici niye sizi tercih etmeli?
Tüketici alım gücüne uygun çok seçenekli ürünler üreterek (%100 meyve suyundan aromalı içeceklere kadar) tüm tüketici grubunun memnuniyetini sağlamak için çalışmalar yaparak, her yaş grubunu kapsayan içecekler üreterek, ambalaj tiplerini aileye, tekil bireylere, okul çağındaki bireylere, ulusal zincire, restoran ve ev dışı tüketim kanalına, otel taleplerine göre belirleyip, her talebi karşılayabilecek şekilde (200mL, 250mL, 330mL, 500mL, 1L, 1,5L, 2,5L) üretimler gerçekleştirmekteyiz.
Müşteri geribildirimi önemseyerek Ar-Ge faaliyetlerimizi bu yönde şekillendirmekteyiz. Bölgesel tüketim alışkanlıkları iyi analiz ederek kendine özgü ürünler oluşturulmakta veya iyileştirmekteyiz. Koruyucu içermeyen ürünler üreterek tüketiciyi en kaliteli ama uygun ve ulaşılabilir fiyatlı aynı zamanda azami ölçüde sağlıklı ürünlerle buluşturmayı hedeflemekteyiz.
Oğuz Holding’in ihracat yaptığı ülkeler ve bu kapsamdaki yatırımlarını anlatır mısınız?
103 ülkeye aktif ihracatımız mevcut olup, bu ihracatlarımız tüm markalarımızı kapsamakta tüm çeşitlerimizi barındırmaktadır. Farklı limanları hızlı bir şekilde kullanabilme imkanı ile hem Sakarya hem Adana fabrikadan aynı ürünleri üretebilme kabiliyeti ve lojistik avantajı ile, ürünlerimiz Asya & Orta Doğu & Balkanlar & Afrika & Avrupa & Amerika vb. gibi tüm coğrafyada son tüketiciler ile çok daha kısa sürelerde buluşmaktadır.
Oğuz Holding olarak fabrikalarımızın yanı sıra, İstanbul da bir ihracat ofisimiz bulunmakta olup, müşterilerimizin hızlı bir şekilde ulaşımı ve iletişimi mevcuttur.
Oğuz Holding aynı zamanda 2019 yılında Juss Germany şirketini Almanya’da kurmuş olup, ihracatı yerinde yönetme gayesi ve ‘gitmediğin yer senin değil’ ilkesi ile buradan tüm Avrupa’ya hem iletişimini hem ticaretini yönlendirmektedir. 2023 yılı için Amerika ofisi yatırım planları tamamlanmış olup, resmi süreçler başlatılmıştır.
Pazar payınız ve bunu geliştirmek adına hedeflerinizi sizden dinleyebilir miyiz?
Oğuz Holding kuruluşundan bugüne teknolojiyi yakından takip eden, yenilikçi yaklaşımı ile sektörde bende varım demekte, 2015 yılından itibaren de büyüme hızını arttırarak, içecek sektörünün öncülerinden olma yolunda güçlü ve emin adımlarla ilerlemektedir.
2019 yılı itibariyle geçmiş tüm tecrübeleri ve yatırımları karşılığını bularak; ulusal mecrada celebrity ve influencer kullanımı ile yapmış olduğu reklam faaliyetleri ile de, Juss, Black Bruin, Sarıyer markaları, marka gücünü arttırmış, mevcut pazarda yıllardır liderliğini sürdüren markalara yaklaşan Pazar paylarına ulaşmıştır.
Oğuz holding, Juss – Bllack Bruin – Sarıyer markaları ile ulaşmış olduğu bu konumu artırarak devam edebilmek adına yatırımlarına devam edecek hiç durmayarak, son tüketicisine sürekli farklı seçenekleri en kaliteli ve en ulaşılabilir fiyatlara her kanalda sunmak için hizmetlerini sürdürecektir.
Sektörün pandemi sonrası son durumu hakkında bilgi verir misiniz? Büyüme mi, küçülme mi mevcut?
Oğuz Holding olarak pandemi dahil her yıl yatırımlar devam etmekte ve bunun sonucu olarak gerek markalar gerekse Pazar payı olarak büyüme devam etmektedir. Sektörde zaman zaman kanal bazında ciddi dalgalanmalar olsa da, Oğuz Holding diğer rakiplerinden farklı olarak çok fazla ürün çeşidini ambalaj çeşidini ve farklı kanallara hizmeti bünyesinde bulundurduğundan, çok daha hızlı bir büyüme ile bu dönemde özellikle rakiplerinden pay kazanmış durumdadır.
Teknolojiye ve dijitalleşmeye yapmış olduğunuz yatırımlardan bahseder misiniz?
2015 yılından itibaren her yıl üretim hattı yatırımı yaparak, gelişen teknolojinin tüm imkanlarını kullanarak, hem üretim kapasitesi hem de ürün kalitesinde artış sağlamaktayız. Ürün çeşitlerimizin ve markalarımızın tamamına dijital ortamda çok kolay ulaşılabilir hale getirecek online yatırımlar tamamlanmış olup, hem kendi kanallarımızda hem de ülke geneli online tüm mecralarda satışlarımız büyük ilgili ile artmaktadır.
Marka bilinirliği, yeni trendler ve özellikle genç nesil ile iletişimi diri tutmak adına, büyük sosyal medya projeleri yürütülmekte olup, bu noktada gerek tüm sosyal ağlar aktif bir şekilde yönetilirken, profesyonel ajans ve influencer, digital marketing faaliyetleri hız kesmeden devam etmektedir.
Sektörün geleceği ve önümüzdeki dönem beklenen yatırımlar hakkındaki öngörüleriniz nelerdir?
Tüketim sektörü her daim büyüyecek olup, gıda her zaman bu sektörlerin başında gelecektir. İçecek sektörü özelinde ele alacak olursak burada durum büyük bir farklılaşmayı da beraberinde getirmektedir. Nesiller değişmekte, geçmiş tüketim alışkanlıkları yerini yeni trendlere bırakmakta ve sektör ciddi bir şekilde evrilmektedir. Örnek verecek olursak gazlı tüketimi düşerken yine gazlı ürün olan enerji içeceği varyantı yükselmektedir. Meyve suyunda en çok satan çeşitler şeftali – kayısı gibi iken şimdi ananas mango çıkmaktadır. İşte bu nüansları sürekli aktif takip eden Oğuz Holding, bu gelişmeleri önceden görüp tüm yatırımlarını bu doğrultuda yönlendirmektedir.
Yeni nesil, trend, Pazar eğilimi, değişim süreçlerini çok hızlı bir şekilde tespit edere gerekli aksiyonlarını rakiplerinden çok önce alıp, her şey gözle görülür noktaya geldiğinde biz tüm ekip ve ekipmanlarımız ile zaten hazır oluyor dolayısı ile bunun avantajını yaşıyoruz. Oğuz Holding yeni dönemde, ürün çeşitliliğini artırarak 5 milyon Euro yeni yatırım ile soğuk kahve kategorisine de adım atacaktır.
Son Yorumlar